Vlak stuk

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tvtes
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2013, 13:28

Vlak stuk

Bericht door tvtes »

Hey, ik doe met mijn GS dagelijks 150 km waarvan 125 km snelweg, dus rechtdoor.
Nu heb ik met de metzellers net 3000 km en als ik over de band wrijf voel ik al een hoekig vlak stuk op het loopvlak.
Ik vind dit precies wel snel, als het zo doorgaat zal het midden versleten zijn voor ik aan de zijkanten begonnen ben!
Bestaan er zo geen banden met een harder stuk int midden, of is Da eigenlijk prul voor als je eens de Ardennen opzoekt?
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Vlak stuk

Bericht door Ralph »

Meer bochten pakken he :grin:
Op de autostrade verander ik bruter van vak waardoor ik iets meer de zijkanten aanspreek en zo minder snel een vlak stuk heb.
Maar een beetje afvlakking is onvermijdelijk.

Dual compound banden bestaan in overvloed.
Zelf triple compound.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Vlak stuk

Bericht door wooter »

Ik heb op mijn RT de Michelin Pilot Road 3 en die beginnen pas een vlak stuk te vertonen voorbij de 10000km, met 20000km op de achterband en voorbij de 30000km op de voorband. En ik doe circa 200km snelweg per dag.
Fredo
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 mei 2007, 10:15
Locatie: Gent - Oost-Vlaanderen

Re: Vlak stuk

Bericht door Fredo »

De Dunlop Trialmax TR91 is een DCT (dual compound tyre) waarbij het middenvlak iets hardere compound heeft (slijt minder snel) en de zijkanten zachtere compound (meer grip, sneller slijten).
Probleem is dan als je goed gas geeft op op- & afritten en bochtig parcours de kanten sneller slijten dan het middenvlak.

Ik stel voor dat je mijn 'versleten' Trialmaxen overneemt, kan je nog enkele 1.000-den kms rechtdoor bollen !
Nu zit ik nog helaas met een stel EXP's die ik nog oprij, daarna begin ik aan een setje Trailmax ...
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
Plaats reactie