Navigator IV laadt niet meer op

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Navigator IV laadt niet meer op

Bericht door GertH »

Hallo daar,

ik zit met een vervelend probleem met de BMW Navigator IV (gemonteerd door dealer op R1200R van sept 2012):

1. als ik sleutel in stopcontact omdraai om de moto te gaan starten, springt de GPS ook netjes aan; hij geeft ook aan op spanning van de motor te werken (icoontje interne batterijlading verschijnt NIET)
2. als ik de moto vervolgens start, dan valt de spanning op de GPS weg; de GPS geeft aan op zijn eigen interne batterij te werken (icoontje verschijnt en blijft staan) en blijft op eigen batterij werken tot dat het op is; laadt dus NIET bij tijdens het rijden
3. na een tussenstop, bij een nieuwe motorstart - als ik geluk heb vóór de batterij van de GPS leeg is - KAN het eens lukken dat de GPS op de spanning van de motor bijft werken, en dus ook de interne eigen batterij oplaadt; laatste tijd valt dit nog maar zelden voor

Dit is nu al zo'n twee weken aan de gang - deed hij in het begin niet.

Een tweede - misschien gerelateerd - probleem: dagtellers springen op nul nadat ik de motor afzet (gebeurt niet altijd, maar meer wel dan niet; ook dit is plots begonnen).

Zou dit een CANBUS probleem zijn?

Herkent iemand dit probleem? Ik moet 'em een dezer binnendoen voor 10000 km onderhoud. Ik hoop dat de dealer het oplost.

mvg,
Gert
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

Canbus, cradle of toestel. Iig alles nog in de garantie.
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Navigator IV laadt niet meer op

Bericht door GertH »

Allez,

de 21e mei op onderhoud. Ga intussen eens testen met een "gewone" ZUMO.

G
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Navigator IV laadt niet meer op

Bericht door willy »

Canbus is het netwerk, de problemen doen zich meestal voor met één van de "leden" van het netwerk.
Uiteraard kan het netwerk uitvallen of fouten vertonen, maar dat daardoor dagtellers op nul worden
gezet lijkt me niet vanzelfsprekend. Inderdaad, hopelijk kan de dealer het probleem snel vinden....
Plaats reactie