welke helm beter geschikt voor Q1 oortjes

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
lespaul
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 sep 2008, 14:56
Locatie: Drongen

welke helm beter geschikt voor Q1 oortjes

Bericht door lespaul »

beste allemaal

ik heb momenteel een Aeroh systeemhelm en kocht zonet een Scala Q1.
Dat werkt heel goed samen met mijn Galaxy S4, klinkt goed, ware het niet dat ik na een 20 minuten ferm last heb van het oncomfortabel zitten van die oortjes in mijn helm. Ik heb ze nochtans geplaats zo goed mogelijk ter hoogte van mijn oren.
Grotere helm kopen? Misschien zjn er helmen die beter geschikt zijn om luidpsprekertjes of oortjes in te plakken. Ik denk hierbij aan helmen met meer uitsparing aan de binnenzijde ter hoogte van de oren?
Wat is jullie ervaring?
goetjes
Paul
BMW K75 '93,BMW R1100RT' 99
BMW 318DT 2010
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: welke helm beter geschikt voor Q1 oortjes

Bericht door roadster »

geen ervaring met de Aeroh noch de scala maar zowel in mijn Schuberth C3 als in mijn madam haar Lazer Paname zijn uitsparingen voorzien voor de speakers in te bouwen
onlangs de oortjes van Sena in beide ingewerkt zonder problemen of druk op de oren...
bij Sena waren aparte kussentjes voorzien om optioneel tussen de helmschaal en de rug van de speakers te plaatsen om ze dichter bij uw oren te brengen.
Misschien zijn die er ook bij de oortjes van uw scala en kan je die evt verwijderen?
R1200GS LC
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: welke helm beter geschikt voor Q1 oortjes

Bericht door GSMax »

Ik had dat bij mijn Schuberth J1 ook, vooral dan links. Had dit bij Waypoint Leuven laten doen, en die hebben denk ik wat materiaal weggehaald binnenin, opdat het oortje dieper zou liggen, en nu geen problemen meer.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie