Van het ogenblik dat ik op reserve val, zoek ik een tankstation op. Bij mijn weten, zit er op mijne 650 nen tank van 17 liter, met 4 liter reserve. Nu tank ik met de motor op zijn middenbok en krijg ik niet meer dan 11 - 11,5 liter in de tank. M.a.w. ik mis ergens een 2 liter? Ik probeer ook niet te overvullen, kwestie van niet in de eerste bocht een benzine spoor na te laten.
Mag er gevuld worden als hij op zijn zijstandaard staat?
Weet iemand raad?
F650GS - Tanken ?
Moderator: GVN
rijd hem eens helemaal leeg he en neem een reservejerrycan (kleintje) mee...misschien heb je wel meer dan 4 liter reserve omdat je vt te vroeg op reserve valt of je de bak nog genoeg opvult, probeer eerst maar eens op de middenbok hem nokvol te krijgen ...als 't niet in de zomer is zal je geen benzine spoor achterlaten...
Jan, ik rij een F650GS Dakar zonder middenbok. Hoe zou ik dus anders kunnen tanken dan vanaf de zijstandaard? Ik geloof dat in de handleiding zelfs staat dat je "moet" tanken op de zijstandaard. Regelmatig gooi ik 'm tot de nok toe vol (tot in de vulhals) en heb tot nu toe geen druppel benzine verloren. Volgens mij is de tank zodanig gebouwd dat je de volledige capaciteit pas kunt benutten als hij op de zijstandaard staat.
In het begin ga je vaak gelijk na het oplichten van het benzinelampje tanken, destijds gooide ik er en liter of 12 a 13 in. Met 4 liter reserve kom je dan bijna aan 17 liter. Mogelijk is de reserve iets groter. Ik ben nog wel eens van plan om met een jerrycan benzine de tank eens kurkdroog te rijden om te kijken hoeveel er nu echt in gaat/hoever je kunt komen. Tot nu toe heb ik er max. 15 liter in gekregen.
In het begin ga je vaak gelijk na het oplichten van het benzinelampje tanken, destijds gooide ik er en liter of 12 a 13 in. Met 4 liter reserve kom je dan bijna aan 17 liter. Mogelijk is de reserve iets groter. Ik ben nog wel eens van plan om met een jerrycan benzine de tank eens kurkdroog te rijden om te kijken hoeveel er nu echt in gaat/hoever je kunt komen. Tot nu toe heb ik er max. 15 liter in gekregen.
Wachten...wachten...even wachten nog...RT! Geplande levering vrijdagmiddag 1 februari!
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Hoi Jan,
Ja heb met de rijschool ook met een F650 GS gereden, en dus regelamtig getankt (ja, toevallig was telkens de tank leeg als ik moest rijden) en telkens heb ik op de zijstandaard getankt, je ziet dan ook dat de vulopening mooi recht "pas" komt te staan. Vandaar denk ik dat je dat ook beter doet.
Veel motorplezier !
Ja heb met de rijschool ook met een F650 GS gereden, en dus regelamtig getankt (ja, toevallig was telkens de tank leeg als ik moest rijden) en telkens heb ik op de zijstandaard getankt, je ziet dan ook dat de vulopening mooi recht "pas" komt te staan. Vandaar denk ik dat je dat ook beter doet.
Veel motorplezier !
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Dag collega's. Ik zou mijn motor niet droog rijden. Het is niet goed voor de injectie en niet goed voor de catalysator. Je hebt gewoon wat meer reserve dan het boekje zegt.
Hoe denk je te reageren als je fiets droog komt te staan bij een inhaalmanouvre of zo?
Als je het echt wilt weten moet je de tank leeggieten vanaf reserve.
Ik kan ermee leven en laat het erbij.
Groet Jan Hill
Hoe denk je te reageren als je fiets droog komt te staan bij een inhaalmanouvre of zo?
Als je het echt wilt weten moet je de tank leeggieten vanaf reserve.
Ik kan ermee leven en laat het erbij.
Groet Jan Hill
Blije heropstapper.