Nieuwe sloten koffers Gsa plaatsen

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
fried
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2013, 15:37
Woonplaats: Limburg

Nieuwe sloten koffers Gsa plaatsen

Bericht door fried »

Hey,

Heb me verleden weekend een nieuw topkoffer gekocht met bijpassende sloten. Ik heb alles gedaan lijk het op het bijgevoegde handleiding stond om de sloten op mijn sleutel aan te passen.

1.Laatste 2 gleuven niet gebruiken
2. uitstekende clips afvijlen
3.vergrendel clip in de laatste gleuf plaatsen

Nu heb ik het volgende ik kan mijn koffers sluiten met de originele sleutel maar ik kan mijn sloten ook open zonder dat mijn sleutel er volledig inzit, hij hoeft er maar een 1 cm in te zitten en je kunt het slot zomaar opendraaien :D ? andersom gaat niet voor het sluiten moet de sleutel er volledig in zitten. Ik heb het probleem bij beide sloten. Is er iemand die dit ook heeft voorgehad en ook weet hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt
Wilfried
BMW R 1200 GSA 2015 LC
PDM
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 apr 2012, 17:41

Re: Nieuwe sloten koffers Gsa plaatsen

Bericht door PDM »

2. uitstekende clips afvijlen????

Waar heb je dat in godsnaam gelezen? Er bestaan 3 types metalen plaatjes die overeenkomstig 1, 2 en 3 genummerd zijn (nummer staat ingeklopt op één zijde van het plaatje). De verste gleuf is inderdaad om het slot op zijn plaats te houden, de voorlaatste sleuf moet leeg blijven. De zes andere sleuven moeten voorzien worden van die plaatjes (1, 2 of 3) waarbij de plaatjes volledig binnen de slotcylinder vallen en dus niet uitsteken. Wiskundig bestaan er dus (3 tot de zesde macht) combinaties, dus 729 combinaties. Met andere woorden: de kans dat een wildvreemde met zijn sleutel jouw koffer open krijgt, is 1 op 729. Ik denk dat je je afgevijlde plaatjes er best terug uit kan halen en vervangen door nieuwe plaatjes volgens het systeem dat hierboven staat. Ik wil je wel helpen hiermee, ik woon in de buurt van Lier.
fried
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2013, 15:37
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuwe sloten koffers Gsa plaatsen

Bericht door fried »

Je hebt inderdaad gelijk ivm het afvijlen,het staat ook niet in de handleiding maar komt van de bmw dealer die er blijkbaar ook niks van kent :no: .
Ik had het zelf ook wel kunnen weten,er staat duidelijk in de handleiding "Sleutel in slotcilinder steken en controleren of de klaviertjes vlak liggen zo nodig omwisselen" had alleen niet gezien dat de klaviertjes genummerd waren :oops:
Ik ga de sloten er opnieuw uithalen en uw heldere oplossing toepassen :thumright:

Ik laat wel iets weten als het gelukt is.

Bedankt
Wilfried
BMW R 1200 GSA 2015 LC
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Nieuwe sloten koffers Gsa plaatsen

Bericht door Danny »

afvijlen is een standaardje dat meer dan vaak toegepast wordt, 't gaat snel en je weet er als klant niks van...
vroeger op de oude K reeks mocht je ook niet kijken en dan draaiden ze met een tang je slot om zodat de lipjes in de buitenmantel een groef maakten, slot aangepast meneer... :mrgreen:
fried
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2013, 15:37
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuwe sloten koffers Gsa plaatsen

Bericht door fried »

Gemakkelijk gezegd "sloten eruit halen en aanpassen" Is er een gemakkelijke manier om het slot eruit te halen. :idea:
Ik zie nergens een gaatje om de clip te ontgrendelen ?
grts
BMW R 1200 GSA 2015 LC
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Nieuwe sloten koffers Gsa plaatsen

Bericht door Koppel!! »

Slot openen, en aan de binnenkant met een fijne platte schroevedraaier je achterste plaat, dewelke dus in de laatste sleuf zit, indrukken/induwen zodat het slot eruit kan. Enkel het laatste plaatje zorgt ervoor dat je slotcilinder in z'n behuizing blijft zitten, daar moet je 't dus onklemmen.

Grtz, Philip.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
fried
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2013, 15:37
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuwe sloten koffers Gsa plaatsen

Bericht door fried »

Hey ,

Ondertussen ook achter gekomen,het slot moet wel op gesloten staan anders kan je der niet aan :lol:

Bedankt voor de hulp :grin:
Koppel!! schreef:Slot openen, en aan de binnenkant met een fijne platte schroevedraaier je achterste plaat, dewelke dus in de laatste sleuf zit, indrukken/induwen zodat het slot eruit kan. Enkel het laatste plaatje zorgt ervoor dat je slotcilinder in z'n behuizing blijft zitten, daar moet je 't dus onklemmen.

Grtz, Philip.
BMW R 1200 GSA 2015 LC
fried
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2013, 15:37
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuwe sloten koffers Gsa plaatsen

Bericht door fried »

Het aanpassen van de sloten naar eigen sleutel is gelukt.
Bedankt allemaal voor mij in de juiste richting te sturen :grin:

Grts
:thumright:
Wilfried
BMW R 1200 GSA 2015 LC
Plaats reactie