Gr, meca.
Moderator: GVN
Ik heb een wilbers vering voor GSA 1150 op mijne GS1150 staan, is ongeveer 2cm meer veerweg. Hou er rekening mee dat de Wilbers behoorlijk harder staan afgeveerd, dus goed doorgeven of je een comfort veer of een normale wil. (trp racing)erik6 schreef:Ik zie dat je WILBERS vering hebt. Ik overweeg net om ook zo'n set te kopen voor mijn R1150GS. Ik had hierbij de volgende bedenking:
Is het niet handiger om deze van de GSA te monteren. Deze zijn iets langer denk ik. Weet iemand daar meer over?
Ok, bedankt voor de info. Mijn nadruk ligt op COMFORT. De standaard vering is maar beperkt regelbaar. Sommige modellen van Wilbers zijn ook in de hoogte regelbaar. Goedkoop zijn die zaken niet. Mijn keuze viel op deze: (achteraan zijn enkel opties mogelijk)Dirk Pauwels schreef:Ik heb een wilbers vering voor GSA 1150 op mijne GS1150 staan, is ongeveer 2cm meer veerweg. Hou er rekening mee dat de Wilbers behoorlijk harder staan afgeveerd, dus goed doorgeven of je een comfort veer of een normale wil. (trp racing)erik6 schreef:Ik zie dat je WILBERS vering hebt. Ik overweeg net om ook zo'n set te kopen voor mijn R1150GS. Ik had hierbij de volgende bedenking:
Is het niet handiger om deze van de GSA te monteren. Deze zijn iets langer denk ik. Weet iemand daar meer over?
Voordeel vd wilbers is dat die gewoon beter zijn dan de originele en volledig reviseerbaar, voor de originele te reviseren moet je al hard zoeken om iemand te vinden die het op een betrouwbare manier kan.
Technisch gezien geen enkel probleem om een GS op GSA hoogte te zetten, je moet wel de middenbok +/- 3.5 cm verlengen en de zijpikkel eveneens (hoeveel juist weet ik niet meer, dacht ook iets van een 1.5-2 cm bij mij, maar mocht best nog iets meer zijn, staat wat te schuin)
Wel even goed navragen, volgens de info is de hoogteverstelling in combinatie met een hydr veervoorspanning niet mogelijk.erik6 schreef:Ok, bedankt voor de info. Mijn nadruk ligt op COMFORT. De standaard vering is maar beperkt regelbaar. Sommige modellen van Wilbers zijn ook in de hoogte regelbaar. Goedkoop zijn die zaken niet. Mijn keuze viel op deze: (achteraan zijn enkel opties mogelijk)
http://www.wilbers-shop.de/Motorrad/BMW ... 2763caddfb
http://www.wilbers-shop.de/Motorrad/BMW ... 2763caddfb
Meca heeft nog een set voor een mooie prijs te koop.erik6 schreef:Ik zie dat je WILBERS vering hebt. Ik overweeg net om ook zo'n set te kopen voor mijn R1150GS. Ik had hierbij de volgende bedenking: