Lac de L'Eau D'Heure

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
R erik RT

Lac de L'Eau D'Heure

Bericht door R erik RT »

Goeie avond, ben bezig met een ritje in mekaar te steken . Een paar dagen terug tijdens de wielerronde van België passeerde deze de streek onder Charleroi. Volgens mij nog niet zo in trek om te gaan rondtoeren maar volledig ten onrechte denk ik afgaande op de beelden van de streek rond het Lac de L'Eau D'Heure.
Zijn er mensen die daar bekend zijn en wat is eventueel nog de moeite waard om te passeren?

Bij voorbaat dank!
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
roadster

Re: Lac de L'Eau D'Heure

Bericht door roadster »

dat je vooral moet wegblijven van de Lac de l'Eeau d'Heure bij stralend mooi weer in het weekend
het wemelt daar van testosteron op buikschuivers die amper een bocht kunnen nemen...

voor de rest is het daar idd aangenaam toeren en lekker ijsjes eten aan het meer...
R1200GS LC
R erik RT

Bericht door R erik RT »

roadster schreef:dat je vooral moet wegblijven van de Lac de l'Eeau d'Heure bij stralend mooi weer in het weekend
het wemelt daar van testosteron op buikschuivers die amper een bocht kunnen nemen...

voor de rest is het daar idd aangenaam toeren en lekker ijsjes eten aan het meer...

Die beunhazen kom je overal tegen hé. Toch maar es proberen dan.

Merciekes
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
Harald

Bericht door Harald »

De mooie bochten zijn daar aangelegd in nieuw asfalt.
De banen zijn er ( tot voor 2 jaar ) goed onderhouden.
Let wel, na elke bocht kan er een toerist staan foto's nemen van een uitzicht
en die laten natuurlijk hun auto met aanhangwagen ( boot /caravan ) op de baan achter.
Dus wel een beetje opletten.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
niko

Bericht door niko »

kende het helemaal niet , ne mens gaat altijd zo ver gaan zoeken é en vergeet dat er soms mooie plekken in belgie zijn ook.

Ziet er toch wel goed uit maar mss toch best het hoogseizoen proberen te vermijden :D

niko
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Relax

Bericht door Relax »

Je kan ook zo'n buikschuiver buitenkant bocht passeren. Fotograferend. Vraag je de eerste stop z'n emailadres om de foto te mailen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

:thumleft: :bounce:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Relax schreef:Je kan ook zo'n buikschuiver buitenkant bocht passeren. Fotograferend. Vraag je de eerste stop z'n emailadres om de foto te mailen.
Op TKC's, met volle koffers en tent achterop. Moet je z'n gezicht zien als hij je banden ziet.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

de politie houdt daar dan ook geregeld (snelheids)controles, want in de tijd liep dat wat uit de hand met die buikschuivers
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Relax schreef:Je kan ook zo'n buikschuiver buitenkant bocht passeren. Fotograferend. Vraag je de eerste stop z'n emailadres om de foto te mailen.
Ik ben niet zo'n goede fotograaf..... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Hier in de haven (Kallo) hebben we verschillende Lacs de L'odeur...... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
yve(G)s

Bericht door yve(G)s »

Ben duidelijk geen forumganger maar als ne mens niet kan slapen hé....

R erik RT je begon met de vraag of iemand weet heeft van de goeie wegen rond de Lac??
Dan heb je blijkbaar geen weet dat we (Jan en mezelf) toch al zo"n 12 jaar bezig zijn de Laars van Henegouwen uit te bouwen tot een niet te missen rit.
Die vloeit door de Franse Ardennen en komst steeds terug in de omgeving van de Lac de L'Eau D'Heure.
In de directe omgeving van de Lac word het als maar minder intressant want die buikschuivers en showstelende wheelie makers hebben de boel wel duidelijk verstoord met extra flits controles als gevolg !!!
De ritten zijn nog steeds opvragen via de leden zone.

Grtjs Yves
Muug

Bericht door Muug »

Koppel!! schreef:
Op TKC's, met volle koffers en tent achterop. Moet je z'n gezicht zien als hij je banden ziet.

Grtz, Philip!
:mrgreen: Dat doet me denken aan een bepaald ritje tijdens een bepaald vakantietje enkele jaren terug, in de Ligurische Alpen, waar we twee zo'n buikschuivers nogal verrast hebben. Jij op je 1200 en ik op m'n R80GS, beide met TKC's. :mrgreen:
http://www.motorpraat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Muug

Bericht door Muug »

Dat Lac , daar heb ik voor het eerst in m'n leven, en met een gehuurde VFR dan nog, met the lady wife achterop bovendien, in een fantastische bocht - geheel ongewild en onverwacht - een voetsteuntje aan de grond gereden. En haar linkerschoen ook. :grin: (ja, met meer komma's ging bijna niet) :cyclopsani:
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Muug schreef:Dat Lac , daar heb ik voor het eerst in m'n leven, en met een gehuurde VFR dan nog, met the lady wife achterop bovendien, in een fantastische bocht - geheel ongewild en onverwacht - een voetsteuntje aan de grond gereden. En haar linkerschoen ook. :grin: (ja, met meer komma's ging bijna niet) :cyclopsani:
En daarna geen kletsen gehad ?? :lol:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Muug

Bericht door Muug »

Man in Black schreef:
Muug schreef:Dat Lac , daar heb ik voor het eerst in m'n leven, en met een gehuurde VFR dan nog, met the lady wife achterop bovendien, in een fantastische bocht - geheel ongewild en onverwacht - een voetsteuntje aan de grond gereden. En haar linkerschoen ook. :grin: (ja, met meer komma's ging bijna niet) :cyclopsani:
En daarna geen kletsen gehad ?? :lol:
Neen, toen toch niet. :mrgreen: Daarna dan zelf een VFR gekocht en bvb op de afrit in Leuven, richting Hasselt als je van Brussel komt, ook nog eens haar linkertenen tegen de grond gekregen. :mrgreen: Tot op heden (toch al bijna 20 jaar) slechts één keer een beleefd tikje op de helm gekregen. Dat was met diezelfde VFR een jaar later in Het Zwarte Woud, waar ik nogal sportief de ene na de andere bocht aan sneed. En dus ook weer die voetsteunen (is niet zo moeilijk op een VFR met duo) tegen de grond. De eerste dag was nog OK, maar toen ik de 2de dag op dezelfde manier begon heeft ze me toch efkes op de kop getikt en gevraagd of het voor de rest van de vakantie iets rustiger kon. In linker bochten ging het haar nog goed af omdat ze goed door de bocht kon kijken over het vak van de tegenligger, maar in rechterbochten zat haar zicht geblokkeerd op het groen en gras in de berm en dat vond ze erg bangelijk. Dat kon ik wel begrijpen dus hebben we dan maar wat rustiger gereden. :grin: Ik had bij die rechterbochten eigenlijk beter op het linkervak gereden, bedenk ik mij nu... :grin:
Man in Black

Bericht door Man in Black »

lol
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie