Zomertemperaturen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Koppel!! »

Maar heb je ook vergelijkingen? Want roepen dat één merk het beste is is één ding, maar als je 't niet kunt vergelijken is 't wat anders. Ik heb geen mening over Buse, gewoon omdat ik 't nog nooit geprobeerd heb :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Man in Black »

patrick k100 schreef:Heb ook een pak van richa summerbreez lekker luchtig ,maar kan wat fris zijn als je vroeg vertrekt. of doe zoals ik Koop er u ne nacked bij voor alst te warm is,dan laat ik ook den rt binnen :grin:
windvestje (bv voor te fietsen) eronder aan doen, is zeer dun en goed weg te bergen in een jaszak of broekzak, werkt perfect.
Ook met s'avonds laat terug komen kan het anders wat frisjes zijn.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Zomertemperaturen

Bericht door IB1 »

Op mijn ST vroeger had ik dat probleem niet, maar nu ik overgestapt ben op een GS heb ik dat wel.

Mijn oplossing: Ik heb een BMW airflow jas gekocht (helpt, maar ik blijf toch altijd achter het windscherm zitten of staan). Als broek gebruik ik de summer 2 broek van bmw of een kevlar jeans. Schoenen blijven meestal de motorlaarzen, soms de BMW sneakers of bergschoenen. Als handschoenen gebruik ik richa zomerhandschoenen die wind doorlaten (met handkappen helpen die minder) of BMW rally handschoenen.

In geval van regen zit er altijd een regenjas en broek in mijn koffers die ik over mijn pak aan kan doen.

Buiten het zomerseizoen gebruik ik een IXS pak met gore-tex.

Alle beetjes helpen, maar soms oververhit mijn hoofd toch nog een beetje. Voldoende drinken en waar mogelijk de helm openzetten.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Zomertemperaturen

Bericht door roadster »

Bij dit warm weer rij ik met een kevlar jeans en een mesh-jas van Richa, zo goed als helemaal geperforeerd, voor en achter.
Als het 's avonds wat frisser is, dan snel een windstoper jasje eronder en is het warm genoeg.
En een J1 ipv de C3 op mijn hoofd
Perfo handschoenen willen ook al eens deugd doen.
Alleen de motorlaarzen zijn degenen die ik het hele jaar door draag

Deze combo maakt het draaglijk, echt comfortabel zal het wel nooit zijn, het blijft toch 30 graden hoedanook.
R1200GS LC
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Zomertemperaturen

Bericht door J »

Alé zal dan mijn bevindingen geven van mijn koelvest. Zowel op baan als op het circuit met deze temperaturen is het heet. De koelvest geeft echt wel verschillende graden afkoeling. Klam zijn ervaar ik nt echt. Zodra je ze uit doet voel je wel het verschil. Het wordt onmiddellijk veel watmer. Lijkt wel of je uit een airco stapt. Nu met dit weer, geeft ze zeker anderhalf u verkoeling. Ik draag ze onder een zomervest.

Het merk: hyperkewl
Ipv onderdompelen spuit ik met plantespuit de absorbtie delen in. Gaat iets trager, maar even goed resultaat.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie