Waterdicht of niet?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Re: Waterdicht of niet?

Bericht door erictdm »

:lol:
Relax schreef:Klopt. Als je maar niks vraagt over motoren. Kent ie niks van.
goeie tip Danny!
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
Redpoint
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2013, 09:49
Woonplaats: Kortrijk

Re: Waterdicht of niet?

Bericht door Redpoint »

Roleff: slecht waterdicht. Vrouw en ik doen dagelijks woon- werkverkeer met de motorfiets zolang het niet gaat ijzelen of sneeuwen.

Beste resultaat is nog altijd met extra regenvest en regenbroek van Held, komt geen spatje regen door, zelfs niet na een wolkbreuk.
Yamaha Cygnus 125, Honda Deauville NT650V, BMW F800GT
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Waterdicht of niet?

Bericht door willy »

Een regenpak is inderdaad waterdicht, spijtig genoeg ook van binnen naar buiten...
DJORKE
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:09

Re: Waterdicht of niet?

Bericht door DJORKE »

Ik heb bij m'n eerste richa broek na een half jaar insijpeling aan het kruis .ik heb ze binnen gedaan en in hun testcenter bleek alles ok .op de terugweg naar huis liep ze nog even hard in :-( ,opnieuw ne richa gekocht en opnieuw dezelfde problemen dus voor mij geen richa meer .al had ik graag een broek van Belgische makelij gedragen ...
gsluc
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mei 2008, 18:22
Woonplaats: Liedekerke
Locatie: Brabant

Re: Waterdicht of niet?

Bericht door gsluc »

Sinds '94 en tot op heden Atlantis 1 met insert ,wel ieder jaar ingeolied...gewoon een aanrader ... :grin:
1200gs/lc triple black...
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: Waterdicht of niet?

Bericht door PeterGT »

Moet wel toegeven dat we konstant in de regen hebben gereden,de ene bui al wat feller dan de andere bui.
Misschien twee keer eventjes geen regen gehad maar dat is goed geweest voor 10 kilometer.
De rest van de trip (+/- 840 km) steeds regen gehad.

Pak 's avonds laten drogen en volgende ochtend nog met haardroger bezig geweest omdat de mouwen en de
broekspijpen nog steeds niet volledig droog waren.

Handschoenen was helemaal geen beginnen meer aan en heb ik in Lermoos gedumpt.
Tijdens "BMW Motorrad Days" nieuwe BMW Goretex handschoenen gekocht.

Grtz,Geert
Reed samen zelfde rit met Geert. BMW Streetguard voor mij en mijn madam. T-shirt eronder. Beiden geen spatje nat binnen. Geert inderdaad zo nat als wa onder zijn vest.
Mijne +/- 2.5 jaar oud en nog nooit een druppel binnen gehad. Ook niet op andere 8u zeikregen dagen, incl halve wolkbreuken. Mijn madam haar SG was splinternieuw en tegelijk een degelijke test op waterdichtheid.
Ik heb nog nooit vest of broek gewassen met wasproducten. In dit pak nooit paniek bij aankomende donkere hemel ...
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Waterdicht of niet?

Bericht door IB1 »

IXS (model? was een van hun duurdere): na 2 jaar nog volledig waterdicht, ongeveer 45000 km

Handschoenen: blijven ook mooi waterdicht, sommige worden wel wak na 4 uur in de regen rijden.
Bij de handschoenen heb ik vele verschillende modellen en soorten. Jaarlijks een nieuwe set en ik rij altijd met een reservepaar mee. Als het 's ochtends regende en ze werden wak heb ik dan 's avonds een droog setje. (voor 150 km is dat wel aangenaam).
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Plaats reactie