Bmw Systeem 6 Evo Helm & handschoenen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Bmw Systeem 6 Evo Helm & handschoenen

Bericht door p@rick »

Ik zou voor de SMH10R gaan en die perfect vakkundig en gratis laten inbouwen door Alex van Starcom in Tessenderlo.
De SMH10 is zo'n dikke puist links tegen je helm de als enige voordeel heeft dat je de module van de helm kan nemen om apart op te laden, bij de SMH10R moet de hele helm aan de lader omdat de batterij ergens in de helm ingebóuwd wordt.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Bmw Systeem 6 Evo Helm & handschoenen

Bericht door IB1 »

Zal dit moeten onthouden, mijn helm zal volgend jaar aan vervanging toe zijn en de Schuberth zal dan waarschijnlijk plaats moeten maken voor een BMW helm. Mijn SRC kraag past dan wel niet meer in de nieuwe helm.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: Bmw Systeem 6 Evo Helm & handschoenen

Bericht door Stelo »

Hallo,

Wat ik graag eens geweten had:

Is het ook zo dat het vizier van een BMW-helm, die al een 3à 4 jaar oud is, ook dichtklapt als je een bepaalde snelheid rijdt?

Nu heb ik het voor mijn Schubert C2.
Vanaf dat ik 80 km/u rijd, en ik kruis een vrachtwagen, of ik krijg een windvlaag, dan klapt mijn vizier dicht.
En het is zeer warm de laatste dagen, dus is dat niet leuk....

Als die vizieren van BMW-systeemhelms beter zijn, dan zou ik ook wel zo'n aanschaf overwegen.

Grts,
Stelo
R1200RT
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Bmw Systeem 6 Evo Helm & handschoenen

Bericht door janneman »

Is het ook zo dat het vizier van een BMW-helm, die al een 3à 4 jaar oud is, ook dichtklapt als je een bepaalde snelheid rijdt?
Nog NOOIT last van gehad ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Bmw Systeem 6 Evo Helm & handschoenen

Bericht door Relax »

Stelo schreef:Hallo,

Wat ik graag eens geweten had:

Is het ook zo dat het vizier van een BMW-helm, die al een 3à 4 jaar oud is, ook dichtklapt als je een bepaalde snelheid rijdt?

Nu heb ik het voor mijn Schubert C2.
Vanaf dat ik 80 km/u rijd, en ik kruis een vrachtwagen, of ik krijg een windvlaag, dan klapt mijn vizier dicht.
En het is zeer warm de laatste dagen, dus is dat niet leuk....

Als die vizieren van BMW-systeemhelms beter zijn, dan zou ik ook wel zo'n aanschaf overwegen.

Grts,
Stelo
Ik had dat ook met m'n R1 van Schuberth. Op warme dagen haalde ik het vizier er gewoon vanaf en nam het mee in tanktas.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Bmw Systeem 6 Evo Helm & handschoenen

Bericht door Jo De Paepe »

In de zijkant van de Schuberth C2 , onder die ronde zwarte dekseltjes van de scharnieren van het vizier. (wat een uitleg :-? )
daar zitten een met een blokje dat puntig is , dit blokje slijt rond en daardoor valt het vizier vanzelf dicht .
Ik heb dat indertijd opgelost met 2 hardrubberen blokjes tussen de 2verende plasticdelen te plaatsen zodat het vizier iets moeilijker sluit
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Bmw Systeem 6 Evo Helm & handschoenen

Bericht door janeman »

Ik heb deze met het communicatie systeem, nog nooit ze een goede helm gehad klapt niet dicht zoals de c3 en de bt werkt perfekt
ben echt tevreden
Plaats reactie