fluo geel of fluo oranje?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door IB1 »

GSMax schreef:Volgens de dealer op vraag van Europese politiediensten omwille van de verwarring bij weggebruikers tussen "wannabee" flikken en "echte".... Er komen alternatieven op de markt maar geen volledig gele of oranje niet meer :-) Ik heb daar geen problemen mee, de wannabee's misschien wel :wink:
Als dat de redenering is laat ik de mijne gewoon spuiten. Politie mag zichtbaar zijn en wij niet? dat is discriminatie. Wat is het volgende? Mogen we ons ook niet meer in het blauw kleden omdat dat hun kleurtje is?
Eentje met 2 wielen en een stuur.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door wooter »

Ik weet niets van een aankomend verbod op fluo kleuren in het verkeer. Het enige wat ik kan bedenken is dat de fluo-oranje System 6 helmen nog niet in EVO verkrijgbaar zijn omdat er nog genoeg stock pre-EVO bij de dealers is, en men wacht tot die stock quasi op is alvorens een nieuwe bestelling van fluo-oranje System 6 helmen bij BMW te plaatsen. Fluo-oranje is nl. geen standaard kleur. Fluo-geel wel.

Bovendien, gezien de plannen om prioritaire diensten met motorrijders op Europees niveau fluo-geel uit te rusten, lijkt het me sterk dat men de fluo-oranje helmen op Europees niveau zou gaan verbieden.
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door IB1 »

GSMax schreef:Aan zij die nog een volledig Geel of Oranje fluo helm willen, het zal spoeden worden want wordt uit de handel genomen. Handelaars mogen enkel nog hun stock verkopen, dus op = op 8-)
Kan je zeggen waar je dit gehoord hebt?
Eentje met 2 wielen en een stuur.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door wooter »

Ik heb overigens van een dealer enkele weken net gehoord dat ze in januari een nieuwe batch fluo-oranje System 6 gingen bestellen...
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door GSMax »

IB1 schreef:
GSMax schreef:Aan zij die nog een volledig Geel of Oranje fluo helm willen, het zal spoeden worden want wordt uit de handel genomen. Handelaars mogen enkel nog hun stock verkopen, dus op = op 8-)
Kan je zeggen waar je dit gehoord hebt?
JOMA Boomsesteenweg, ik meld hier ook maar wat die mijnheer daar mij verteld heeft zelle. Voor mijn part rijdt hier iedereen volledig fluo oranje of fluo geel, vind het zelf aartslelijk dus het zal me worst wezen :twisted: :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door demito »

Ralph schreef:Oranje is altijd beter!

Grtn
en dat op een BMW forum :mrgreen:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door IB1 »

GSMax schreef:
IB1 schreef:
GSMax schreef:Aan zij die nog een volledig Geel of Oranje fluo helm willen, het zal spoeden worden want wordt uit de handel genomen. Handelaars mogen enkel nog hun stock verkopen, dus op = op 8-)
Kan je zeggen waar je dit gehoord hebt?
JOMA Boomsesteenweg, ik meld hier ook maar wat die mijnheer daar mij verteld heeft zelle. Voor mijn part rijdt hier iedereen volledig fluo oranje of fluo geel, vind het zelf aartslelijk dus het zal me worst wezen :twisted: :mrgreen:
Zal het eens moeten navragen. Misschien moet ik voor de volgende gaan voor een mix van oranje en geel, met een streepje blauw. Onder het mom: hoe lelijker hoe meer het opvalt. :wink:
Eentje met 2 wielen en een stuur.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door GSMax »

IB1 schreef:Zal het eens moeten navragen. Misschien moet ik voor de volgende gaan voor een mix van oranje en geel, met een streepje blauw. Onder het mom: hoe lelijker hoe meer het opvalt. :wink:
Dan kunnen er verschillende hier beter zonder helm rijden :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door Lukas »

:-P
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door Relax »

GSMax schreef:
IB1 schreef:Zal het eens moeten navragen. Misschien moet ik voor de volgende gaan voor een mix van oranje en geel, met een streepje blauw. Onder het mom: hoe lelijker hoe meer het opvalt. :wink:
Dan kunnen er verschillende hier beter zonder helm rijden :mrgreen:
...zei 'm, geheel onbescheiden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: fluo geel of fluo oranje?

Bericht door GSMax »

Ge moogt gerust zijn :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie