slecht contact onderaan contactslot

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

slecht contact onderaan contactslot

Bericht door yoooooh »

de motor mijn f650strada van einde '99 valt de laatste tijd af en toe stil, in bochten aan ronde punten en dergelijke: nogal vervelend dus!
blijkt dat dit een slecht contact is aan de kabel onderaan de cilindervormige bus waarin je (bovenaan) de sleutel steekt als je 'm wil starten. nu schijnt dat ik zowel die kabel als die cilinderbus, als ook de sleutels, de tankdop (want met sleutel), en het zadelslot (idem) moet vervangen:
Afbeelding
heeft er nog iemand dit voorgehad? en ook: ik zie (op max bmw motorcycles site) dat deze stukken 125 dollar kosten, plus nog talloze werkuren, i presume... Hoe is dat toch mogelijk? één slecht contact, en honderden euro's kwijt????
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

toemme toch, afbeelding verschijnt niet... sorry mannen! en vrouwen natuurlijk!!! :oops:
dit was wel de url naar een tekening ervan:
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... 002882.png
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Brengt hem binnen in de avondschool hé, we zullen dat wel maken voor jou :wink:

en heb ne hele goed docent hé, zowel bmw als harleyfreak 8)
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

motorprinsesje schreef:Brengt hem binnen in de avondschool hé, we zullen dat wel maken voor jou :wink:
euh... organiseer een HRM-activiteit en kom allemaal eens af, ik durf er namelijk niet echt meer mee rijden: stilvallen op de meest onverwachte en ongelegen momenten... no thx!!
en ja, ge krijgt allemaal een pint of eender wat om drinken!
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

yoooooh schreef:en ja, ge krijgt allemaal een pint of eender wat om drinken!
en als 't gemaakt raakt, nog meer!
euh... wat weet ik ook nog niet zulle!
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

yoooooh schreef:
motorprinsesje schreef:Brengt hem binnen in de avondschool hé, we zullen dat wel maken voor jou :wink:
euh... organiseer een HRM-activiteit en kom allemaal eens af, ik durf er namelijk niet echt meer mee rijden: stilvallen op de meest onverwachte en ongelegen momenten... no thx!!
en ja, ge krijgt allemaal een pint of eender wat om drinken!
Zal het maandag eens voorstellen :wink:

Want we gaan toch veel buitenactiviteiten doen naar schijnt...
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

allez prinsesje, 't is al okee - had gisteravond nog vooraan alles gedemonteerd en m'n schoonvader heeft vandaag terug 't een en ander aaneengesoldeerd (er waren 2 draden gebroken zei hij). 't was wel eerder kapot en gerepareerd geweest, daar hebben die verkopers me niks van gezegd! een mens moet er al veel van kennen (of de verkopers kennen), om een juiste inschatting van de moto te kunnen maken als je'm koopt...
dus niks geen nieuw stukken meer te kopen - kosten zijn dus nihil, wel zien of 't blijft marcheren dan wel na verloop van tijd weer defect gaat!

toch bedankt voor 't aanbod!!

(er rest enkel nog een montage maar dat zal wel lukken zeker?)
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

de draden aan 't contactslot is een oud zeer bij veel motoren omwille van 't continu in beweging zijn stuur, de tie wraps of spanbandjes waarmee deze draden meestal tegen de framebuis geborgd worden ietsje losser laten is een optie er een extra manteltje overheen schuiven is ook een alternatief
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Iemand die "tie wraps" juist spelt.... Zaaaaaalig !
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

yoooooh schreef:, wel zien of 't blijft marcheren dan wel na verloop van tijd weer defect gaat!
Het zál defect gaan, als je niets doet aan de oorzaak. Zoals Danny voorstelt moet je ervoor zorgen dat de kabelboom geen torsie ondervindt ter hoogte van de herstelling. Ofwel met een "steunkous" ofwel de kabelboom solidair maken met het slot door middel van een (extra) spanband.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

yoooooh schreef:allez prinsesje, 't is al okee - had gisteravond nog vooraan alles gedemonteerd en m'n schoonvader heeft vandaag terug 't een en ander aaneengesoldeerd (er waren 2 draden gebroken zei hij). 't was wel eerder kapot en gerepareerd geweest, daar hebben die verkopers me niks van gezegd! een mens moet er al veel van kennen (of de verkopers kennen), om een juiste inschatting van de moto te kunnen maken als je'm koopt...
dus niks geen nieuw stukken meer te kopen - kosten zijn dus nihil, wel zien of 't blijft marcheren dan wel na verloop van tijd weer defect gaat!

toch bedankt voor 't aanbod!!

(er rest enkel nog een montage maar dat zal wel lukken zeker?)
Heel heel goed nieuws Jo. Dus wanneer gaan we toerke doen met onze brommertjes? :wink:

En qua montage, als je zelf uit elkaar gehaald heb moet het toch geen probleem zijn om het terug in elkaar te krijgen hé, en je hebt het boek van clymer...

groetjes
Laatst gewijzigd door motorprinsesje op 09 sep 2005, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Iemand die "tie wraps" juist spelt.... Zaaaaaalig !
:oops: :wink:
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

motorprinsesje schreef:En qua montage, als je zelf uit elkaar gehaald heb moet het toch geen probleem zijn om het terug in elkaar te krijgen hé, en je hebt het boek van clymer...
in dat boek zeggen ze dat ik een assistent nodig heb!! eens zien of m'n vrouwtje behulpzaam genoeg kan zijn, terwijl ons 3 bengels rond ons joelen...
ik moet namelijk die voorkuip(je) terug derop zetten, maar tegelijkertijd terug die (elektrische) verbindingen maken met pinkers en koplamp.
moet wel lukken - i'll let you know!
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

Danny schreef:de draden aan 't contactslot is een oud zeer bij veel motoren omwille van 't continu in beweging zijn stuur, de tie wraps of spanbandjes waarmee deze draden meestal tegen de framebuis geborgd worden ietsje losser laten is een optie er een extra manteltje overheen schuiven is ook een alternatief
een oud zeer.... dat wil ik best geloven, maar als ze dat probleem al zo lang hebben, kunnen ze er dan geen deftige oplossing voor vinden? zoals eertijds de waterpomp bij opel, hoeveel jaren ze dat toegelaten hebben, amaai!
(oei, ik zal nu wel tegen iemand's schenen sjotten, zeker?)
ik denk da'k bij mijne moto de zaak iets losser moet houden, ze waren niet afgeschuurd, maar wel kapotgetrokken! een mens heeft dan al een bmw... zou toch niet mogen, op slechts bijna 20000km, vind ik! ik stel eigenlijk dezelfde eisen als ik bij een auto zou doen, maar da's te hoog, zeker?

alvast bedankt wel, allemaal!!
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

motorprinsesje schreef:En qua montage, als je zelf uit elkaar gehaald heb moet het toch geen probleem zijn om het terug in elkaar te krijgen hé, en je hebt het boek van clymer...
laat maar weten wanneer en welk boek jij haalt! misschien een boek voor de bmw-garages zelf? dat zou pas interessant zijn!
(op 't internet had ik gezocht en de clymer als beste weerhouden... maar ja, ik ben dan ook geen leraar motomechanica he :cry: )
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

yoooooh schreef:
motorprinsesje schreef:En qua montage, als je zelf uit elkaar gehaald heb moet het toch geen probleem zijn om het terug in elkaar te krijgen hé, en je hebt het boek van clymer...
laat maar weten wanneer en welk boek jij haalt! misschien een boek voor de bmw-garages zelf? dat zou pas interessant zijn!
(op 't internet had ik gezocht en de clymer als beste weerhouden... maar ja, ik ben dan ook geen leraar motomechanica he :cry: )
Ik zoek niet meer achter boek, zal dit schooljaar wel ene hebben...

en ik geloof best dat da goed werkboek is met veel foto's, maar je moet de engelse terminologie de baas kunnen hé... :wink:
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

motorprinsesje schreef:en ik geloof best dat da goed werkboek is met veel foto's, maar je moet de engelse terminologie de baas kunnen hé... :wink:
soms zijn die termen mij de baas :? 't is niet altijd simpel, maar die illustraties maken het (meestal) wel duidelijk... nu ja, ik geloof wel dat er betere boeken bestaan, maar laat maar weten welke, als je hem te pakken hebt! (allez, 't moet wel over ons f-ke gaan!!)
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

en terug ineengestoken! wat het gemakkelijkste leek, is nog het moeilijkste geworden: het windscherm bovenop de kuip zetten. die rubbertjes waarin moest gevezen worden, vielen er steeds weer uit! maar uiteindelijk is dat ook weer okee.. nog niet mee gaan rijden, alleen gestart, met m'n dochtertje van nog geen 3 jaar in het zadel - en dan wat gas geven; het geluid, de trillingen, ik durf wedden dat zij over (iets meer dan) 15 jaar ook met een moto rijdt!
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

yoooooh schreef:en terug ineengestoken! wat het gemakkelijkste leek, is nog het moeilijkste geworden: het windscherm bovenop de kuip zetten. die rubbertjes waarin moest gevezen worden, vielen er steeds weer uit! maar uiteindelijk is dat ook weer okee.. nog niet mee gaan rijden, alleen gestart, met m'n dochtertje van nog geen 3 jaar in het zadel - en dan wat gas geven; het geluid, de trillingen, ik durf wedden dat zij over (iets meer dan) 15 jaar ook met een moto rijdt!
allé proficiat hé, nu een testrit :roll:

over welk windscherm heb jij het? ik heb geen windscherm? 8)

groetjes
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

motorprinsesje schreef:over welk windscherm heb jij het? ik heb geen windscherm? 8)
't is waar, het heeft geen naam! :)
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

motorprinsesje schreef:allé proficiat hé, nu een testrit :roll:
en testrit is vlot verlopen! hip hip!!!
Plaats reactie