wisselstukken r1200gs lc

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

carlgs

wisselstukken r1200gs lc

Bericht door carlgs »

Hello

Heb in mei een ongeval gehad met mijn moto , is goe beschadigd ik was aan het twijfelen om hem te laten maken.
Heb mijn dealer de opdracht gegeven om hem toch te laten maken in augustus alle onderdelen zijn binnen behalve de linkse radiator die zou pas rond 22 november binnen zijn dit kan toch niet voor een merk als bmw er is geen radiator te vinden in heel belgie zegt mijn dealer dus als je is een grote reis maakt en je valt in pan is het afwachten of er wel onderdelen beschikbaar zijn voor je moto.
Dit is niet klant vriendelijk allen maar nieuwe motoren maken en veel poen pakken daar is het mometeel om te doen bij bmw

Grts carlgs
alfa

Re: wisselstukken r1200gs lc

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Danny

Bericht door Danny »

stuur effe een mail naar een Duitse of Nederlandse dealer, misschien is er daar eentje op voorraad.

BMW zal vast een andere toeleverancier aan 't zoeken zijn, vaak de reden van wachttijden...
Dirk 41

Bericht door Dirk 41 »

Hier is veel te vinden, maar voorlopig geen radiator.
Eventjes kijken voor wie stukken nodig heeft.

http://www.motorparts-online.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick

Bericht door p@rick »

carlgs schreef:Hello

Heb in mei een ongeval gehad met mijn moto , is goe beschadigd ik was aan het twijfelen om hem te laten maken.
Heb mijn dealer de opdracht gegeven om hem toch te laten maken in augustus alle onderdelen zijn binnen behalve de linkse radiator die zou pas rond 22 november binnen zijn dit kan toch niet voor een merk als bmw er is geen radiator te vinden in heel belgie zegt mijn dealer dus als je is een grote reis maakt en je valt in pan is het afwachten of er wel onderdelen beschikbaar zijn voor je moto.
Dit is niet klant vriendelijk allen maar nieuwe motoren maken en veel poen pakken daar is het mometeel om te doen bij bmw

Grts carlgs
Toevallig niet aan je dealer gevraagd of hij geen punten en komma's in zijn magazijn had liggen :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
carlgs

Bericht door carlgs »

gebeld met dealer nog altijd geen radiator in stock dit is al 4 maanden dit is echt schandalig , heb een mail gestuurd naar bornen bmw geen reactie van die mannen daar.
Wat nu

grts carlgs
carlgs

Bericht door carlgs »

deze mail heb ik verstuurd naar bornem bmw

Geachte

Heb in mei een ongeval gehad met mijn bmw r1200gs lc 2013.
Ik heb in juli de opdracht gegeven aan mijn dealer Dirk Meeusen te Meerhout om de moto te herstellen.
Alle onderdelen zijn toegekomen behalve de linkse radiator, die zou in backorder staan in de computer.
Na meermaals contact opgenomen te hebben,weten ze nog steeds niet wanneer deze leverbaar is.
Het is nu al 4 maanden dat dit onderdeel nergens niet te krijgen is,dit kan toch niet voor een hoog aangeschreven merk als bmw.
Waar is dan die goede service die jullie zo aanprijzen in de folders voor zulke dure moto??.
Dit vind ik hoegenaamd niet erg klantvriendelijk.
Als bmw een nieuw model op de markt brengt veronderstel ik dat de motodealers op een normale levertijd over alle moto onderdelen kunnen beschikken.
In afwachting van uw andwoord hoop ik dat dit probleem snel opgelost geraakt.
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Carlgs, heb je al bij een dealer in Duitsland gevraagd zoals Danny voorstelde?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
carlgs

Bericht door carlgs »

Hello

Geen radiator te vinden in duitsland en nederland hoe is da mogelijk en dat met een nieuw model

Grts carlgs
JGA

Bericht door JGA »

carlgs schreef:Hello

Geen radiator te vinden in duitsland en nederland hoe is da mogelijk en dat met een nieuw model

Grts carlgs
He,
Kan je geen deal afspreken met de eigenaar van deze moto.
Misschien is hij bereid om de radiator te verkopen.
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... or_bj=2011
Tis maar een tip
JGA
carlgs

Bericht door carlgs »

Heb een email gestuurd hopelijk reactie
Thanx
carlgs

Bericht door carlgs »

Pech de radiator is beschadigd staat krom

Grts
carlgs

Bericht door carlgs »

Wie heeft een radiator links voor r1200gs lc m2013
Beemer

Bericht door Beemer »

stuur een mailtje naar testaankoop....
st1100

Bericht door st1100 »

Een rechte radiator kan je makkelijk en goedkoop laten herstellen. Hier bv: http://www.goudengids.be/de-wyngaert-d-haacht-3150/1/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Pol

Bericht door Pol »

carlgs schreef:Heb een email gestuurd hopelijk reactie
Thanx
heb een mailtje gestuurd naar Racing Toulon Moto -Frankrijk- en zal dinsdag weten of het stuk beschikbaar is in Parijs.
Ik houd je op de hoogte,
beste groeten,
Pol
carlgs

Bericht door carlgs »

Ok bedankt
Pol

Bericht door Pol »

carlgs schreef:Ok bedankt
De 26 ste gebeld met Mélanie en vervolgens twee mails gestuurd om adressen uit te wisselen zoals afgesproken.
Ondertussen een week verder en geen nieuws!
Misschien wil je 'tzelf is proberen.Ik vrees echter dat ze daar in Berlijn liever nieuwe Gsen van den band laten rollen dan en koelerke te bezorgen aan ne sukkelaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
carlgs

Bericht door carlgs »

Bedankt voor de moeite ze laten de bestaande klanten gewoon in de kou staan dit is mijn laatste bmw die ik aangeschaft heb.

Grts carlgs
p@rick

Bericht door p@rick »

Heb enkele dagen geleden een mail ontvangen van BMW met het vriendelijke verzoek een tevredenheidsenquete te willen invullen. Ik citeer een fragment uit die mail :

Het zal u waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat BMW Group in de zomer van 2013 ernstige problemen heeft gekend op gebied van logistieke dienstverlening van de wisselstukken en accessoires.
Het migreren van het informatica systeem van het centrale magazijn in Duitsland naar een nieuwe software is door onvoorziene omstandigheden grondig fout gelopen. Hierdoor zijn enorme achterstanden ontstaan in de uitleveringen van wisselstukken en accessoires, en dit voor zowel de BMW auto als de BMW moto klanten.
Ondanks de grote inspanningen die door BMW AG werden geleverd om de achterstand zo spoedig mogelijk weg te werken heeft het helaas tot de maand oktober geduurd om de service verlening weer naar een normaal peil te brengen.
Via deze weg willen wij, in naam van de BMW Group Belux organisatie, onze oprechte verontschuldigingen aanbieden voor alle eventuele nadelige gevolgen die u als trouwe klant van ons merk heeft moeten ondervinden door deze situatie.

Misschien (deels) een verklaring voor de ambetante situatie waarin je zat ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Yep heb ik ook gehad en mijn eerste gedacht was hetzelfde Patrick
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
carlgs

Bericht door carlgs »

Ik ben er vet mee zulke fouten moeten wij ook nie maken op het werk dit kan niet door de beugel sorry

Grts carlgs
carlgs

Bericht door carlgs »

Nog altijd geen radiator beschikbaar en dat voor het hoog aangeschreven merk bmw een radiator van de productieband wegplukken zou niet meer mogen ze zouden is één motor minder moeten kunnen maken.
Voor een andere oplossing laten ze ook niets weten.
Deze mail heb ik gekregen op mijn mail naar bornem en dat was het.
Dus nog maar is eventjes 7 weken wachten en dat voor een nieuw model wat gaat het worden met de nieuwe r1200gs adventure het zal er ene worden voor rond de kerk toren te rijden denk ik als je panne hebt daar sta je dan geen stukken te krijgen voor je bike dan vertrek je wel met een bang hart op verlof.

grts carlgs

Geachte Heer Theeuwes,

Wij verwijzen naar uw e-mail die wij ontvangen hebben op 13-10-2013, waarvoor onze dank. Wij hebben hierbij nota genomen van uw opmerkingen.

Naar aanleiding van dit schrijven hebben wij een dossier geopend dat met de grootste zorg door één van onze medewerkers zal worden behandeld.

Om een zo zorgvuldig mogelijk antwoord te formuleren, zullen wij, in samenwerking met alle betrokken partijen waaronder uw concessiehouder Dirk Meeusen Motoren, de noodzakelijke gegevens omtrent uw dossier verzamelen.

U kan erop rekenen dat wij u binnen een termijn van zeven weken de nodige feedback zullen bezorgen.

In afwachting danken wij U bij voorbaat voor uw geduld en verblijven Geachte Heer Theeuwes,

met de meeste Hoogachting,

BMW Group Belux
Customer Relations
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Das nog langzamer als aan de staat?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
sal61