Opnieuw Tourance of iets anders?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Opnieuw Tourance of iets anders?

Bericht door J@n »

Samen met mijn F650GS (twin) heb ik al menig setje Metzeler Tourance versleten, de gewone dus, niet de EXP. Ik ben geen verwoed offroad rijder of expeditiereiziger maar durf toch wel eens een onverharde weg inrijden. In droge omstandigheden voldoen de Tourance dan zeer goed.
Mijn achterband is op dit moment op en mijn voorband heeft ook zijn beste tijd gehad. Regen, wind en de daarbij horende vettige wegen deren mij niet dus rij ik door tot mijn straat is dichtgesneewd.
Nu mijn vraag: Welke band is iets meer off-road en winters gericht zonder al te veel van zijn droge-baan-bochten-kwaliteiten te verliezen. Na de winter zullen deze vemoedelijk ook weer versleten zijn en kunnen er eventueel terug Tourance onder.
Of leg ik er nu ook beter terug Tourancen onder.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Opnieuw Tourance of iets anders?

Bericht door Danny »

Ik ga alvast ne zak chips halen :mrgreen:
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Opnieuw Tourance of iets anders?

Bericht door ZWIEP 01 »

volgens mij is de gewone tourance meer off road gericht dan de next en zijn opvolger, ik heb die laatst op de super tenere gehad en vond die voldoen
voor meer offroad gericht misschien de heidenau?
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Opnieuw Tourance of iets anders?

Bericht door Koppel!! »

Danny schreef:Ik ga alvast ne zak chips halen :mrgreen:
En ik een pintje, wordt weer een leuke dicussie :mrgreen: :mrgreen:

Weet ge wat, ik geef alvast de aanzet. Ik zou er (nu ff serieus) Heidenau K60 Scout onder leggen, laten heel wat meer onverhard toe (een Tourance oid. is gewoon een straatband, een Heidenau is 60/40% onverhard/straatgericht) zonder op 't asfalt veel te moeten inboeten. Waarmee ik niet wil zeggen dat ge op asfalt even gekke dingen gaat kunnen doen, alles, en zeker banden, blijft een compromis.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Opnieuw Tourance of iets anders?

Bericht door J@n »

Danny schreef:Ik ga alvast ne zak chips halen :mrgreen:
En daar zitte nu met uwe zak chips. :-P :twisted:
Koppel!! schreef: En ik een pintje, wordt weer een leuke dicussie :mrgreen: :mrgreen:
En met uw pintje. :twisted:
Koppel!! schreef: Weet ge wat, ik geef alvast de aanzet. Ik zou er (nu ff serieus) Heidenau K60 Scout onder leggen, laten heel wat meer onverhard toe (een Tourance oid. is gewoon een straatband, een Heidenau is 60/40% onverhard/straatgericht) zonder op 't asfalt veel te moeten inboeten. Waarmee ik niet wil zeggen dat ge op asfalt even gekke dingen gaat kunnen doen, alles, en zeker banden, blijft een compromis.
Grtz, Philip!
Ik denk dat dat wel een goed alternatief is, 'k ga die deze winter eens proberen. :wink:
Bedankt voor de tip.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Opnieuw Tourance of iets anders?

Bericht door Danny »

Een goei manier om een topic kort te houden zo'n zakske :clown:
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Opnieuw Tourance of iets anders?

Bericht door J@n »

Danny schreef:Een goei manier om een topic kort te houden zo'n zakske :clown:
Inderdaad, je zou het dus ook sabotage kunnen noemen. :-(
Plaats reactie