Communicatie rijder - bijrijder

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Communicatie rijder - bijrijder

Bericht door GSMax »

Ik heb momenteel een scala rider solo in mijn Schuberth J1, maar zou deze willen vervangen door een systeem voor rijder en bijrijder. Bedoeling is om GPS Zumo550 (wordt binnenkort vervangen) te horen, telefoon gesprekken te kunnen voeren (via de GPS), maar dan ook om met mijn bijrijder te kunnen communiceren. Het systeem moet bluetooth en dus draadloos zijn. Wat zijn jullie ervaringen, en met welk systeem?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Communicatie rijder - bijrijder

Bericht door st1100 »

Ik heb een scala g6 , en het probleem hier in combinatie met een gps is dat , de g6 slechts één verbinding gelijktijdig aankan. Je bent dus in gesprek en dan wordt de verbinding verbroken met de bijrijder , de gps zegt dan bv binnen 300m blablabla , en een paar sekonden later krijg je terug verbinding maar ondertussen ben je aan de afslag waardoor de verbinding weer verbroken wordt , gps blabla afslaan , dan terug hetzelfde liedje gps: zoveel kilometer blablabla .... En op de intercom krijgt de andere altijd een piepje bij het verbinden en bij het verbreken.... Dus minstens 6 bij elke afslag.... En dat is redelijk irritant bij veel afslagen kort op mekaar. En je kan dan ook niets deftig meer zeggen tot voorbij de afslagen....

De geluidskwaliteit is oké , alleen is het volume (te) laag als je oordopjes gebruikt.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Communicatie rijder - bijrijder

Bericht door Man in Black »

Vooral met veel rotondes, terwijl je eigenlijk gewoon rechtdoor moet.
Soms ben ik het beu en dan zet ik de bluetooth uit en volume GPS op max, dan kijk ik wel op de GPS zodra ik iets hoor :grin:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Communicatie rijder - bijrijder

Bericht door Supermario »

Ik heb een Baerh intercom systeem (met kabel) zonder enig probleem communicatie met duo, met muziek , GPS, GSM enz.
Blue touth indertijd getest maar Baerh laten inbouwen van LT naar GTL. Blue touth werkte wel goed bij solo gebruik.

Ondertussen al 15 jaar plezier van gehad.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Communicatie rijder - bijrijder

Bericht door wooter »

Sena SMH-10.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Communicatie rijder - bijrijder

Bericht door roadster »

wooter schreef:Sena SMH-10.
8-)
Madam en ik hebben de Sena SMH-5.
Ik kan daar alleen maar zeer tevreden van zijn.
Zeer goede kwaliteit speakers, muziek speelt zeer zuiver, aan de telefoon horen ze niet dat ik op de motor zit, makkelijk te bedienen met dikke winterhandschoenen...
3-4 dagen non-stop gebruik zonder opladen...
sinds de nieuwe firmware update kunnen de 2 gekoppelde Sena's nu ook 1 en dezelfde bluetooth bron beluisteren (heb ik nog niet geprobeerd)...
R1200GS LC
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Communicatie rijder - bijrijder

Bericht door MidlifeCruise »

Just call me Luc
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Communicatie rijder - bijrijder

Bericht door GSMax »

MidlifeCruise schreef:vooral zien dat die A2DP heeft
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/downloa ... php?id=240
Is alleen belangrijk om muziek te luisteren hé en dat doe ik niet :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Communicatie rijder - bijrijder

Bericht door MidlifeCruise »

Uwe 550 is mono maar, maar mijne GPS zendt uit in A2DP... en als je ne keer wil/moet upgraden?
BTW als je interesse hebt in onze 6 maand oude set Scala Rider Teamset Pro, die heeft geen A2DP, dan koop ik me een nieuwe set met A2DP. Zeer waarschijnlijk een Sena...
Scala Rider Teamset Pro werkt dus perfect, ook GSM, maar heeft dus een beperking :roll:
Just call me Luc
Plaats reactie