City Navigator Europe 2014.4 is er

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

City Navigator Europe 2014.4 is er

Bericht door Erik »

City Navigator Europe 2014.4 is beschikbaar. Te installeren met Garmin MapUpdater, of met Garmin Express

Kaarten overzetten van de ene naar een andere computer gaat heel eenvoudig met JaVaWa GMTK. Niet te verwarren met die andere nuttige tool, JaVaWa Device Manager
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: City Navigator Europe 2014.4 is er

Bericht door Danny »

Ik stel me altijd de vraag is dat nu echt nodig al die updates, kruispuntje dat door een rotonde is vervangen of omgekeerd??

De GPS in de auto heeft al in 7 jaar geen update meer gehad maar werkt dan ook prima en sommige dingen worden van updates niet altijd beter, die dingen zijn dus te relativeren :mrgreen:

Maar iedereen doet wat ie wil natuurlijk :wink:
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: City Navigator Europe 2014.4 is er

Bericht door WILBIKE »

Vermits ik soms dikwijls door (vreemde) steden reed heb ik al veel problemen gehad. Nadat ik mijn geüpdatete GPS meenam was dit plots 'bijna' gedaan...
Niet de nieuwe wegen of rotondes waren de problemen maar wel de enkelrichtingsstraten die dikwijls veranderen. Ik kan je verzekeren dat met een oude versie die niet overeenstemt met de realiteit je hopeloos in de fout gaat. Wegen die je wel in mag rijden geeft ie verbod aan en stuurt je er weg van en andere die voor jou verboden zijn geeft ie aan om in te rijden. Alleen maar geklooi dat met een update (grotendeels) opgelost wordt. Wanneer je alleen in de auto of met motor verplaatsingen doet is kaart bovenhalen met toeterende achterliggers uit den boze :roll:
Bij bekend terrein OK maar in vreemde oorden erg veel stressie momenten die je kan voorkomen...
Is uiteraard persoonlijk gevoel en ervaring hé!
:wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: City Navigator Europe 2014.4 is er

Bericht door Danny »

Idd in steden wil 't al wel eens veranderen maar vaak is 't alweer eens gewijzigd tegen de update er is :mrgreen:
Een andere burgemeester is genoeg om de straten weer eens te herzien :roll:

maar goed zoals je zei 't heeft pro's ene contra's :wink:
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: City Navigator Europe 2014.4 is er

Bericht door MiGSel »

Als je vertegenwoordiger bent en je moet dagelijks naar 10 adressen in de stad, dan is het wellicht heel zinnig om de meest recente kaarten te hebben.

Om als motorrijder een uitgestippelde route te rijden, is 1x per jaar of zelfs per twee jaar al meer dan genoeg.

De frequente updates zijn volgens mij vooral commercieel interessant, om de mensen het nut van Lifetime update te "doen inzien" en die zo te kunnen verkopen. Ook de database met POI's van restaurants, hotels, tankstations etc. wordt alsmaar groter. Ik vermoed dat die moeten betalen om in zo'n database te worden opgenomen, dus dat is ook weer kassa kassa.

En omdat die altijd grotere database ervoor zorgt dat hij de kaarten van Europa niet meer op zijn toestel krijgt, gaat de Garmin-gebruiker uitkijken naar een toestel met meer geheugen. Weer prijs! Want ook de motard die nooit verder dan Luxemburg of Durbuy geraakt, wil de kaarten van de Noordkaap tot Gibraltar op zijn toestel hebben - voor het geval dat...

Voor mij mag Garmin wel eens wat meer aandacht besteden aan het schrappen van tankstations uit de database, als ze niet meer bestaan. Want de nieuwe komen er wel bij, maar ik heb al vaak op de locatie van zo'n tankstation gestaan, zonder dat daar nog een pomp te bespeuren was. Als je dan op het laatste litertje aan het rijden bent, wordt het wel eens spannend.
Afbeelding
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: City Navigator Europe 2014.4 is er

Bericht door J@n »

Bij onder andere een Zumo340/350 heb je geen keuze, het is steeds met LM. Dus update ik elke keer omdat ik er toch voor betaald heb. En net zoals bij de vorige keren was het op 20 minuutjes in orde, nieuwe kaarten op Zumo en PC, inclusief een update van de toestelsoftware. :grin:
Cel
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 jan 2014, 11:33
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg (B)
Contacteer:

Re: City Navigator Europe 2014.4 is er

Bericht door Cel »

Op mijn LT stond bij aankoop een VDO Dayton MS 5500 en ga hem eraf doen, werk liever met de zumo (toestel is me bekent) de nieuwprijs van de VDO is nog steeds 2190 euro en als ik hem weg zou doen mag je me een pb'tje sturen met eventueel uw bod?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: City Navigator Europe 2014.4 is er

Bericht door p@rick »

Vandaag de update in één poging tot een succesvol einde gebracht. Volledig Europa op computer + op de sd in de Navigator IV.
Heeft wel lang geduurd (vijf en een half uur) maar ik had ondertussen toch nog genoeg andere dingen te doen, dus no prob...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: City Navigator Europe 2014.4 is er

Bericht door Man in Black »

Net ook alles tot een goed einde gebracht, met dank aan P@trick voor enkele tips :grin:
Geklaard op kleine 2u, enkel de beschikbare talen waren door elkaar gegooid, raar, de Vlaamse terug gezocht met WebUpdater en geïnstalleerd en klaar
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: City Navigator Europe 2014.4 is er

Bericht door MrGPS »

Voor wie wat 'ruzie' heeft met het programma Express onderstaande video.

In aanvulling daarop overigens drie tips:
a. in algemene zin raad ik aan met Express te werken. In het verleden had dat nogal eens wat nukken; tegenwoordig werkt het (meestal) erg goed - mocht het onverhoopt toch niet lukken, werk dan met de mapupdater.
b. heb je eerder zitten stoeien met kaarten en ging dat niet helemaal goed, controleer dan met http://www.javawa.nl/jdm.html" onclick="window.open(this.href);return false; de inhoud van je toestel. Dubbel geladen of overlappende kaarten zijn bijna garantie op problemen onderweg
c. Past niet heel Europa in het toestel: plaats dan een 8GB geheugenkaart - Express zal die vanzelf gaan gebruiken (ookal lijkt dat soms niet zo"zie video). Uitzondering daarop is de Zumo550: in combi met een SD kun je daarvoor beter de mapupdater gebruiken.
Plaats reactie