Reisbijstand VAB

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Reisbijstand VAB

Bericht door dejos »

Ik heb pechverhelping bij VAB , zijn er hier mensen die ook de reisbijstand hebben van VAB en dient dit dan ook als je motorpech hebt buiten de Benelux-landen ?
Kan er ook slechts één pechverhelping en reisbijstand genomen worden voor twee motoren ? of zijn er andere formules of andere verzekeringsmaatschapijen of pechverhelpers die dit aanbieden?
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door hla »

Via mijn makelaar heb ik, gekoppeld aan mijn auto, een reisbijstandsverzekering voor iedereen binnen mijn gezien en voor alle reismethoden en streken.
Kost mij 130€ op jaarbasis.
Voor een deel is dat dus toevallig VTB/VAB, maar voor andere zaken is dat een andere formule.
En dat kan ieder jaar van maatschappij veranderen, want ik zit bij een makelaar en niet bij een verzekeringsagent.
Het verschil is dat de makelaar bij verzekeringsagenten gaat shoppen naar de beste formules, en dat met zijn volledig klantenbestand.
Niet tevreden, dan wisselt hij van maatschappij.
En van die wissels merken wij als klant niets, want alles gaat via de makelaar.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door Bob »

Ethias Assistance. Twee voertuigen, gans je gezin, wereldwijd.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Bartd
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2013, 00:59
Woonplaats: Aalter
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door Bartd »

Ik heb reisbijstand en pechverhelping bij ADAC. Ik ben verzekerd met elk voertuig dat ik bestuur (dus ook dat van de buurman bvb) voor minder dan €100 per jaar...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door hla »

Even ter verduidelijking.
Bij mij telt het voor de reiziger en zijn eigen voertuigen.
Maar reiziger wil ook zeggen per vliegtuig of trein of te voet.
Ik hoef dus niet te reizen MET mijn verzekerde voertuig.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Cel
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 jan 2014, 11:33
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg (B)
Contacteer:

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door Cel »

Bartd schreef:Ik heb reisbijstand en pechverhelping bij ADAC. Ik ben verzekerd met elk voertuig dat ik bestuur (dus ook dat van de buurman bvb) voor minder dan €100 per jaar...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
Als dat zo is, moet je géén vast adres hebben in Duitsland om daarvan te kunnen genieten?
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door GSMax »

Bob schreef:Ethias Assistance. Twee voertuigen, gans je gezin, wereldwijd.
Ge moet er wel bij zeggen Bob, dat ge bij Ethias ook andere verzekeringen moet onderbrengen, want anders wordt de Ethias Assistance het jaar daarop 50% duurder...zelf meegemaakt :evil:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door Relax »

Cel schreef:
Bartd schreef:Ik heb reisbijstand en pechverhelping bij ADAC. Ik ben verzekerd met elk voertuig dat ik bestuur (dus ook dat van de buurman bvb) voor minder dan €100 per jaar...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
Als dat zo is, moet je géén vast adres hebben in Duitsland om daarvan te kunnen genieten?
Neen. Ze zijn dit jaar opgeslagen. Kost iets van €84 nu.
Bij pech bel je hen en zij sturen de Belgische collega's.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bartd
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2013, 00:59
Woonplaats: Aalter
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door Bartd »

Cel schreef:Als dat zo is, moet je géén vast adres hebben in Duitsland om daarvan te kunnen genieten?
Nee, is niet noodzakelijk.

Wel kiezen voor de formule "reisbijstand Europa", anders helpen ze alleen in Duitsland [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH].

Grtz,

Verstuurd vanaf mijn Nexus 4 met Tapatalk
Cel
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 jan 2014, 11:33
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg (B)
Contacteer:

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door Cel »

Bartd schreef:
Cel schreef:Als dat zo is, moet je géén vast adres hebben in Duitsland om daarvan te kunnen genieten?
Nee, is niet noodzakelijk.

Wel kiezen voor de formule "reisbijstand Europa", anders helpen ze alleen in Duitsland [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH].

Grtz,

Verstuurd vanaf mijn Nexus 4 met Tapatalk

Als dat zo is, dan ga ik me ééns bevragen en direkt laten lid maken .

Alvast bedankt :grin:
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door Bob »

GSMax schreef:Ge moet er wel bij zeggen Bob, dat ge bij Ethias ook andere verzekeringen moet onderbrengen, want anders wordt de Ethias Assistance het jaar daarop 50% duurder...zelf meegemaakt :evil:
Zou best kunnen. Ik heb er nog een (prijsgunstige) woningverzekering lopen en dus nog nooit een premieverhoging aangesmeerd gekregen. Hoedanook : 90 euro + 50% = 135 euro, en dat vind ik nog niet overdreven voor een jaar pechverhelping voor twee voertuigen (en die voertuigen zelf moeten niet bij Ethias verzekerd zijn) plus een jaar wereldwijde reisbijstand (ongeacht de manier van reizen, dus je moet niet met één van de vermelde voertuigen op pad zijn) voor al je gezinsleden.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb gewoon de VAB pechverhelping Benelux en de reisbijstand die dan het buitenland moet dekken. Gelukkig nog nooit nodig gehad.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door GSMax »

Bob schreef:
GSMax schreef:Ge moet er wel bij zeggen Bob, dat ge bij Ethias ook andere verzekeringen moet onderbrengen, want anders wordt de Ethias Assistance het jaar daarop 50% duurder...zelf meegemaakt :evil:
Zou best kunnen. Ik heb er nog een (prijsgunstige) woningverzekering lopen en dus nog nooit een premieverhoging aangesmeerd gekregen. Hoedanook : 90 euro + 50% = 135 euro, en dat vind ik nog niet overdreven voor een jaar pechverhelping voor twee voertuigen (en die voertuigen zelf moeten niet bij Ethias verzekerd zijn) plus een jaar wereldwijde reisbijstand (ongeacht de manier van reizen, dus je moet niet met één van de vermelde voertuigen op pad zijn) voor al je gezinsleden.
Nee klopt, maar ging me om hun misleidende reclame. Ze gaan ervan dat als iemand bij komt, en dus mss al eens van firma veranderd is, deze dan ook bij hen zal blijven na de verhoging... En wat na het 2de jaar en 3de jaar....
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door WernerVS »

GSMax schreef:
Bob schreef:Ethias Assistance. Twee voertuigen, gans je gezin, wereldwijd.
Ge moet er wel bij zeggen Bob, dat ge bij Ethias ook andere verzekeringen moet onderbrengen, want anders wordt de Ethias Assistance het jaar daarop 50% duurder...zelf meegemaakt :evil:

Ik ben ook al 2 jaar bij Ethias Assistance.
Geen andere polissen lopen bij hen , en nog nooit een verhoging gehad.
Zou ook niet weten waarom.
R1150GSA
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door GSMax »

Kan, maar dan niet alleen voor reisbijstand. Zie antwoord van Ethias na mijn protest:

QUOTE
Als nieuwe Ethias klant, sloot u deze verzekering af aan het laagste tarief op de markt. Via diverse commerciële acties
nodigden wij u ondertussen uit om ook andere verzekeringen bij ons te plaatsen. Helaas ging u hier niet op in. Omdat
wij ons meest gunstige tarief in de toekomst wensen voor te behouden aan onze trouwe klanten, dienden wij daarnaast
een nieuw tarief uit te werken voor de verzekerden die aan Ethias enkel hun bijstandsverzekering toevertrouwden.

Uiteraard zijn wij bereid om ook voor uw andere verzekeringen een offerte uit te brengen en, in functie van het gevolg
dat u daaraan geeft, ook voor uw bijstandsverzekering opnieuw een preferentieel tarief toe te kennen.
UNQUOTE
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door WernerVS »

Even een kleine rechtzetting.
Ik ben wel degelijk in het bezit van een extra verzekering van Ethias.
Tenminste als ze een groepsverzekering via het werk meetellen.
Misschien is dat dan de reden dat ik aan goedkoop tarief blijf .( enkel reisbijstand).
R1150GSA
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door GSMax »

WernerVS schreef:Even een kleine rechtzetting.
Ik ben wel degelijk in het bezit van een extra verzekering van Ethias.
Tenminste als ze een groepsverzekering via het werk meetellen.
Misschien is dat dan de reden dat ik aan goedkoop tarief blijf .( enkel reisbijstand).
Dat zal inderdaad de reden zijn Werner :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door stefke2 »

Bob schreef:
GSMax schreef:Ge moet er wel bij zeggen Bob, dat ge bij Ethias ook andere verzekeringen moet onderbrengen, want anders wordt de Ethias Assistance het jaar daarop 50% duurder...zelf meegemaakt :evil:
Zou best kunnen. Ik heb er nog een (prijsgunstige) woningverzekering lopen en dus nog nooit een premieverhoging aangesmeerd gekregen. Hoedanook : 90 euro + 50% = 135 euro, en dat vind ik nog niet overdreven voor een jaar pechverhelping voor twee voertuigen (en die voertuigen zelf moeten niet bij Ethias verzekerd zijn) plus een jaar wereldwijde reisbijstand (ongeacht de manier van reizen, dus je moet niet met één van de vermelde voertuigen op pad zijn) voor al je gezinsleden.
en er ook efkes bijzeggen dat de assistance van ethias voertuigen ouder dan 15jaar niet dekt.... :-?
bart1100lt
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2005, 22:14
Locatie: waarschoot

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door bart1100lt »

Aan de verzekerden bij Adac, hebben jullie al gebruik moeten maken van hun diensten? Hebben jullie van een vlotte service kunnen genieten ondanks een niet-Duitser te zijn? Was uw pech dan in binnen- of buitenland? Ik ben wel geïnteresseerd in hun aanbod doch luister graag naar gebruikerservaringen. Alvast bedankt uw bevindingen te willen delen.
Grtz, Bart
Flat Twin Power

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door Flat Twin Power »

stefke2 schreef: en er ook efkes bijzeggen dat de assistance van ethias voertuigen ouder dan 15jaar niet dekt.... :-?
In dat geval ben je verplicht de privilege te nemen. Daar is geen leeftijdsgrens voor uw voertuig. Er is daar ook een vervangwagen (voor maximum 5 dagen) bij.
Voor twee voertuigen komt een privilege op 189 euro.
Ik ben onlangs overgeschakeld naar (wel met korting via mijn werk) wereldwijde bijstand via Vivium, incluis twee auto's, zonder leeftijdsbeperking, met vervangwagen zonder
tijdsbeperking voor 175 euro.
Bartd
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2013, 00:59
Woonplaats: Aalter
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door Bartd »

bart1100lt schreef:Aan de verzekerden bij Adac, hebben jullie al gebruik moeten maken van hun diensten?
Tot mijn spijt wel...
Vorig voorjaar kwam abrupt een uitje aan mijn Moezel-tripje met de moto.

Een halfuurtje na het telefoontje aan de centrale kwam een lokale pechverhelper me oppikken en bracht mij en mijn moto naar zijn (auto)garage (opel).
Na zijn diagnose (roulement achteras naar de knoppen) nam hij opnieuw contact met ADAC om te overleggen.
Geen enkele dealer van Honda had dit roulement op stock of had de tijd om dit te steken (oa. door een feestdag in D op donderdag).
Het was woensdag in de vroege namiddag en ik werd voor de keuze gesteld: wachten op herstelling (ten vroegste op maandag) of mijn vakantie onderbreken en huiswaarts keren. Ik koos voor 't laatste en er werd een huurauto geregeld waarmee ik terug naar ons Belgenlandje mocht tuffen.
De moto werd een 8-tal dagen later, onhersteld, afgeleverd bij mijn dealer.

Tevreden van de aangereikte oplossing? Toch wel. Al bij al, en achteraf bekeken, ben ik blij dat er een feestdag mee gemoeid was: uiteindelijk was ik daar om met de moto te rijden. De bagage was niet voorzien op 1 of meer daguitstapjes, bezoeken en/of wandelingetjes in de periode dat ik zonder moto zat.

Heb ik hier geluk gehad dat ik in Duitsland was? Misschien, maar ik hoop dat ik nooit zal kunnen vergelijken!

Kan ik vergelijken met andere pechverhelping/reisbijstand? Nee, toch niet in het buitenland. Pechverhelping (Ethias) heb ik ooit nodig gehad met de auto, maar dat was hier om de hoek.

Heb ik mijn contract bij ADAC verlengd? Zeker en vast!

Grtz,
Bart



Verstuurd vanaf mijn Nexus 4 met Tapatalk
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door GStephen »

Verduidelijking ivm Ethias:

Heb je er je auto en/of huis reeds verzekerd? => 90€ voor 1 nummerplaat, 105€ voor 2 platen en 152€ voor 3 platen.

Heb je enkel de Assistance? => 120€ voor 1 plaat, 135€ voor 2 platen en 182€ voor 3 platen

Zijn er veel schadegevallen, dan kan de premie aangepast worden.

In alle gevallen: de auto(s) en/of moto(s) is (zijn) over gans Europa verzekerd vanaf uw domicilie en alle gezinsleden over gans de wereld.
Laatst gewijzigd door GStephen op 04 feb 2014, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door GSMax »

Jaja, het eerste jaar. En dan komt Ethias met de vraag om nog andere verzekeringen bij hen te nemen. Doe je dat niet, dan worden de premies van de bijstand met 50% verhoogd...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door GStephen »

Uitgelegde werkwijze is in 2011 ingevoerd :wink:
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Reisbijstand VAB

Bericht door GSMax »

GStephen schreef:Uitgelegde werkwijze is in 2011 ingevoerd :wink:
De door u opgegeven werkwijze van Ethias?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie