schotland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Niki VK
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2013, 14:15
Woonplaats: Gent

schotland

Bericht door Niki VK »

Beste,

Deze zomer hebben mijn vriendin en ik een rondreis in schotland gepland.
We hebben reeds 4 uitvalbasissen: Edinburgh, Cairngorms National Park, Portree (Isle of Skye) en Fort William.

We zoeken nog een een 5de punt om 2 dagen te verblijven, ergens op de terugweg van Fort William en Hull.
Oorspronkelijk was Glasgow gepland, maar door de Commonwealth Games is alles daar nu al volgeboekt.
Heeft iemand een alternatief?

Ook hebben wij de overzet via P&O reeds besteld. Zijn daar spanbanden voorzien op de boot of ben je er zelf verantwoordelijk voor om deze mee te nemen?
Moeten bij motoren trouwens ook de lichten afgeplakt worden zoals bij auto's?

Bedankt! :-)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: schotland

Bericht door p@rick »

Om op je laatste vraag te antwoorden : ik heb deze in 2002 gesteld aan de toeristische dienst in Dover toen ikzelf voor de eerste keer met de moto naar ginder reed. Zij hebben mij toen geantwoord dat het voor een moto niet nodig is.
Voor de rest volg ik met belangstelling je topic, want someyear hoop ik daar ook wel eens te gaan toeren :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: schotland

Bericht door p@rick »

Ik moet mezelf corrigeren (is ook al zoooo lang geleden hé)
Ziehier mijn vraag en hun antwoord (copy/paste uit mijn mailtje van toen) :


Yes you do have to cover your lights partly, if you travel in the dark.
Regards
Dover TIC

<Patrick.Savelkoul@electrabel.com> 05/17/02 10:14am >>>
Hello,

As we are travelling to your country by motorcycle tomorrow morning, we
would like to know if we have to blind our headlights partly.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: schotland

Bericht door Danny »

op 3 van de 4 plaatsen bleef ik al niet omwille van veel te druk, duurder en 20 km verder is 't rustiger
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: schotland

Bericht door Prince »

Zelf ben ik in juli of augustus nog niet naar Schotland geweest( wegens gewaarschuwd voor te druk). Wel meermaals in april(met 'flanelle' onderbroek), en mei, september en oktober zoals hopelijk ook weer dit jaar.

Indien interesse stuur ik je de route(s) die we reden met verblijfplaatsen. Normaal is het buiten de zomermaanden niet nodig veel te reserveren... maar best even goegelen : of er is een regatta in de haven of er is een whiskyweek, of er is een gitaarfestival in een gat waarvan je het niet zou verwachten, en dan is tijdig reserveren, of afstand nemen de boodschap.

Mvg, Pierre
A Saint has a past... a Sinner has a future...
danielGS
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:25
Locatie: Zuienkerke

Re: schotland

Bericht door danielGS »

spendeer nog twee dagen in the Yorkshire Dales .......Hawes is een goede uitvalsbasis :wink:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Niki VK
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2013, 14:15
Woonplaats: Gent

Re: schotland

Bericht door Niki VK »

Bedankt voor de tips, ik ga ze allemaal eens bekijken dit weekend.

Er is inderdaad al redelijk veel volzet voor deze zomer, dus alles wordt nu al gereserveerd.

@ Danny: Het zijn uitvalbasissen waaruit we op uitstap vertrekken. Tis de eerste motor-reis en de madam wilt ook wat :lol:
Daarom soms wat de toeristische plaatjes...
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: schotland

Bericht door Danny »

Yep dat geloof ik graag maar je kan ook wat verder logeren en die toeristische plaatsen met de bus aandoen...
een daysaver busticket en je bent vertrokken :mrgreen:
21#Joeri
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2005, 22:15
Woonplaats: Antwerpenl
Locatie: Antwerpen

Re: schotland

Bericht door 21#Joeri »

Niki VK schreef: We hebben reeds 4 uitvalbasissen: Edinburgh, Cairngorms National Park, Portree (Isle of Skye) en Fort William.

We zoeken nog een een 5de punt om 2 dagen te verblijven, ergens op de terugweg van Fort William en Hull.
Oorspronkelijk was Glasgow gepland, maar door de Commonwealth Games is alles daar nu al volgeboekt.
Heeft iemand een alternatief?
Loch Lomond en The Trossachs National Park juist ten noorden van Glasgow is wat onbekend/onbemind maar toch (vind ik) interessant. Heb er ooit overnacht op een Farm B&B. Glasgow is vandaaruit gemakkelijk te bereiken via openbaar vervoer als je dan toch echt de stad wil opzoeken. Glengoyne Distillery is daar trouwens een interessante pitstop :drunken: .

Vorige week heb ik op de terugweg van de Isle of Skye overnacht in de Lake District. De regio's rond Keswick of Ambleside zijn misschien leuke stopplaatsen als je twee dagen wil vullen.
Je kan ten zuiden van Glasgow een ommetje maken naar het Galloway Forest Park via B-roads, dat maakt de heenrit naar de Lake misschien nog interessanter.

Geniet van de trip.
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
carlgs
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 nov 2009, 11:16

Re: schotland

Bericht door carlgs »

Hoi

Voor je moto vast te zetten zou ik een spanbandje meenemen die van de ferry zijn vuil en vettig 1 is genoeg over je zaal met een oude vot of je handschoenen er onder wel in eerste versnelling zetten midde bok of zijpikkel is goed.
Voor overnachting in scotland voor en naseizoen geen probleem naar genant met hoeveel je bent de b&b hebbrn maar een paar kamers 3 of 4
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: schotland

Bericht door Danny »

die van de ferry zijn vuil en vettig
tja en dan he, alsof je motor proper blijft op zo'n reis...trouwens de meeste ferry's bieden keurig materiaal aan...
Jij zat toch niet per ongeluk op een vissersboot?? :mrgreen:
Plaats reactie