Na 5 maanden wat sleutelen en wachten op redelijk weer en opstart weekend van MAG aan mijn k75rt bj 10/1992 met 58 dkm is hij weer fit voor gebruik .
Jammer dat ik de zaterdag niet ben kunnen gaan was in Rosmalen op een beurs maar zondag zou ik gaan voor mijn eerste langere rit .......maar nee hoor s,morgens bij het opstaan lag er 10 cm sneeuw man man is dat balen dan maar met de auto gaan kijken maar nee hoor in Lanaken was er niemand te zien rond 11:00 , en om dan nog naar Lummen te rijden had ik geen zin meer in die sneeuw , jammer ik had zo hard gewerkt de laatste twee weken om de K klaar te stomen voor dat weekend, dan maar volgend jaar zeker he.
Op de 23-03-2013 na de beurs snel nog mijn aller eertste voorzichtige pogingen gedaan op de weg met mijn Kaatje ,fijn om na 30 jaar weer eens een motor te rijden.
Temparatuur is wat koud maar droge baan en bij mij achter een nieuwe wijk aan gelegd met mooie nieuwe asfalt en een paar kleine pleintjes ,idiaal om te oefenen.
eerste ritje wat rondtjes en wat achten draaien man wat voelt dit vreemd aan na 10 minuten al krampen aan de handen en lies streek man wat is die oude knuppel stijf geworden zeg .
Maar de k rijd prima alleen nog gewend raken en veel oefenen .
heb inmiddels al bijna 500 km gereden maar ik krijg steeds nog last van inslapende handen na ongeveer 15 Min moet ik stoppen voor enkele minuten ;heb ook al geprobeerd met het stuur stand een beetje lager te plaatsen en dat helpt een beetje maar nog niet helemaal ok .
Wil denk ik eens gaan kijken voor verlengings bevestigingen voor het stuur een beetje meer naar achter te verplaatsen en een beetje hoger op het balhooftstel vast te maken zodat ik wat rechter in zit houding kom te zitten ,is mijn idee maar meschien zijn er andere idee'en hier dan hoor ik het wel.
Met de rest gaat het beter en beter naargelang er meer gereden word ook met de lies streek gaat het nu al goed zat allemaal een beetje vast geroest hihi.
Moet ook eens naar wat uitkijken of ik ergens in de buurt soms een ervaren k rijder zit waar ik eens een bezoekje kan bij maken om wat vragen te kunnen stellen en die ook eens wat tips kan geven wat ik wel en niet moet doen ,denk dat ik dat wel nodig heb he , dus als er iemand zich geroepen voelt om deze nieuwe k rijder eens wat tips te kunnen geven graag he ben van Dilsen-Stokkem
Zo nu ben ik ook al 2 dagen na elkaar naar mijn werk gereden op ochtend dienst en s'middag lekker in het zonnetje naar huis met de gebruikelijke omwegen en genieten van het mooie rijden .
zo dit tot hiet toe mijn eerste ervaringen met mijn 21 jaar oude k 75 rt met een 54 j oude man er op hihihi
Voor jullie allemaal hier vele en veilige kilometers met altijd wat zon op het asfalt .
Mvg Walter