Blauwe verbinding Sena SMH 10 of SRC Shubert

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

Blauwe verbinding Sena SMH 10 of SRC Shubert

Bericht door Joker »

Zijn er mensen die beide al kunnen testen hebben?
Kom van Starcom intercom en wil op de nieuwe GSA overschakelen op Bluetooth

Dus ik wil …
GPS horen
Muziek horen
Kunnen babbelen met duo
Evt kunnen bellen
en dit alles zonder tachtig keer op knopkes te moeten drukken.

Volgens Lex van Starcom is dit ok met de Sena en zou alles top zijn maar persoonlijk vind ik het systeem redelijk grooten geen idee of de platte versie even goed is ( mail onderweg) !
Kan dit ook met de SRC en ook zo handig?
Kan dit met het BMW systeem en ook zo handig?

Heb gezocht op het forum maar niet echt iemand of thread gevonden precies die hier een antwoord op geeft, wel dat de meesten met een Sena tevreden zijn :-?
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Blauwe verbinding Sena SMH 10 of SRC Shubert

Bericht door p@rick »

Wij hebben beiden, ikzelf de platte SMH10R en op de duo-helm de dikkere SMH10.
Qua mogelijkheden zijn ze almost identiek. Enkel kan je op de 'dikke' (SMH10) indien gewenst een mp3-speler of andere audiobron aansluiten met een kabeltje, dat kan niet met de platte SMH10R.
De R lijkt in't begin precies wat moeilijker te bedienen, maar dat went en betert snel. Daarnaast is hij veel minder opvallend aanwezig, en ik kan je zeggen : als Alex 'm inbouwt merk je nergens iets van de batterij. Top !
De SMH10 heeft echter het grote voordeel dat je de module makkelijk van de helm kan nemen om bv mee naar je hotelkamer te nemen om op te laden. Bij de R moet je voor het opladen heel de helm meenemen.
Bij de dikke heb (of had) je twee varianten : één met mic op een flexibele arm die die langs onder in de helm binnenkomt, en een met micro op een korter boompje volledig inside de helm (wat veel handiger is bij het open en dichtklappen van de helm). Kan zijn dat ondertussen enkel nog maar die tweede versie verkrijgbaar is. Alex weet er in ieder geval alles over.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

Re: Blauwe verbinding Sena SMH 10 of SRC Shubert

Bericht door Joker »

Hebben beide genoeg voor een volle dag gebruik?
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Blauwe verbinding Sena SMH 10 of SRC Shubert

Bericht door roadster »

Joker schreef:Hebben beide genoeg voor een volle dag gebruik?
Ik doe met mijn Sena SMH5 makkelijk 3-4 dagen zo goed als non-stop gebruik (vnl muziek luisteren) zonder bij te laden
dat zal met de SMH10 wel niet anders zijn vermoed ik
R1200GS LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Blauwe verbinding Sena SMH 10 of SRC Shubert

Bericht door p@rick »

roadster schreef:
Joker schreef:Hebben beide genoeg voor een volle dag gebruik?
Ik doe met mijn Sena SMH5 makkelijk 3-4 dagen zo goed als non-stop gebruik (vnl muziek luisteren) zonder bij te laden
dat zal met de SMH10 wel niet anders zijn vermoed ik
Drie tot vier dagen ? Dan à drie tot vier uur per dag veronderstel ik...
Met de 10 of de 10R doe ik tussen de 10 en 12 u, een hele stevige dagrit dus, als enkel de gps gepaird is (gsm dan gekoppeld aan de gps). Als je twee devices (gps + gsm) rechtstreeks pairt met de Sena vermindert die tijdsduur een beetje.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Blauwe verbinding Sena SMH 10 of SRC Shubert

Bericht door wooter »

Ik rij 2 uur per werkdag, en kom anderhalve week toe. 15-16 uren dus? En ais ie plat is, hang je er de bijgeleverde 12V kabel aan en kan je opladen terwijl je rijdt en luistert. En dan luister ik continu naar muziek en is mijn GSM en mijn SR10 beide ook gekoppeld.

Ik verkies de gewone versie, omdat die afneembaar is en je dus maar 1 SMH10 moet kopen als je meerdere helmen hebt. En het wieltje lijkt me makkelijker dan op de tast knoppen gaan zoeken.

Ik heb geen ervaring met de SRC, maar die komt uit een generatie van de Starcoms, en alleszins over mijn Starcom installatie was ik niet tevreden. De Sena speelt veel luider en veel voller, en is ook flexibeler. Je kan tegelijk 2 mono-kanalen en een stereo-kanaal voeden, dus je kan beschikken over je GSM en GPS als input, en je radio of GSM als muziekbron. Als je dan nog een nieuwe BMW motorfiets met bluetooth hebt, zijn nog meer combinaties mogelijk. Ik gebruik de SMH10 in combinatie met een SR10 om ook een amateur-radiozender te gebruiken, naast te kunnen bellen, mijn GPS te horen, mijn mini coyote en muziek van de radio of GSM.
Plaats reactie