Modieuze dames motorkledij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door MidlifeCruise »

... tja wij hebben geprobeerd om kledij te vinden die betaalbaar was en toch aan alle factoren voldoet.
In de boekskes en op sites veel reclame... zelfs als man met ietwat buitenmaten is het niet zo evident om iets te vinden uit het rek in de betere klasse.
De tussenklasse kleding waar ze voldoende maten van hebben om te passen daar merk je achteraf de tekortkomingen van, zoals bv de broek van mijn madame met de kleine knalharde en twijfelachtige kniebescherming... laat staan de rugbescherming in haar jas :scratch: De broek vertoont ondertussen ook al schiftsporen in de stof...
Als mijn moedige madame achterop na een tijd begint te wringen en haar benen laat hangen omdat haar kniebescherming pijn doet of op de verkeerde plaats drukt is de lol er voor mij ook af.
Volgens mij moet kleding voor meelijdende achteropzitters aan dezelfde criteria voldoen als de kleding voor rijd(st)ers, maar spijtig genoeg is het quasi niet mogelijk om degelijke goede zittende vrouwenkleding te vinden.
Just call me Luc
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

MidlifeCruise schreef:... kleine knalharde en twijfelachtige kniebescherming...

Direct vervangen door http://www.richa.eu/technology/d3o/ Ik heb dat zien werken. Héél zacht spul, maar bij hard contact met de grond, wordt dat beenhard. Onvoorstelbaar 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Koppel!! »

Of kledij kopen waar de D3o protectoren reeds standaard in broek en vest zitten, dan moet ge achteraf niet beginnen zoeken naar de juiste protector qua afmetingen :wink:

Grtz, Philip.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door K1200GT »

SaP schreef:K1200GT... Sorry se maar ga es kijken naar vrouwenafdeling in de motowinkel... Beschamend gewoon. Als je degelijk gerief wil moet je hard zoeken. Als je iets goeds vind is t dat of niks. Blijft een feit dat intensief motorrijden een mannenzaak is en dat zie je in het aanbod.
Dus ja... Klagen en dan gaat t me ni om een kleurtje se maar om degelijk passend spul te vinden voor intensief gebruik.
Om is achterop te zitten of enkel als zondagsrijdster vind je je spul wel. Maar verder is het huilen met de helm op in mijn geval.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
Is inderdaad niet eenvoudig, maar zoals reeds door anderen gemeld, kan je bijv. bij Stadler maatwerk kopen. BMW en anderen hebben lengte-en breedtematen. Misscchien iets duurder, maar daar krijg je ook wat voor terug.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Maud
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:19
Woonplaats: Gent

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Maud »

SaP schreef: Als je degelijk gerief wil moet je hard zoeken. Als je iets goeds vind is t dat of niks. Blijft een feit dat intensief motorrijden een mannenzaak is en dat zie je in het aanbod.
Dus ja... Klagen en dan gaat t me ni om een kleurtje se maar om degelijk passend spul te vinden voor intensief gebruik.
Om is achterop te zitten of enkel als zondagsrijdster vind je je spul wel. Maar verder is het huilen met de helm op in mijn geval.
Helemaal mee eens!
Je bent wijs als je weet dat je van iedereen kan leren.
Plaats reactie