extra garantie

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bimmerfan
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 mar 2014, 12:56
Woonplaats: 1541

extra garantie

Bericht door bimmerfan »

,hello
wat denken jullie van 2 jaar extra garantie,bovenop de 2 jaar mits een opleg ,is dit interessant?
heb juist een s1000 rr gekocht .
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: extra garantie

Bericht door Danny »

Lees de voorwaarden eens, na twee jaar is 't geen fabrieksgarantie meer maart een soort verzekering met heel wat beperkingen...
bimmerfan
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 mar 2014, 12:56
Woonplaats: 1541

Re: extra garantie

Bericht door bimmerfan »

aha wist ik niet, ja dan is het misschien niet zo interessant dan wat ik dacht
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: extra garantie

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 27 jun 2015, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: extra garantie

Bericht door Danny »

Neem ook in acht dat je dan twee jaar langer aan je garage vast hangt voor onderhoud...
sommige dingen zoals veerpoten zitten er niet in, jammer!!
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: extra garantie

Bericht door PeterGT »

Heb het een keer genomen voor de RT. Nooit nodig gehad. Bij de GT heb ik het niet gedaan.
Het wordt voorgesteld als een verlenging van de fabrieksgarantie. Dit lees je soms ook in tweedehands verkoop : zgn. 2+2 garantie.
Dit is echter helemaal geen garantie-verlenging. Betreft gewoon een verzekering met zijn eigen beperkingen in aard storingen, uitsluitingen, max. km-aantallen en andere ...
Vraag eerst contract (= firma Cargarantie, dus verre van BMW motorrad zelf) en lees alle kleine lettertjes eens door. Dan kan je zelf nut van deze verzekering inschatten.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: extra garantie

Bericht door Relax »

Er zit ook een km-beperking op. Vanaf (ik meen) 50k vermindert de tussenkomst heel sterk (al gesteld dat ze willen tussenkomen, want die verzekering is al even erg als BMW zelf).
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSA-erke
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21:43
Woonplaats: lovendegem

Re: extra garantie

Bericht door GSA-erke »

ik kreeg die twee jaar extra erbij bij de afhaling van mijn GSA. (enfin dat staat toch op mijn factuur). Dit is blijkbaar een nieuw initiatief van de invoerder en zou een pak minder beperkingen hebben dan vroeger met die verzekering het geval was. veel dealers waren blijkbaar niet te spreken of de holle dekking van de verzekeringsgarantie. ik hoop ze in ieder geval niet nodig te hebben, maar als het niks extra kost kan het ook geen kwaad om enkele beperkingen te hebben hé. het is nog steeds beter dan niks. toch?
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: extra garantie

Bericht door Herman1200RT »

Bij mijn eerst RT het derde jaar kromme remschijven, gedekt door de 2+2. Bij mijn huidige RT, 3jaar oud de, knoppenwinkel kapot, is ook gedekt door de 2+2. Volgend jaar nieuwe RT, zal ik ook deze bijkomende waarborg( verzekering ) nemen.
Tot nu toe maar kleine herstellingen maar het kan ook al eens anders uitdraaien.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: extra garantie

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 27 jun 2015, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
bimmerfan
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 mar 2014, 12:56
Woonplaats: 1541

Re: extra garantie

Bericht door bimmerfan »

ja idd als de garabtie werkt is het altijd leuk meegenomen,, dacht dat het iets van een 250euro was afhankelijk van de motor,ik heb mijn motor gekocht bij bike service ,tegen hasselt.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: extra garantie

Bericht door Danny »

Als ze een upgrade heeft gehad kan 't interessanter worden, doch je blijft voor (te duur) onderhoud aan je dealer hangen en om meer is 't ze niet te doen.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: extra garantie

Bericht door KeeS16 »

Mss duur onderhoud, 1 ding is zeker, wanneer ik vertrek na een (duur??) onderhoud in de erkende garage, en na een aantal (binnen de wettelijke km-beperkingen, ken ze nog niet) mijne motor vastloopt, doordat (stel) ze geen olie hebben toegevoegd, weet ik zeker dat na het (duur???) onderhoud, ik een nieuw blok krijg van de erkende garage, hoe zit het met de garantie van iemand (niet erkend) die na zijn uren prutst aan motoren bij een minder (duur??) onderhoud !!!
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: extra garantie

Bericht door RBee »

Die vergeten gewoonlijk de olie niet. :lol:
Je hebt een inderdaad een goed punt.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: extra garantie

Bericht door de Ron »

verlengde garantie, daar heb ik een slechte ervanring mee, als ze er onderuit kunnen komen heb je pech.... Was al blij dat de "verlengde garantie" betaald was door de vorige eigenaar. Echte muggenzifters daar in Bornem .......
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
bimmerfan
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 mar 2014, 12:56
Woonplaats: 1541

Re: extra garantie

Bericht door bimmerfan »

ja ,idd, het is zoals iedereen het bekijkt natuurlijk,,
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: extra garantie

Bericht door Danny »

Mss duur onderhoud, 1 ding is zeker, wanneer ik vertrek na een (duur??) onderhoud in de erkende garage, en na een aantal (binnen de wettelijke km-beperkingen, ken ze nog niet) mijne motor vastloopt, doordat (stel) ze geen olie hebben toegevoegd, weet ik zeker dat na het (duur???) onderhoud, ik een nieuw blok krijg van de erkende garage, hoe zit het met de garantie van iemand (niet erkend) die na zijn uren prutst aan motoren bij een minder (duur??) onderhoud !!!
tegen deze bijdrage kan geen mens tegenop... zeker naar de dealer blijven gaan!!!!
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: extra garantie

Bericht door PeterGT »

Omdat hier toch nog verwijzingen naar 'verlengde garantie' : Toch nog even benadrukken :
Dit is helemaal geen garantie-verlenging. Betreft gewoon een verzekering met zijn eigen beperkingen in aard storingen, uitsluitingen, max. km-aantallen en andere ...
Ook heden niets vanuit BMW-Bornem/Motorrad of whatever BMW. Gewoon een verzekering bij Car-garantie, verkocht door jouw dealer (met commissie)
Vraag contract. Lees alle voorwaarden. Dan kan je beoordelen of dit voor jouw interessant is. Als je kms. bolt met je machine, dan is er snel weinig verzekerd.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: extra garantie

Bericht door GSMax »

Danny schreef:
Mss duur onderhoud, 1 ding is zeker, wanneer ik vertrek na een (duur??) onderhoud in de erkende garage, en na een aantal (binnen de wettelijke km-beperkingen, ken ze nog niet) mijne motor vastloopt, doordat (stel) ze geen olie hebben toegevoegd, weet ik zeker dat na het (duur???) onderhoud, ik een nieuw blok krijg van de erkende garage, hoe zit het met de garantie van iemand (niet erkend) die na zijn uren prutst aan motoren bij een minder (duur??) onderhoud !!!
tegen deze bijdrage kan geen mens tegenop... zeker naar de dealer blijven gaan!!!!
:lol: :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie