Aankoop C650GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW C-serie scooters.

Moderator: GVN

Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door Mil »

Dát was ik al de ganse tijd aan 't denken.
Of het nu tegen 80 of 180 is, met of zonder wheelie, knietje leggen in de bocht, enz speelt allemaal geen rol als je er maar plezier aan beleefd.
En dat zal voor iedereen wel anders zijn en dat dient m.i. gerespecteerd te worden.
Leven is het meervoud van lef...
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door JohanH »

Danny schreef:Jongens jullie kunnen nogal een stukske kletsen zenne over hoe dat iedereen kan rijden en die niet kan volgen en dat daar niet mee gaat....
Blablabla... is dat nu echt de essentie van motorrijden, voor mij is dat rijden, relaxen, een plezante bocht nemen en weerom genieten. is dat nu tegen 45 of 145, met ne scooter of nen 1200GSa met alle toeters en bellen wat maakt het toch uit.
den ene is altijd sneller dan de andere, den andere altijd trager dan de ene, dat is toch onbelangrijk, voor diegene die dat nog als ""motorrijden drijfveer"" hebben die hebben tegelijk ook een hormonaal probleem of anders heb ik er eentje :mrgreen:
I could not agree more !....

voor mij is rondzoeven met mijne C650GT het ultieme anti-stress medicijn...
Zoals deze namiddag, pokke veel gezaag & miserie met 't werk... motopak aan en helmke op en een paar uurkes gaan rijden en alle stress gone with the wind ! :-)
(al zijn we deze namiddag bijna "den decor" in gevlogen met het uitwijken voor een overstekende kat... was efkens een stress momentje :-) )
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Aankoop C650GT

Bericht door wooter »

JohanH schreef:(al zijn we deze namiddag bijna "den decor" in gevlogen met het uitwijken voor een overstekende kat... was efkens een stress momentje :-) )
Ik denk dat de discussie niet is of je al dan niet moet hard doorrijden, maar de discussie dat je met wat rijvaardigheidstraining heel wat beter kan reageren en je het rijden dus heel wat veiliger maakt. In casu, als je bijna den decor in vliegt bij een uitwijkmanoever kan je ook nog wat extra training gebruiken.
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door JohanH »

wooter schreef:
JohanH schreef:(al zijn we deze namiddag bijna "den decor" in gevlogen met het uitwijken voor een overstekende kat... was efkens een stress momentje :-) )
Ik denk dat de discussie niet is of je al dan niet moet hard doorrijden, maar de discussie dat je met wat rijvaardigheidstraining heel wat beter kan reageren en je het rijden dus heel wat veiliger maakt. In casu, als je bijna den decor in vliegt bij een uitwijkmanoever kan je ook nog wat extra training gebruiken.
Voor je commentaar geeft, moet je eerst wel de situatie kennen.... Ik zou het dan u eens graag zien doen als dat beest plotseling voor uw wielen zit na een scherpe bocht....
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door Mil »

Moet te doen zijn, volg eens een cursus bij VROM.
Leven is het meervoud van lef...
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door JohanH »

Ik was nog efkens aan het overwegen om lid te worden van de BMW Motorclub Vlaanderen... maar nu is het mij duidelijk... niks voor mij.
toch niet met de ego's die ik hier op het forum zie in de berichten en niet enkel in deze posts.
C-rijders worden hier duidelijk niet tot "de echten" gerekend..

Dat ik geen export ben en dat ik na 15 jaar terug veel moet leren en opfrissen, dat weet ik ook wel.
Daarom had ik juist een C gekocht, toch wat power maar zonder beslommeringen van schakelen, voor ik overstap binnen een paar jaar naar een zwaardere.
En ja, op de planning staan nog uren bij de rijschool samen met mijn echtgenote die dit jaar haar rijbewijs A wil halen.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Aankoop C650GT

Bericht door Jo De Paepe »

JohanH schreef:Ik was nog efkens aan het overwegen om lid te worden van de BMW Motorclub Vlaanderen... maar nu is het mij duidelijk... niks voor mij.
toch niet met de ego's die ik hier op het forum zie in de berichten en niet enkel in deze posts.
C-rijders worden hier duidelijk niet tot "de echten" gerekend..
.

ik zie niet in wat het een met het ander te maken heeft :?:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Aankoop C650GT

Bericht door wooter »

Johan, dat heeft helemaal niets met ego's te maken... Met de motorfiets een hond tegenkomen is normaal gezien een probleem, maar een kat niet. En een VRO gaat net in op hoe correct uitwijkmanoevers uit te voeren, en zover ik weet is dat hetzelfde voor een K1600GT als een C600. We geven je hier enkel advies.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door GSMax »

JohanH schreef:
wooter schreef:
JohanH schreef:(al zijn we deze namiddag bijna "den decor" in gevlogen met het uitwijken voor een overstekende kat... was efkens een stress momentje :-) )
Ik denk dat de discussie niet is of je al dan niet moet hard doorrijden, maar de discussie dat je met wat rijvaardigheidstraining heel wat beter kan reageren en je het rijden dus heel wat veiliger maakt. In casu, als je bijna den decor in vliegt bij een uitwijkmanoever kan je ook nog wat extra training gebruiken.
Voor je commentaar geeft, moet je eerst wel de situatie kennen.... Ik zou het dan u eens graag zien doen als dat beest plotseling voor uw wielen zit na een scherpe bocht....
Ik wijk nooit uit voor een plots opduikende kat of een hond. Laatst nog een jack russel onder de wielen gehad die uit het niets plots opdook. Spijtig voor dat beest, maar zo is het nu éénmaal.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: Aankoop C650GT

Bericht door Paul vde »

Das gesproken Danny :wink:

Ik heb er hier 4 staan

Piaggio 350 Beverly sport
Bmw C 650 GT
Bmw R 1150 R
Bmw R 1200 GS

Kan er maar met ééne rijden , maar ik zal rap naar de 650 GT gaan .Je kan er iets inkrijgen en rijd prima.
De GS is nog altijd mijne lieveling :lol: En zo heb ik er al 4 gehad.
Een GS heeft goede vering dat dat gt niet zo heeft.

Wij nemen ze al is mee in de remork achter de camper en als we enkel is naar zee gaan gaat de scooter zekers mee.
Waarom ??? Als we daar met twee op zitten botsen we niet met de helmen tegen mekaar en dat heb je wel rapper bij een geschakelde.

Dat ze niet veel verkocht worden........zal wel de prijs zijn,maar een burgman is ook niet zo goed koop.
Ik heb het geluk gehad dat ik een toffe prijs heb gekregen, vroeger waren ze aan inkoop :lol: :lol: Maar dat is voorbij.

Wat ik ook merk,mensen die hun tuffer weg doen omdat ze het een beetje moe worden of het gaat zo niet meer.
Toch later spijt krijgen en een scooter kopen.

Dus ieder zijn ding,snelheid is voor ons ook niet meer belangrijk.En waar mag je nog snel gaan :shock:
Mijn vrouw rijd ook en als we dan naast zo een vogelkotje komen en hij vliegt er uit is dat maal 2 8-)
Plaats reactie