spijker(tje) in achterband
Moderator: GVN
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: spijker(tje) in achterband
Die waar ik ga (met de auto) wil zelfs geen paddestoel meer steken, enkel nog in choppers.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: spijker(tje) in achterband
Zoals Léon al zegt, gaat het bij hen om verkopen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: spijker(tje) in achterband
Waarom zou je die wiek in brand steken?aantzeetje schreef:Als IK een wiek steek snij ik ze zo een 1.5 cm van de band af en steek ze dan in brand. laten opbranden tot aan de band en doven. Wiek vulcaniseert zo door de hitte met het rubber van de band. Als je dan, eens de band opgereden is, een nieuwe laat leggen zie je bij de oude zo een mooi half rondje rond het gat dat door de hitte "verkleefd" is met de band.
Nog nooit problemen gehad zo.
Moest dat nuttig of noodzakelijk zijn zou het wel in de gebruiksaanwijzing staan.
Er zit trouwens een tube lijm bij die set en die is bedoeld om de wiek over het gehele raakvlak met de band te vulkaniseren.
Ik doe het altijd zoals de gebruiksaanwijzing het voorschrijft en ook nooit problemen gehad.
Máár iedereen doet het zoals hij zelf wilt, we leven tenslotte in een vrij land...
Leven is het meervoud van lef...
Re: spijker(tje) in achterband
Ik gebruik ze ook zonder in brand te steken, koop wel steeds van die bruine wieken, deze zijn al voorzien van de vulcanisatiepasta.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Re: spijker(tje) in achterband
Hallo,
Even voor de volledigheid : spijkertje uit band verwijderd, deugniet was 0,7 cm lang wat ongeveer overeen komt met de profieldiepte (0,6 cm).
Op het eerste zicht was er geen enkel probleem.
Straks even een sopje maken om na te gaan of er toch niet een minieme hoeveelheid lucht ontsnapt.
Alvast iedereen die heeft meegedacht hartelijk dank en in het bijzonder Léon voor zijn nuttige tips.
groeten
gerard
Even voor de volledigheid : spijkertje uit band verwijderd, deugniet was 0,7 cm lang wat ongeveer overeen komt met de profieldiepte (0,6 cm).
Op het eerste zicht was er geen enkel probleem.
Straks even een sopje maken om na te gaan of er toch niet een minieme hoeveelheid lucht ontsnapt.
Alvast iedereen die heeft meegedacht hartelijk dank en in het bijzonder Léon voor zijn nuttige tips.
groeten
gerard
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: spijker(tje) in achterband
Gaat even goed met good old speeksel.....gerardm schreef:Hallo,
Straks even een sopje maken om na te gaan of er toch niet een minieme hoeveelheid lucht ontsnapt.
gerard
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: spijker(tje) in achterband
dat is toch wat moeilijker om te mikkenDirk Pauwels schreef:Gaat even goed met good old speeksel.....gerardm schreef:Hallo,
Straks even een sopje maken om na te gaan of er toch niet een minieme hoeveelheid lucht ontsnapt.
gerard
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: spijker(tje) in achterband
Ne zeveraar gelijk gij kan daar toch geen probleem mee hebben?
I respect your opinion. But I don't give shit.