ABL-boots
Moderator: GVN
Laat een ritsluiting innaaien in de middenruimte (daar waar de veters zitten), of het de warmte zal vasthouden enerzijds of de koude zal tegenhouden anderzijds is een kwestie die ik overlaat aan je proefondervindelijke waarnemingen. Ik alvast vind het geen zicht met een rits, maar praktisch is het wel.
Zou dan voor die kosten die erbij komen dan wel voor die Meindl's gaan ... of Lafuma (goretex)
Stoffel
Zou dan voor die kosten die erbij komen dan wel voor die Meindl's gaan ... of Lafuma (goretex)
Stoffel
Geef mij maar motorlaarzen,als je eens iemand zien vallen hebt aan het stoplicht omdat zijn veter van zijn schoen in de step was blijven haken,zal je ook wel laarzen dragen.
Niet alleen daarvoor maar ook als je bv. valt en de uitlaat van de motor ligt op je been, met een degelijke laars eronder zul je het langer uithouden dan, als alleen een textiel-of lederbroek de hitte moet tegenhouden.
Tevens bij de duurdere modellen zit er versteveging op het scheenbeen en op de enkels.
Ze zijn gemaakt voor de veiligheid en tegenwoordig is het draagcomfort er flink op vooruitgegaan dus waarom ze niet dragen??
Vele motoren hebben koffers, dus als je wil stappen ,neem dan een paar stapschoenen mee in je koffers en verwissel terplaatse.
Dit is geen kritiek op iets of iemand, maar 't is gewoon wat ik(en waarschijnlijk nog vele anderen) er van denk.
Grts, Alain
Niet alleen daarvoor maar ook als je bv. valt en de uitlaat van de motor ligt op je been, met een degelijke laars eronder zul je het langer uithouden dan, als alleen een textiel-of lederbroek de hitte moet tegenhouden.
Tevens bij de duurdere modellen zit er versteveging op het scheenbeen en op de enkels.
Ze zijn gemaakt voor de veiligheid en tegenwoordig is het draagcomfort er flink op vooruitgegaan dus waarom ze niet dragen??
Vele motoren hebben koffers, dus als je wil stappen ,neem dan een paar stapschoenen mee in je koffers en verwissel terplaatse.
Dit is geen kritiek op iets of iemand, maar 't is gewoon wat ik(en waarschijnlijk nog vele anderen) er van denk.
Grts, Alain
Beste medemotards,
Ik draag een paar laarzen van Richa (type Imola) en ik ben daar zeer content van. Waterdicht, comfortabel en zeer warm. Had laatst een klein probleemke met een gesloten kleerkast op mijn werk en moest ze dragen tijdens de werkuren, alwaar ik heb mogen constateren dat ze nogal aan de warme kant zijn. Maar zls ik van mijn machientje stap, kan ik ze wel nog voor een wandeling dragen, gezien ze comfortable genoeg zijn.
We hebben weliswaar nog geen echt winterweer gehad, maar ik heb alleszins nog geen koude voeten gehad (heb nochtans in de sneeuw gereden dit jaar!).
Groeten,
Bas
Ik draag een paar laarzen van Richa (type Imola) en ik ben daar zeer content van. Waterdicht, comfortabel en zeer warm. Had laatst een klein probleemke met een gesloten kleerkast op mijn werk en moest ze dragen tijdens de werkuren, alwaar ik heb mogen constateren dat ze nogal aan de warme kant zijn. Maar zls ik van mijn machientje stap, kan ik ze wel nog voor een wandeling dragen, gezien ze comfortable genoeg zijn.
We hebben weliswaar nog geen echt winterweer gehad, maar ik heb alleszins nog geen koude voeten gehad (heb nochtans in de sneeuw gereden dit jaar!).
Groeten,
Bas
BMW F650 ('93) - driver
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
- Woonplaats: Gentbrugge
- Locatie: Gentbrugge
Re: ABL-boots
Tijdens een rit van bijna 2 uur in de gietende regen zijn mijn ABL boots toch niet droog gebleven, ondanks het veelvuldig invetten...
Vooral de linker bot had minimale waterinsijpeling ter hoogte van het schakelpedaal...
In september ga ik naar schotland...tegen dan eens een oplossing bedenken...
Vooral de linker bot had minimale waterinsijpeling ter hoogte van het schakelpedaal...
In september ga ik naar schotland...tegen dan eens een oplossing bedenken...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Re: ABL-boots
Meindl laarzen. Waterdicht, van buiten naar binnen en andersom.
Re: ABL-boots
Een rits voor je ABL's.
http://www.amerikaantje.be/boots.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.amerikaantje.be/boots.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ABL-boots
ieder zijn keus, voor mij de Haix havy combat boots van het leger.
ze lijken veel op de deze: http://www.haix-bootstore.com/clearance ... r-pro?c=16" onclick="window.open(this.href);return false;
ze lijken veel op de deze: http://www.haix-bootstore.com/clearance ... r-pro?c=16" onclick="window.open(this.href);return false;
broem..broem..GAAAAZ
Re: ABL-boots
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Re:
PS: insider's tip (gratis voor niks! ) :zipper aan de zijkant (binnenkant lijkt het meest geschikt?) laten innaaien.Stoffel schreef:Laat een ritsluiting innaaien in de middenruimte (daar waar de veters zitten), of het de warmte zal vasthouden enerzijds of de koude zal tegenhouden anderzijds is een kwestie die ik overlaat aan je proefondervindelijke waarnemingen.
Stoffel
Ieder diertje zijn pleziertje, maar schakel (of rem)gevoel bij ABL is toch niet dat, me dunkt
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Re: ABL-boots
Die ritsen passen niet in de nieuwe modellen. Ik heb beide, de winter en zomerschoen samen is de prijs van een motorlaars. Perfect schakelgevoel en remmen doe ik niet enkel gas geven Naar stevigheid veel beter dan een laars en die veters zitten onder de broek en zoals een brave milicien weet, de kousen over de rand over de veters. Met de oude ook soms natte voeten gehad, met de nieuwe niet, wel behandelen met de speciale creme GEEN ledervet.
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE