Drift Ghost-S of HD Ghost

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Drift Ghost-S of HD Ghost

Bericht door Man in Black »

Ik ben serieus aan het overwegen om een cam aan te schaffen, en denk daarbij aan Drift, voor de afstandsbediening en de video tagging functie (continu filmen en enkel opslaan bij activeren -X minuten +X minuten)
Iemand die mij het verschil kan uitleggen tussen de Ghost-S en de HD Ghost?
Of andere voor- en nadelen van Drift?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Drift Ghost-S of HD Ghost

Bericht door GSrijder »

Jammer dat je in het verre Limburg woont, je mocht anders m'n Ghost-S eens komen testen.
Gekozen voor de Ghost-S wegens meer mogelijkheden ( voor zover je die al rijdend gebruikt ), de afstandsbediening waarmee je simpel kan opnemen of verandert van functie ( filmen, enkele foto nemen of automatisch 1 foto/seconde, burst shoot en ilmen met time lapse, op het moment van recording worden de vorige x seconden ook toegevoegd ).

De video kwaliteit is heel goed en de kleurechtheid volgens mij beter dan de go pro.

Deze video is gemaakt in een pikdonkere tunnel met enkel de ledverlichting van de motor.
https://www.youtube.com/watch?v=043Wx71 ... tube_gdata[/video]
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Drift Ghost-S of HD Ghost

Bericht door Man in Black »

Kwa beeldkwaliteit zit het wel snor zo te zien, leuk filmke van gemaakt met passende muziek :grin:
Wat zijn de verschillen tussen de toestellen? zit nogal wat prijsverschil in.
Waar heb jij hem staan? op de helm?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Drift Ghost-S of HD Ghost

Bericht door GSrijder »

De verschillen die vind je op de website van Ghost wel terug. Ik dacht vooral de HD resoluties en de beeldhoek, framerates die anders zijn etc. Via ebay kocht ik nog 3 extra battrijen en een lader voor bijna geen geld, wel van een ander merk but who cares.

Hier zie de verschillen: http://versus.com/nl/drift-ghost-s-vs-drift-hd-ghost" onclick="window.open(this.href);return false;

op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=HWeqwzchSrI" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij mij staat hij inderdaad op de helm, bijkomend voordeel van de Drift is dat de lens draaibaar is, het toestel hoeft dus niet waterpas op je helm te staan of hangen. Hangt bij mij onderaan de systeem 6. Ik zoom wel 1/4 in om de helmrand niet in beeld te hebben. Nadeel van het inzoomen is wel dat het schichtiger is bij bewegingen met het hoofd. Bij bewerking van de film knip ik die stukjes er uit.

Vlug een kort filmpje, nog onbewerkt geupload. Gewoon om beeldkwaliteit even te tonen.

https://www.youtube.com/watch?v=dd04m_u ... e=youtu.be[/video]
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Drift Ghost-S of HD Ghost

Bericht door Man in Black »

Ik heb de Ghost-S zonet besteld, zal morgen geleverd worden.
Ik heb iets gelezen van een externe mic te gebruiken, op jou filmke is het geluid idd slecht.
Gebruik jij dat ook?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Drift Ghost-S of HD Ghost

Bericht door WernerVS »

GSrijder schreef: Via ebay kocht ik nog 3 extra battrijen en een lader voor bijna geen geld, wel van een ander merk but who cares.
Waar heb je die batterijen en lader gekocht . Zou voor mijn Drift HD1080 ook graag een lader hebben .
R1150GSA
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Drift Ghost-S of HD Ghost

Bericht door Man in Black »

Welke software gebruiken om video te bewerken? liefst iets gemakkelijk en snel te leren, ik heb er geen hobby aan om daar lang mee bezig te zijn :roll:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Drift Ghost-S of HD Ghost

Bericht door GSrijder »

Nope ik gebruik geen externe mic, voorgaand filmpje is geplaatst om beeldkwaliteit te laten zien. Ik bewerk mijn video's en plaats er geluid over. Ik doe het met Magix Video Deluxe, dit is redelijk eenvoudig doch niet gratis ;-)

Batterijen en lader: Deze heb ik gekocht http://www.benl.ebay.be/itm/4en1-Charge ... 4acfac34a5" onclick="window.open(this.href);return false;

Vlotte levering en het werkt heel goed. Opladen kan via netspanning, usb, mini usb en 12V autostekker.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Drift Ghost-S of HD Ghost

Bericht door Man in Black »

Na verschillende tests van mogelijke positie's, is op de helm nog het best qua trillingen.
Achteraan naast/onder de topkoffer werkte ook goed, vooraan onder het spatbord was iets minder, zeker op slechte baan.
Deze gekochte steun Pedco ultraclamp is wel heel praktisch en op diverse plaatsen te bevestigen.
Afbeelding

Een voorbeeld in 720p 60fps, de kwaliteit is wel een stuk verslechterd met op youtube te zetten
https://www.youtube.com/watch?v=h-sLO-0 ... e=youtu.be[/video]

Nu nog uitvogelen hoe best te werk te gaan, welke resolutie? hoe lang filmen, korte stukjes of lange stukken en dan stukken uit knippen? tot hoeveel Mb beperken?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie