Compressor compatibel met Canbus
Moderator: GVN
Compressor compatibel met Canbus
Ik ben momenteel nog op zoek naar een compressor om mee op reis te nemen.
Ik had er een gevonden bij RAD, maar deze blijkt niet compatibel te zijn met canbus.
http://www.rad.eu/nl/c/p/39729-airman-d ... or-12v.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft er iemand ervaring met een compressor die hier wel mee om kan?
Ik had er een gevonden bij RAD, maar deze blijkt niet compatibel te zijn met canbus.
http://www.rad.eu/nl/c/p/39729-airman-d ... or-12v.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft er iemand ervaring met een compressor die hier wel mee om kan?
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Compressor compatibel met Canbus
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: Compressor compatibel met Canbus
Maak een koppeling met 2 krokodillen klemmen en zet deze rechtstreeks op de batterij.
En uw probleem is opgelost
En uw probleem is opgelost
Re: Compressor compatibel met Canbus
Zou je niet om het even welke compacte 12V compressor rechtstreeks op de accu kunnen aansluiten met een kleine adapterstekker ? Voor die ene keer dat je 'm hopelijk maar moet gebruiken kan je wel eens je zadel lichten...TomVT schreef:Ik ben momenteel nog op zoek naar een compressor om mee op reis te nemen.
Ik had er een gevonden bij RAD, maar deze blijkt niet compatibel te zijn met canbus.
http://www.rad.eu/nl/c/p/39729-airman-d ... or-12v.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft er iemand ervaring met een compressor die hier wel mee om kan?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Re: Compressor compatibel met Canbus
Die van Wunderlich en RAD lijken me heel hard hetzelfde niet?
Het zou inderdaad ook mogelijk moeten zijn met klemmen op de batterij, maar de meeste compressors die ik vind (RAD en Halfords) zijn met aansluiting in het contact.
Ik vertrek binnen 2 weken op vakantie en daarmee dat ik eens wilde horen of iemand hier zo'n (of ander) type compressor gebruikt.
Zondag stond ik in een weide met een platte band, en ik was heel blij dat iemand anders een compressor ter beschikking had. Maar hij sloot die aan op z'n ktm.
Het zou inderdaad ook mogelijk moeten zijn met klemmen op de batterij, maar de meeste compressors die ik vind (RAD en Halfords) zijn met aansluiting in het contact.
Ik vertrek binnen 2 weken op vakantie en daarmee dat ik eens wilde horen of iemand hier zo'n (of ander) type compressor gebruikt.
Zondag stond ik in een weide met een platte band, en ik was heel blij dat iemand anders een compressor ter beschikking had. Maar hij sloot die aan op z'n ktm.
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Compressor compatibel met Canbus
Xcuzie niet gezien , de opmerking van de canbus staat bij Wunderlich niet erbij.TomVT schreef:Die van Wunderlich en RAD lijken me heel hard hetzelfde niet?
Het zou inderdaad ook mogelijk moeten zijn met klemmen op de batterij, maar de meeste compressors die ik vind (RAD en Halfords) zijn met aansluiting in het contact.
Ik vertrek binnen 2 weken op vakantie en daarmee dat ik eens wilde horen of iemand hier zo'n (of ander) type compressor gebruikt.
Zondag stond ik in een weide met een platte band, en ik was heel blij dat iemand anders een compressor ter beschikking had. Maar hij sloot die aan op z'n ktm.
Dit wordt wel vermeld in één van de reviews, de compressor zou te veel afnemen waardoor de canbus de stroom afsluit.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: Compressor compatibel met Canbus
Heel vreemd is dat ik die Airman wel heb draaiende gehad op mijn K1600GT, maar ik het dit weekend probeerde en hij het niet deed.
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Compressor compatibel met Canbus
Zijn een paar stikstof bommekes niet makkelijker? werkt altijd, canbus compatible Met 3 stuks sta je op ongeveer 1.5 bar, altijd voldoende om verder te rijden. en uiteraard wie de avonturier wil uithangen moet op zijn minst weten hoe je een band hersteld. als de band niet te herstellen is, ben je met een compressor ook niets.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Compressor compatibel met Canbus
Is er eigenlijk uberhaupt een probleem als je die compressor aansluit terwijl de motor draait ?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Re: Compressor compatibel met Canbus
Stikstofbommetjes zullen het inderdaad ook wel doen, maar is dit ook mogelijk met een binnenband?
Ik steek meteen een nieuwe binnenband dus herstellen hoeft niet direct, maar ik wil hem wel op voldoende druk krijgen
Ik steek meteen een nieuwe binnenband dus herstellen hoeft niet direct, maar ik wil hem wel op voldoende druk krijgen
Re: Compressor compatibel met Canbus
RAD heeft een handig item in de verkoop waarmee je voor 15 euro een extra standaard stopcontact voorziet op de moto. Ik heb een soortgelijk artikel (maar dan met twee usb-poorten) op het stuur van de GS gemonteerd, maar het is evengoed mogelijk om dit links of rechts onder het zadel op het buizenframe te monteren.
Je kan dan voor alle soorten apparaten rechtstreeks van de batterij aftakken, maar ik denk dat het nooit kwaad kan als je voor zo'n relatieve grootverbruiker als die compressor toch even je motor laat draaien terwijl je aan't blazen bent...
Je kan dan voor alle soorten apparaten rechtstreeks van de batterij aftakken, maar ik denk dat het nooit kwaad kan als je voor zo'n relatieve grootverbruiker als die compressor toch even je motor laat draaien terwijl je aan't blazen bent...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Re: Compressor compatibel met Canbus
De Airman zou met minder dan 10A toekomen maar misschien is het een grensgeval mbt tot de CAN-bus beveiliging.p@rick schreef:Is er eigenlijk uberhaupt een probleem als je die compressor aansluit terwijl de motor draait ?
Mogelijk is dat hetgeen zich bij Wooter voordoet, op de ene BMW wel en op de andere niet werken.
Ik heb het net geprobeerd, op mijn RT werkt de Airman via de accessoirestekker zonder draaiende motor,
hetgeen ik weliswaar normaal gezien niet zou doen. Je zou er een kunnen kopen en als het via de accessoirestekker
niet lukt een andere aansluiting voorzien (zoals een tweede accessoirestekker die direct op de accu aangesloten
is zodat CAN-bus problemen altijd kunnen vermeden worden). Hier is een vergelijkende test:
http://www.webbikeworld.com/r3/motorcyc ... n-sparrow/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Compressor compatibel met Canbus
Op welke motor? Op uwen avatar staat een Gs(A)1200, heeft toch tubeless?TomVT schreef:Stikstofbommetjes zullen het inderdaad ook wel doen, maar is dit ook mogelijk met een binnenband?
Ik steek meteen een nieuwe binnenband dus herstellen hoeft niet direct, maar ik wil hem wel op voldoende druk krijgen
Stikstof bommetjes werken zowel op tubeless als op binnenband.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Compressor compatibel met Canbus
Op een GSA van 2010, momenteel steken er binnenbanden omdat ik binnen 2 weken op een offroadreis vertrek naar de Pyreneeën.
Ik heb hem nog maar een 2 à 3 weken, maar gezien het allemaal net voor die reis is heb ik nogal veel werk dat allemaal gelijk moet beken worden
Als ik het dus goed begrijp ben ik met canbus stekkers eigenlijk niet veel? Kan je daar dan op z'n minst een gsm mee opladen?
Momenteel denk ik gewoon voor een 12V stekker rechstreeks op de batterij te gaan, en deze mee onder het zadel te hangen, daarnaast lijkt die Airman me wel iets degelijk, en voor de zekerheid een gewone fietspomp meenemen
Ik heb hem nog maar een 2 à 3 weken, maar gezien het allemaal net voor die reis is heb ik nogal veel werk dat allemaal gelijk moet beken worden
Als ik het dus goed begrijp ben ik met canbus stekkers eigenlijk niet veel? Kan je daar dan op z'n minst een gsm mee opladen?
Momenteel denk ik gewoon voor een 12V stekker rechstreeks op de batterij te gaan, en deze mee onder het zadel te hangen, daarnaast lijkt die Airman me wel iets degelijk, en voor de zekerheid een gewone fietspomp meenemen
Re: Compressor compatibel met Canbus
.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Compressor compatibel met Canbus
Is helemaal niet nodig eigenlijk, tubeless banden zijn makkelijker te herstellen. Ik zou enkel een binnenband meenemen in het geval dat het karkas echt gescheurt zou zijn. Trouwens al eens geprobeerd om ten velde een GS band vd velg te halen en terug te plaatsen? oefen eerst maar eens....TomVT schreef:Op een GSA van 2010, momenteel steken er binnenbanden omdat ik binnen 2 weken op een offroadreis vertrek naar de Pyreneeën.
:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Compressor compatibel met Canbus
Ik weet niet welk vermogen je maximaal kan aansluiten op dat canbus-gestuurde stopkontakt. In ieder geval, op die canbus-stopkontakten valt na +/- een minuut de spanning weg als je het kontakt van de moto afzet. Daarom : motor laten draaien als je de band oppompt.
Ik zou zowiezo de motor laten draaien om te vermijden dat de batterij leegtrekt als de compressor z'n werk moet doen.
Voorts kan je via zo'n stopkontakt (en eventueel een usb-adapter) natuurlijk tijdens het rijden je gsm, je bluetooth-headset, batterij van camera... opladen.
Ik zou zowiezo de motor laten draaien om te vermijden dat de batterij leegtrekt als de compressor z'n werk moet doen.
Voorts kan je via zo'n stopkontakt (en eventueel een usb-adapter) natuurlijk tijdens het rijden je gsm, je bluetooth-headset, batterij van camera... opladen.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Re: Compressor compatibel met Canbus
Niet mee eens vrees ik. Als je stevig off road gaat rijden is de kans op een deuk in je velg heel reëel. Probeer dan nog maar eens je tubeless op druk te krijgen.Dirk Pauwels schreef:Is helemaal niet nodig eigenlijk, tubeless banden zijn makkelijker te herstellen. Ik zou enkel een binnenband meenemen in het geval dat het karkas echt gescheurt zou zijn. Trouwens al eens geprobeerd om ten velde een GS band vd velg te halen en terug te plaatsen? oefen eerst maar eens....TomVT schreef:Op een GSA van 2010, momenteel steken er binnenbanden omdat ik binnen 2 weken op een offroadreis vertrek naar de Pyreneeën.
:
Banden wisselen/herstellen langs de kant vd weg is niet moeilijk, maar zeker eens oefenen op voorhand. Als het met twee korte bandenijzers veel kracht vraagt, dan doe je iets fout.
Tip voor de compressor: koop de allergoedkoopste (<10 €). Haal de plastic behuizing eraf en je hebt een supercompact compressorke. AL die motortjes zijn van dezelfde chinese makelij (ok kwaliteit) en al de meterkes die ze erop monteren sjn je reinste rommel. Die laatste kan je er ook afgooien en het gat afdichten. Koop je beter een degelijk meterke.
Laatst gewijzigd door demito op 05 aug 2014, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Compressor compatibel met Canbus
Ik kwam er nadien ook achter dat ik beter gewoon een binnenband als reserve mee had genomen en zo had gereden. Maar vanaf afgelopen weekend kan ik zeggen; Ja ik heb al eens geprobeerd om een GS band van de velg te halen en terug te plaatsen te midden van een veld. En dat valt inderdaad niet mee, maar met goede hulp is het toch gelukt (zonder hem niet). Vandaar dat ik ook op zoek ben naar wat degelijk (hulp)materiaal om volgende keer toch beter voorbereid te zijn.Dirk Pauwels schreef: Is helemaal niet nodig eigenlijk, tubeless banden zijn makkelijker te herstellen. Ik zou enkel een binnenband meenemen in het geval dat het karkas echt gescheurt zou zijn. Trouwens al eens geprobeerd om ten velde een GS band vd velg te halen en terug te plaatsen? oefen eerst maar eens....