Motorreizen met kids : The Lake District

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Harald »

Meen ziet er geweldig uit in haar regenpak(je ) ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Immanuel
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jun 2012, 21:53

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Immanuel »

Verdoeme, ik dacht dat alles na verloop van tijd wel zijn plaatsje kende in de koffers en tanktas, niet dus...dju toch!
En wat een rit naar het noorden, ja wadde!
Hopelijk hangt de regenbuis nog vast aan de moto hé...jullie zijn wel schone watervogels!
Bart DB
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jun 2013, 17:28
Woonplaats: 9100

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Bart DB »

mmm.
zoals bij een review:
-
een ambetante charel
geen Engelse kaarten
vloedgolf (vandaag ook boven Leuven gepasseerd)
jazz

+

rustig verkeer
fijne b&b

of lees ik het niet goed?
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door P-man »

Dag 3: Ambleside tot Ambleside – 03 augustus 2013

08u en het wake-up-signaal van m’n horloge weerklinkt zacht door de kamer. Geslapen zoals een roosje. Eigenlijk geslapen zoals 2 roosjes, want die jonge dame ligt nog diep weg in dromenland. Zalig zo’n goede nachtrust.
Minder zalig is de kletterende regen op de ramen. Oh my God.
Minder zalig² is mijn rechteroog. Oh my God². Het ding is toe. En wilt niet open. Ze zullen vannacht slaande ruzie hebben gehad – van synchrone oogsamenwerking is nauwelijks iets te bespeuren. Bezoek aan de apotheker dus, subiet.

Bon, dat zijn problemen voor straks. eerst die dromenvanger links van mij wakker krijgen. Het is wel vakantie, maar de B&B uitbaters serveren hun ontbijt tss 08u15 en 09u00. Ze zullen wel een goede reden hiervoor hebben, denk ik.

“Full option, please”, krijgen ze van ons te horen, als ze vragen naar onze ontbijtwensen. Het ziet ernaar uit dat we toch niet veel gaan rijden, dus nemen we onze tijd om kalmkes de dag te beginnen met een goed en kort brunchke. Tegen een 09u30 vinden we toch de moed om buiten te sluipen en met onze ruggen tegen de gevels verder te schuifelen, om zo de regenbuien te trotseren. Eerst een soldenregenfrakske voor Meen zien te verzilveren (thuis vergeten - sorry Jo). Duurt niet lang, want het is hier in Ambleside een waar outdoorfestijn. Dit is hier een echt wandelaarsmekka. Dan de apotheker binnenvluchten om te vragen of ze iets hebben tegen Sty, oftewel een patteschijter, oftewel nen dikke merel. “Tuurlijk”, zegt de dame aan de ander kant van de toog. Koop hier aan de overkant in de Spar e buske zout, doe dat in wat water en geef uw oog een oogbadje. Wa ? Zout ? Mijn oog in e badje met zoutwater leggen ? “Maske, luitstert ‘s goe. Ziekik er ne piraat uit, die z’n houten oog zomaar eens effekes in e glas zoutwater kan leggen ? hè ?

Aaah, een beetje deppen met een doekje is ook goed ? Euh bedankt… En wat zegt u nog ? OK, als het nog drie dagen duurt, moet ik dan een dokter opzoeken. OK chef.

De Spar heeft inderdaad deze oogspecerijen in voorraad. En ondertussen nog eens naar buiten kijken vanuit de Spar : het giet nog.

Tijd om een koffie te gaan drinken en een warme choco voor mijn piratendochter. Gezellig boeltje waar we terecht komen. Dus houden we een lang vader-dochter gesprek. Fijne momenten. En ondertussen eens naar buiten kijken : het giet nog.

Dan maar wat flaneren in het dorpje en de bezienswaardigheden opzoeken. En ondertussen ook wat interessante solden zoeken, we zijn hier nu toch. 4uur later hebben we alles gezien wat er hier te zien valt, zelfs het kerkhof is de revue gepasseerd. Dit moet de eerste keer in mijn leven zijn dat ik op een kerkhof ga wandelen in de regen !

Tegen het eind van de namiddag worden eindelijk de sluizen boven ons, geleidelijk aan dichtgedraaid. We kijken elkaar aan en komen snel overeen dat we nog een ritje gaan doen. Tegen een 17u rijden we het dorp uit. De straten zijn leeg, iedereen zit in een pub of bistro te aperitieven en wij gaan op stap (uiteindelijk zijn nog een klein 3uur op stap geweest). De keuze valt op de Hardknott Pass als opener en de Wrynose Pass om terug te keren. Laat het duidelijk wezen, beide passen komen in mijn top 3 van mooiste die ik al heb mogen zien. De dochter is zo fier als een gieter, dat ze op haar jonge leeftijd al dingen ziet en van kan genieten, waar ik zo’n straffe uitspraken over doe. En het is nog eens gemeend ook. Er zijn nog twee ander ‘records’ die we samen breken: we rijden over de meest stijle baan die ik ooit al onder de wielen heb gehad. 30%. Nog nooit meegemaakt. Awel, 30% is verdorie stijl. Zeker als we spreken over een baan met haarspeldbochten. En, ze is erbij als ik voor de eerste keer een motor met beide wielen samen, de lucht in laat gaan. Een klein streepje gas was voldoende om op deze baan even het luchtruim te kiezen. Gieren brullen achterop. Al bij al verder een rustige rit. Kan ook niet anders op deze single-track baantjes. Het plaatje is compleet, met het besef dat we twee van Engelands bekendste banen hebben afgehandeld, in volle toeristenseizoen, zonder meer dan een handvol andere voertuigen te zijn tegengekomen. Prachtig !

Later nog een pub binnen, om een hapje te eten en dag 1 in ‘The Lakes’ is voorbij. We hebben wel geen enkel Lake gezien, maar dat is niet erg. Die houden we voor morgen.

Ze voorspellen goed weer.

Prima zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door costerke »

Prachtig, :thumleft: :thumright: nog meer van dat.

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Flat Twin Power

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Flat Twin Power »

Zelfs met slecht weer is het daar ongelooflijk mooi.
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door SaP »

Zalig lezen!
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door WernerVS »

Ondanks het miezerige weer toch weer prachtige foto's en dito verslag .
R1150GSA
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door GSrijder »

Elke dag met plezier eens komen piepen.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door YOwan »

GSrijder schreef:Elke dag met plezier eens komen piepen.
2 !!
en vol ongeduld wachtend op de volgende 'episode', geMEENd !
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Wiedewa »

Prachtig, dank je voor de geweldige foto's :grin: :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door P-man »

Dag 4: Ambleside tot Ambleside – 04 augustus 2013

0nze B&B uitbaatster vindt het geen goed plan. Maar jullie moeten toch goed eten - echt geen Englisch breakfast? Nieje nieje, houd uw sauciskes en bonen en tomaten maar in de frigo. Vandaag iets luchtigers, graag. En vertel liever iets nuttigs over het weer.
Well my dear, ze voorspellen goed weer. Wolken, veel zon en geen druppel regen. Ik loens eens scheef door het venster en bemerk een flinke donkere wolk. Haar voorspellingen lijken me een iets te positieve instelling. Een minuut later regent het. Tja, we zijn in Engeland geeft ze snel een repliek. Maar geen erg hoor. Na 10 minuten is de bui over en dit blijkt de laatste voor de hele dag te zijn. Oh ja, in verband met dat ‘loensen’ : mijn ogen hebben deze nacht de strijdbijl begraven. Nog een beetje huishoudelijke problemen, maar die zijn morgen zeker over. Goede remedie, zo een ‘zout-kuur’.

Een kwartier later zitten we op motor en rollen we naar het noorden. Vandaag duiken we dieper het Lakeland in, dan een paar bergpassen en om dan opnieuw te eindigen met wat Lake-spotting.
Stralend weer, fotogenieke wolken, een prachtig landschap en schitterende single-track baantjes. We gaan niet al teveel kilometers doen vandaag. Enerzijds om geregeld te kunnen stoppen om visueel niets te missen en anderzijds omdat we later op de dag nog een wandeling willen maken naar ‘ons’ meer. Daar een terraske meepikken. Een etentje langs de flanken van het water. En misschien zelfs een tochtje op het water, met één van de stoomboten.

LakeLand is niet echt groot, hebben we ondervonden. Op een vier dagen heb je de zaak echt wel onder de wielen gehad. Doet totaal geen afbreuk aan de schoonheid hoor. Met het mooie weer is het vandaag echter ook een smak drukker. Veel verkeer dus. En wat eveneens overduidelijk is : Hier zitten geen buitenlandse toeristen. 1 Duitser hebben we gezien. That’s it. Voor de rest is dit Engels vakantiegebied.

Trouwens, ook een bedankt voor al de leuke berichten op het forum.

Vandaag echter niet veel inspiratie. Ik zit hier eigenlijk heel ongemakkelijk met dat stuk laptop op mijn knieën in bed en mijn ogen vallen toe van vermoeidheid.
Of zou het die Guiness zijn, bij een portie fish & chips aan het meer, die me in een wurggreep heeft ?

Waar zit hier diene lichtschakelaar ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door P-man op 05 aug 2014, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Prince »

Bedankt voor het dagelijks verslag... volg het hier met belangstelling op :grin:
A Saint has a past... a Sinner has a future...
Bart DB
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jun 2013, 17:28
Woonplaats: 9100

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Bart DB »

:drunken: enkel een 'ja, man mooi seg' kan ik nu kwijt.
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door P-man »

Dag 5: Ambleside tot Ambleside – 05 augustus 2013

Allé kom, geef ons nog maar eens een echt Engels ontbijt. Maar laat de champignons maar achterwege. Het is al een serieuse kronkel om de logica opzij te zetten door penskes en gebakken tomatekes te eten om 08u20. Daar nog eens warme champignons bij kletsen ? Er zijn grenzen. Komaan hee, effe realistisch blijven. Mijn ogen zijn justekes terug in orde, subiet lopen ze weer ne schrik op.

Ondertussen verbroederen we met de andere 4 gasten. Keuvelen wat over wandelen, motorrijden, Ambleside en nog wat tafelonderwerpen. Miss B&B zet zich erbij. De stoelen herpositioneren zich wat en de dag start al geweldig gezellig. Buiten is het een kat en muis spel tussen wolken en zon. En dit blijft zo tot een stuk in de namiddag, daarna volgt er weer een regenfront. Tijd dus om op stap te gaan.

Vandaag richting zuiden, dan even naar de westkust via Rusland, om dan knal oostwaarts door de dalen en over de toppen van Lakeland terug te rijden. By the way, Rusland is een petieterig dorpje in zuidelijk Lakeland.

Onze vrees voor massatoerisme en drukke wegen is (gelukkig) totaal ongegrond. We hebben voor de tweede keer het rijk voor ons. Ge-wel-dig. Hier en daar een verbindingsstukje via de groene Michelinbanen, maar vooral een aaneenschakeling van nog kleinere lokale baantjes. Vandaag staat eveneens ‘de idiote vakantiefoto op de todo-list’. De jonge dame mag ook haar wensen hebben natuurlijk… Daar doen we niet moeilijk over. Het wordt dus een rit met veel stopplaatsen. Daar hebben we geen probleem mee - we zijn op vakantie. En dat wil niet perse zeggen dat er oneindig veel kilometers moeten gemaakt worden om er een geslaagde dag van te kunnen maken.

Tegen een 16u zijn we terug in Ambleside. We zwieren de GSA tegenover de B&B, gaan even naar de kamer en switchen naar stadsflaneerkledij. We zijn nog niet tegoei in de kamer of het is al beginnen regenen. Goede timing. Ik laat Meen achter en ga de motor snel op zijn vaste parkeerplaats deponeren (= onder een afdak, op de speelplaats van de plaatselijke school). Was een tip van Miss B&B. Deze speelplaats wordt momenteel door de locals gebruikt omdat het op de parkingplaatsen vol toeristauto’s zit. Een ritje in stadsflaneerkledij, zelfs al is het maar kort, blijft voor mij steeds een raar gevoel hebben. Zeker in de regen. De helm even op een muurtje leggen, dan vlug GPS losmaken en de GSA verankeren met de ketting. In looppas nog wat proviand opslagen voor de rit van morgen en dan verder in looppas terug naar de B&B.

Kom meen, tijd voor te aperitieven.

Maar er klopt iets niet in onze kamer. Bizar hoe snel alles precies op z’n eigen vertrouwde plaats dient te liggen. En als het er dan niet ligt, beginnen de grijze hersencellen hun ding te doen. Waar is mijn helm ?

En hoppa, terug in looppas naar school. Door de regen. Ik kan me zelfs niet herinneren wanneer ik voor de laatste keer in de regen naar school heb gelopen. Dat zal heel lang geleden zijn... Bon, we hebben weer chance, de want blutsmuts van BMW ligt nog steeds op hetzelfde muurtje. Indien m’n dochter dit zou voor hebben, dan was ze geschrapt uit mijn testament. Iedereen kan eens iets vergeten zeker ?

De aperitief is veel interessanter. Maar dan nog kiezen tussen al de verschillende gerechten. Cumberland and Hawkshead ale sauce, lijkt me een klinkend gerecht. Maar als ik de hulplijn van de uitbaters inroep komen we geen stap verder. Ze verontschuldigen zich 100x omdat ze het niet beter kunnen uitleggen, dan ‘een worst met puree, met goei sauce’. Geef dan maar hé mannen, we zien wel. Het tafeltje naast ons, een lokale tattooman en z’n lachendevrouw (samen al een fles wijn soldaat gemaakt) geven me dan maar de verdere uitleg. Ik blijk een goede keuze gemaakt te hebben, volgens hen. Ze appreciëren het dat ik op goed geluk van de lokale keuken wil proeven. En als zij hun gerechten op tafel krijgen, mag ik nog meeproeven van hun eten ook. Het feit dat zij ook lokale gerechten hebben is voor hen voldoende om me te laten mee-eten van hun bord. Gezellige bende hier…
Nog een koffie voor mij, een dessert voor haar en de avond is afgerond. Enfin, op inpakken na, want morgen ronden we hier af en rijden we naar Rye. (en het verslag ook nog natuurlijk).

Owla. Ik zie eens naar rechts beneden op mijn scherm en krijg een appelflauwte. Is het al zo laat ? Miljaar !

Onmiddellijk afronden se.

Tot morgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Harald »

:thumleft:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Flat Twin Power

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Flat Twin Power »

Die selfie van Meen op de motor is super :lol:
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door WernerVS »

De prachtige foto's doen mij al stilletjes dromen voor reisplannen voor volgend jaar .
En ik moet dit jaar nog vertrekken .
R1150GSA
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door costerke »

Flat Twin Power schreef:Die selfie van Meen op de motor is super :lol:
Inderdaad, :thumleft: :thumright:
Kijk al uit naar het volgend verslag en foto's.

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Bart DB
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jun 2013, 17:28
Woonplaats: 9100

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Bart DB »

Vreemd, ik krijg honger als ik dit verslag lees. Dat wordt dus een boterham met champignons.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door GSrijder »

In Ambleside bevindt zich het Old Bridge House, een toeristische trekpleister blijkbaar.

In welke B&B logeerden jullie?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door panneman.be »

En nu zitten we hier :-( :-(
Deze morgen geen verslag gevonden van gisteren :shock:
Wat een gemis :-? De ochtend is helemaal anders :drunken:
Wat kan een mens genieten hé van zulke mooie dingen :grin: :grin:
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door YOwan »

panneman.be schreef: Deze morgen geen verslag gevonden van gisteren :shock:
Wat een gemis :-?
Op één van de foto's geeft Pieter zijn GSM-nummer prijs....
Misschien eens een boos SMS-je sturen om te reclameren waar het verslagje blijft hé ? (hahaha) :lol:
(hier anders ook een licht afkick-gevoel, brrrr....)
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Massaer
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jun 2014, 15:48
Woonplaats: pepingen
Locatie: gooik

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Massaer »

YOwan schreef:
panneman.be schreef: Deze morgen geen verslag gevonden van gisteren :shock:
Wat een gemis :-?
Op één van de foto's geeft Pieter zijn GSM-nummer prijs....
Misschien eens een boos SMS-je sturen om te reclameren waar het verslagje blijft hé ? (hahaha) :lol:
(hier anders ook een licht afkick-gevoel, brrrr....)
ICE: In Case of Emergency, niet zijn nummer maar van iemand die gebeld kan worden bij ongeval/ problemen.
we zijn ni rijk, we lache wel goe!
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Harald »

YOwan schreef: Op één van de foto's geeft Pieter zijn GSM-nummer prijs....
Is de n° van zijn vrouwtje.
Nu hij in het buitenland zit..... :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Gesloten