Schakelaar kapot?
Moderator: GVN
Schakelaar kapot?
Heb het volgende voor: ik krijg de cruise control niet meer geactiveerd . Tijdens een ritje kwam ik erachter , heb de motor even stilgelegd, terug opgestart en hij werkte terug.
Enkele km verder weer geen cruise controle
Thuis ook tot de conclusie dat Groot licht ook niet meer wil, lampje getest en nog in orde
Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
De motor is een r1200rt bj 2010
Grtj Luc
Enkele km verder weer geen cruise controle
Thuis ook tot de conclusie dat Groot licht ook niet meer wil, lampje getest en nog in orde
Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
De motor is een r1200rt bj 2010
Grtj Luc
Re: Schakelaar kapot?
Schakelaarcombo naar de knoppen. Wordt onder garantie vervangen bij de dealer, ook na 4 jaar. Gekend probleem.
-
Chris Wils
Hallo.
ik ben eens benieuwd of er op alle schakelaars zo lang garantie zit,want ik kan mijn pinker(R 1200 RT, Juli 2012)
nog wel opzetten,maar niet meer afzetten. Als ik het knopje indruk,om ,m af te zetten,gebeurt er niks,hij
blijft pinken. Ik kan wachten tot ,m vanzelf afspringt na 10 seconden,maar dat is soms te lang,zeker als er
net na het afslaan een zijstraatje is.Het is al meer gebeurt,maar dan is het opeens weer gedaan,en gaat
alles weer goed,maar ik vertrouw het toch niet meer.
Ik zet ,m nu dan na het afslaan even de alarmpinkers op (alle vier) en dan af.
Ik zal Dinsdag eens tot in Meerhout rijden,eens zien wat ze daar zeggen.
Salu.
Chris.
ik ben eens benieuwd of er op alle schakelaars zo lang garantie zit,want ik kan mijn pinker(R 1200 RT, Juli 2012)
nog wel opzetten,maar niet meer afzetten. Als ik het knopje indruk,om ,m af te zetten,gebeurt er niks,hij
blijft pinken. Ik kan wachten tot ,m vanzelf afspringt na 10 seconden,maar dat is soms te lang,zeker als er
net na het afslaan een zijstraatje is.Het is al meer gebeurt,maar dan is het opeens weer gedaan,en gaat
alles weer goed,maar ik vertrouw het toch niet meer.
Ik zet ,m nu dan na het afslaan even de alarmpinkers op (alle vier) en dan af.
Ik zal Dinsdag eens tot in Meerhout rijden,eens zien wat ze daar zeggen.
Salu.
Chris.
-
Herman1200RT
In maart ook probleem gehad met de schakelaars, was wel de rechterkant. Start-noodstop stond in kortsluiting, gevolg was niet meer starten en laten afslepen. Moto is van 4/2011. Is kosteloos vervangen maar het is wel balen dat je de rit niet kan verder zetten. Probleem is wel degelijk gekend bij de dealers, daarom doen ze er niet moeilijk over.
-
Dirk Pauwels
Nee, maar BMW wacht wel tot je in panne staat, ipv de boel preventief te vervangen.... Zou er nog moeten bijkomen dat ze dan nog moeilijk beginnen doen...Herman1200RT schreef:In maart ook probleem gehad met de schakelaars, was wel de rechterkant. Start-noodstop stond in kortsluiting, gevolg was niet meer starten en laten afslepen. Moto is van 4/2011. Is kosteloos vervangen maar het is wel balen dat je de rit niet kan verder zetten. Probleem is wel degelijk gekend bij de dealers, daarom doen ze er niet moeilijk over.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
danny riemis
bij mij zijn die ook aan beide kanten vervangen
Allee, mijne moto tweedehands aangekocht bij Leie motors, die die heeft ingevoerd uit Engeland. Dat gaat nog leuk worden.
Schijnt een gekend probleem te zijn. Ik heb dezelfde problemen met mijn GSA lc 2014
De knoppenwinkel wordt weldra vervangen onder garantie !
De knoppenwinkel wordt weldra vervangen onder garantie !
-
Alex Van Vlerken
Bij mij begonnen de problemen na 29.000 km (R1200RT van 2010): pinker naar links en cruise control werkte niet meer. Een dag later werkte de pinker weer, maar de cruise control bleef dienst weigeren ... twee weken later werkte ook de cruise control weer!?
Gisteren laten herstellen bij Winge Motors. Zij waren ook op de hoogte van de moeilijkheden en hebben het vervangen onder garantie. Inderdaad jammer dat ze wachten tot je problemen hebt, maar wel sportief dat ze zonder discussie de herstelling uitvoeren onder garantie. Wellicht zijn er niet genoeg problemen om een algehele preventieve herstelling te verantwoorden...
Gisteren laten herstellen bij Winge Motors. Zij waren ook op de hoogte van de moeilijkheden en hebben het vervangen onder garantie. Inderdaad jammer dat ze wachten tot je problemen hebt, maar wel sportief dat ze zonder discussie de herstelling uitvoeren onder garantie. Wellicht zijn er niet genoeg problemen om een algehele preventieve herstelling te verantwoorden...
BMW "Blakkietrie" R1250RT - 2023
In 2008 al probleem mee gehad in Frankrijk (RT1200/2006). Na contact opzetten startte de motor direct zonder startknop te bedienen.
BMW service gebeld en tegen dat de depannage eindelijk ter plaatse was werkte alles terug normaal.
In de garage wist men mij te vertellen dat er vocht binnen gedrongen was aan de handvatten en zo kortsluiting gaf. Na opdrogen van de zon was alles in orde; handvat (R) toch preventief vervangen.
Sinds toen altijd L en R plastic zak over handvatten bij buiten plaatsen in regen en geen problemen meer gehad.
BMW service gebeld en tegen dat de depannage eindelijk ter plaatse was werkte alles terug normaal.
In de garage wist men mij te vertellen dat er vocht binnen gedrongen was aan de handvatten en zo kortsluiting gaf. Na opdrogen van de zon was alles in orde; handvat (R) toch preventief vervangen.
Sinds toen altijd L en R plastic zak over handvatten bij buiten plaatsen in regen en geen problemen meer gehad.
-
Chris Wils
Hallo.
Ben mijn motor net gaan halen,in Meerhout,en ge voelt echt de knik,als ge de
pinker opzet,dat was eerst rechts niet zo,toen voelde niks,nu voel ik echt een knik,
als ik ,m opzet,links,en rechts,en ook als ik hem afzet. Nu kan ik met een gerust
hart naar schotland vertrekken,volgende week. En de schakelaar is onder garantie
vervangen,want volgens Simon Meeussen loopt die garantie nog tot het einde van het
jaar.
Salu.
Chris.
Ben mijn motor net gaan halen,in Meerhout,en ge voelt echt de knik,als ge de
pinker opzet,dat was eerst rechts niet zo,toen voelde niks,nu voel ik echt een knik,
als ik ,m opzet,links,en rechts,en ook als ik hem afzet. Nu kan ik met een gerust
hart naar schotland vertrekken,volgende week. En de schakelaar is onder garantie
vervangen,want volgens Simon Meeussen loopt die garantie nog tot het einde van het
jaar.
Salu.
Chris.
Bij mijn k1600GT van 2011 richtingschakelaar links de geest gegeven. Blijkbaar wist men bij de dealer van dit probleem en vandaag moto gaan afhalen. Linker stuurschakelaar met richtingknop en preventief rechter knoppenwinkel vervangen onder garantie op aangeven van BMW. Dat is een mooie service van de dealer en BMW maar kon toch vermeden worden door dadelijk goed spul te plaatsen. Aan mijn K1100lt van '93 nog niets stuk na al die jaren, waren de moto's toen beter?
De schakelaars toch al.Alain GT schreef: waren de moto's toen beter?
Hallo, probleem voorlopig opgelost,
Ik heb heel die knoppennwinkel eens drooggeblazen met perslucht, daarna wd-40 erin gespoten en 2 dagen later was alles in orde, en voorlopig blijft het zo
Ik heb heel die knoppennwinkel eens drooggeblazen met perslucht, daarna wd-40 erin gespoten en 2 dagen later was alles in orde, en voorlopig blijft het zo
Hallo,
Vorige week 1200RT van 2011 particulier gekocht. Cruise control haperde. Vandaag bij BMW vastgesteld dat het probleem in de schakelaar zit. Zij willen het stuk onder garantie vervangen maar de werkuren zouden ten mijne laste zijn? Wordt de werkplaats dan niet vergoed voor hun werkuren door de garantieafdeling van BMW?
mvg
Vorige week 1200RT van 2011 particulier gekocht. Cruise control haperde. Vandaag bij BMW vastgesteld dat het probleem in de schakelaar zit. Zij willen het stuk onder garantie vervangen maar de werkuren zouden ten mijne laste zijn? Wordt de werkplaats dan niet vergoed voor hun werkuren door de garantieafdeling van BMW?
mvg
Misschien omdat de garantie eigenlijk in 2013 al verlopen is, maar ze toch een mooi gebaar willen stellen ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
Man in Black
Als het een gekend probleem is maar motor is buiten garantie, dan wordt dat meestal zo opgelost.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
de Ron
Had het vandaag ook voor, moto van stal gehaald en de ruit verzette zich niet meer. Even langs Meeuwsen te Wijnegem gereden waar men er direct naar keek, (heb een 1200RT van 2010). Zonder probleem ging men beide stuurknoppenwinkels bestellen en nadien vervangen, op kosten van BMW. Prima opgelost zou ik zeggen ! 
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
Bart Vercaemer
Dirk Pauwels schreef:Nee, maar BMW wacht wel tot je in panne staat, ipv de boel preventief te vervangen....
Nja, het is niet meteen een probleem waardoor je gevaar loopt. Het is een ongemak. Niet te vergelijken met bv. de problemen met de schokdemper op de RT LC van verleden jaar.Alex Van Vlerken schreef:Inderdaad jammer dat ze wachten tot je problemen hebt
Die schokdempers moesten sowieso vervangen worden, want ALS ze breken, dan is het risico op lichamelijke letsels (of erger) erg groot.
Wanneer die schakelaar moeilijk gaat doen, dan heb je er op dat moment ongemak door, maar het brengt je niet echt in gevaar.
R 1200 GS (2006)
vandaag die van mij ook moeten binnensteken omdat mijn knoppen het niet meer doen 
gisteren (na de zeer warme dag) wou 'm niet meer starten, volgens Meeusen door de warmte, na 20 min ijspak er op uiteindelijk wel.
normaal L+R vervangen nog onder garantie
DUS TIP : altijd ijspak meehebben als het warm wordt en je wil rijden.
j-)
gisteren (na de zeer warme dag) wou 'm niet meer starten, volgens Meeusen door de warmte, na 20 min ijspak er op uiteindelijk wel.
normaal L+R vervangen nog onder garantie
DUS TIP : altijd ijspak meehebben als het warm wordt en je wil rijden.
j-)