Wat is een F 650 GS waard ???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door GertH »

Hallo daar,

ik ben sinds 2008 een blije bezitter van een F 650 GS. Maar ik ben zo onderhand klaar voor wat anders: meer dan waarschijnlijk een boxer (R 1200 R geniet voorkeur).

Nu, die F is van juli 2008. Ik ben de eerste eigenaar. Kilometerteller staat inmiddels op 98.211 km. Zit ABS op, boordcomputer, middenbok, alarm, handvatverwarming. Die moto rijdt nog steeds als een klok (bij Winge omschreven ze hem laatst nog als "goed losgereden"). Eind van de maand gaat ie daar trouwens weer op onderhoud.

Eerlijkheid gebied me wel om te zeggen dat de moto al twee keer de grond heeft gezien (staat hier op het forum te lezen: laatste keer was tijdens openingsrit - eerste keer was op circuit Zolder). In 2011 heb ik de Passenparade gedaan. Laatst nog op motorvakantie in Noorwegen geweest, en op kleine twee weken 6000km gebold, zonder één keer op te spelen.

Ik vind op Motozone niet echt een goed vergelijkingspunt: kilometers zitten eerder in het bereik van de dikke toermoto's als RT en consoorten.

Dus, de vraag van 1 miljoen: Wat is een redelijke prijs die ik zou kunnen vragen?

mvg,
Gert
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door Bob »

Op Mobile.de staan er wel een aantal uit 2008 te koop, maar geen enkele met een vergelijkbare kilometerstand. Ik vrees dat dat een beetje een struikelblok zou kunnen vormen. Mij zou het alvast afschrikken, mocht ik naar een tweedehands F650GS op zoek zijn. Maar als de prijs juist is, vind je allicht wel een gegadigde.

Zo komen we natuurlijk terug op je initiële vraag. Enig idee wat de dealer ervoor geeft wanneer je een nieuwe machine bestelt ? Aangezien de GS volgens hem pas goed ingereden is, zal hij hem toch wel willen overnemen zeker ? Tel bij wat hij biedt 15 procent bij als vraagprijs voor een partikuliere verkoop, dan heb je nog wat ruimte tot onderhandelen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door UpJohn »

Een 650 van 4 jaar met 100.000 km en al 2x de grond gezien ... :roll:
Bij Winge omschreven ze hem als "goed losgereden"
Zal wel zijn .. weinig kans dat er nog iets vastzit. :wink:
Ik zou er toch geen 4000 meer voor geven ... mijn gedacht.
Toch succes gewenst.
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door GertH »

UpJohn schreef:Een 650 van 4 jaar met 100.000 km en al 2x de grond gezien ... :roll:
Bij Winge omschreven ze hem als "goed losgereden"
Zal wel zijn .. weinig kans dat er nog iets vastzit. :wink:
Ik zou er toch geen 4000 meer voor geven ... mijn gedacht.
Toch succes gewenst.
Beetje kort door de bocht vind je zelf ook niet, UpJohn, jouw veronderstelling over de moto zonder hem in levende lijve te hebben gezien?

Maar soit, bedankt voor je input: 4K lijkt me ook de max. limiet van wat redelijk is.

mvg,
Gert
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door Dirk Pauwels »

Hoi Gert,

Je hebt eigenlijk 2 problemen met de verkoop vd moto: het is een niet zo populair model, en hij heeft veel kms....
Zal niet gemakkelijk zijn. Aangezien je een nieuwe motor koopt , denk ik dat je het beste kan inruilen, ook al ga je dan weinig krijgen.
Zelfs een 1200RT met die kms is tegenwoordig al een moeilijke motor om te verkopen.
anders bijhouden en met wat 2de hands stukken nen off road van maken :-), of bijhouden als pekelmoto om je 1200R wat te sparen?
Ik vind 4000 zelfs nog optimistisch helaas, maar je weet nooit natuurlijk....

BTW, een motor die de passenparade heeft gedaan is ALTIJD goed losgereden...... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door MiGSel »

Als je nog een dealer vindt die hem wilt overnemen.

Tegenwoordig is dat niet meer zo vanzelfsprekend als er al wat kilometers op de teller staan...
Afbeelding
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door Nascar »

GertH schreef:
UpJohn schreef:Een 650 van 4 jaar met 100.000 km en al 2x de grond gezien ... :roll:
Bij Winge omschreven ze hem als "goed losgereden"
Zal wel zijn .. weinig kans dat er nog iets vastzit. :wink:
Ik zou er toch geen 4000 meer voor geven ... mijn gedacht.
Toch succes gewenst.
Beetje kort door de bocht vind je zelf ook niet, UpJohn, jouw veronderstelling over de moto zonder hem in levende lijve te hebben gezien?

Maar soit, bedankt voor je input: 4K lijkt me ook de max. limiet van wat redelijk is.

mvg,
Gert
Je vraagt input met beperkt aantal gegevens ...
UpJohn probeert een inschatting te maken en is mijns inziens inderdaad vrij optimistisch
En je vind dit kort door de bocht :shock:

Ik vind dat eerder nogal straf want ik zou proberen er 4000 van te maken, maar misschien wel bereid zijn om lager te aanvaarden.
Verleden jaar verkochten wij een F650GS van 2007 (vorig model) met koffers en een kleine 40 000 km, de vraagprijs wa 3500 en uiteindelijk ik dacht 3200 voor gekregen.
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door J@n »

Is die schade van de laatste crash eigenlijk hersteld?
Afbeelding
Zo zal je toch moeten tevreden zijn met 2500-3000 euro vrees ik.

Ik ben eigenlijk ook benieuwd wat ze er bij Winge voor geven als je er nieuwe boxer besteld.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door Den Dirk »

De dealer moet zo'n moto ook doorverkopen aan opkopers, want zij kunnen die niet met garantie verkopen...
Met auto,s ook zo...dan zeggen : dat is ene voor 't buitenland , ikzal een paar opkopers bellen , en horen wat die willen geven...en dan weet je dat gene vette zal worden...
Als Gé weet dat na 4 jaar maximum nog de helft wordt geboden... :-(
I like my bike!!
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door GertH »

Nascar schreef:
En je vind dit kort door de bocht :shock:

Ik vind dat eerder nogal straf want ik zou proberen er 4000 van te maken, maar misschien wel bereid zijn om lager te aanvaarden.
Verleden jaar verkochten wij een F650GS van 2007 (vorig model) met koffers en een kleine 40 000 km, de vraagprijs wa 3500 en uiteindelijk ik dacht 3200 voor gekregen.
"Bij Winge omschreven ze hem als "goed losgereden"
Zal wel zijn .. weinig kans dat er nog iets vastzit."

Dit vond ik idd kort door de bocht, ja. Straffe mening zonder de moto gezien te hebben.

Ik vrees echter dat 4K echt wel het maximum is, en waarschijnlijk (te) optimistisch.
Laatst gewijzigd door GertH op 08 aug 2012, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door GertH »

J@n schreef:Is die schade van de laatste crash eigenlijk hersteld?
Afbeelding
Zo zal je toch moeten tevreden zijn met 2500-3000 euro vrees ik.

Ik ben eigenlijk ook benieuwd wat ze er bij Winge voor geven als je er nieuwe boxer besteld.

Jaja, is netjes hersteld. Ik heb er sindsdien weer 10.000 km bijgelapt, en dat rijdt nog altijd heel goed. Hier is 'm op vakantie :-) . Maar... ik moet helaas bekennen dat na 4 jaar de liefde wat bekoeld is.

Ik ben op zoek naar een nieuwe rij-ervaring. Ik heb al een kawa KLX 250 om wat in het zand te spelen, dus daarvoor heb ik al gene GS meer vandoen; en de 1200 R is al een paar keer tot "Alpenmeister" uitgeroepen, en ik moet zeggen, dat stuurt idd heel plezant. Kleinere veerweg tov GS is wel merkbaar, maar draaglijk.

G
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door GertH »

Den Dirk schreef:De dealer moet zo'n moto ook doorverkopen aan opkopers, want zij kunnen die niet met garantie verkopen...
Met auto,s ook zo...dan zeggen : dat is ene voor 't buitenland , ikzal een paar opkopers bellen , en horen wat die willen geven...en dan weet je dat gene vette zal worden...
Als Gé weet dat na 4 jaar maximum nog de helft wordt geboden... :-(
dan heb ik nog de beste kans met particuliere verkoop denk ik - wel risico dat het dan (heel?) lang zou kunnen duren

zal eens een klapke met de dealer moeten doen.

G
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door GertH »

Dirk Pauwels schreef:Hoi Gert,

Je hebt eigenlijk 2 problemen met de verkoop vd moto: het is een niet zo populair model, en hij heeft veel kms....
Zal niet gemakkelijk zijn. Aangezien je een nieuwe motor koopt , denk ik dat je het beste kan inruilen, ook al ga je dan weinig krijgen.
Zelfs een 1200RT met die kms is tegenwoordig al een moeilijke motor om te verkopen.
anders bijhouden en met wat 2de hands stukken nen off road van maken :-), of bijhouden als pekelmoto om je 1200R wat te sparen?
Ik vind 4000 zelfs nog optimistisch helaas, maar je weet nooit natuurlijk....

BTW, een motor die de passenparade heeft gedaan is ALTIJD goed losgereden...... :grin:
Hey Dirk,

ja, heeft zijn imago van "opstapperke" tegen hé (onterecht, want je kunt er echt wel mee sturen :grin: loopt soms wel mis, maar ja...), en ik kan begrijpen dat bijv. iemand die start met motorrijden niet meteen op zoek is naar ne moto met bijna 100K km op de teller.

tja, ik heb al een kawa KLX 250 voor in het zand, en ne 3e moto stallen wordt te moeilijk vrees ik

over de Passenparade: toch wel spijtig dat dat gedaan is, en dat ik maar één editie heb kunnen meerijden. was echt wel voor herhaling vatbaar :-P

G
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door Dirk Pauwels »

GertH schreef: ja, heeft zijn imago van "opstapperke" tegen hé (onterecht, want je kunt er echt wel mee sturen :grin: loopt soms wel mis, maar ja...), en ik kan begrijpen dat bijv. iemand die start met motorrijden niet meteen op zoek is naar ne moto met bijna 100K km op de teller.
Och, als de prijs goed is zou ik eigenlijk liever iemand aanraden om met dergelijke motor te leren rijden dan met ne gloednieuwe, dan verkrampen ze al voor ze vertrokken zijn.
GertH schreef: over de Passenparade: toch wel spijtig dat dat gedaan is, en dat ik maar één editie heb kunnen meerijden. was echt wel voor herhaling vatbaar :-P
G
De passen zijn te leuk om te laten liggen, er zal wel een opvolger komen, mss niet meer zo uitmuntend, tot in de puntjes verzorgd en georganiseerd dan door Marc en Pjol, want zoals die er hun werk van maakten dat ben ik (7 deelnames) nog niet vaak tegengekomen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
BraMW
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2013, 22:43
Woonplaats: 1853

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door BraMW »

al verkocht ondertussen?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door Danny »

ik ben sinds 2008 een blije bezitter van een F 650 GS. Maar ik ben zo onderhand klaar voor wat anders: meer dan waarschijnlijk een boxer (R 1200 R geniet voorkeur).
De mijne zou naar een 800GS gaan of ge moest korte beentjes hebben...
power te over, superhandelbaar...yep de ideale -volwassen- speelmakker.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door Mil »

Ben ik het mee eens, heb er een testritje mee gedaan.
Spijtig dat het met een ketting is.
Leven is het meervoud van lef...
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door ZWIEP 01 »

Mil schreef:Ben ik het mee eens, heb er een testritje mee gedaan.
Spijtig dat het met een ketting is.
jammer dat het met een ketting is ?
ik vind ne kardan absoluut geen meerwaarde tov van een ketting, thuiskomen op de middenbok en eens smeren, is op 2min gefixed, en een beetje onderhouden en een kettingsetje gaat 30000km mee.
ge kunt er ook geen grote kosten aan hebben. en voor de meerprijs van een cardan kan je al een paar nieuwe kettingsetjes steken zulle.

btw ik heb momenteel ne kardanfiets... en vroeger altijd kettingfietsen gehad.
moest de gs lc uitgebracht zijn geweest met ketting zou ik daar zeker nie over gevallen zijn
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door GertH »

BraMW schreef:al verkocht ondertussen?

jaja; ingeruild bij aankoop van een R1200R eind 2012.
BUDTlee
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:55

Re: Wat is een F 650 GS waard ???

Bericht door BUDTlee »

En.....wat heeft tie dan uiteindelijk opgebracht ?
Ook zo netjes om ff te vertellen.....toch ?
Liever 1 wiel in de lucht, dan 4 op de weg !!
Plaats reactie