Klak

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gert L
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2014, 22:35
Woonplaats: 9620

Klak

Bericht door Gert L »

de 2e versnelling heeft een probleem van mijn RT1100 , als ik van 1 naar 2 schakel en
ik rijd gewoon dan is er meestal niks aan de hand .
als ik iets steviger optrek in zijn 2e vers. dan geeft het blok een geluid als of er een
paar tanden verspringen , klak.
daarna is er niks meer aan de hand en kan ik gewoon doortrekken in zijn 2 .
het is net of hij niet goed in zijn 2e vers. zit na het schakelen en pas erin word
getrokken als ik stevig doortrek in zijn 2e vers.
als ik in zijn 2 blijf rijden en ik laat de snelheid zakken om dan weer opnieuw
te accelereren , dan heb ik het niet.
het is altijd maar eenmalig alleen in de 2e versnelling en ook niet altijd
soms duikt het gewoonweg niet op, en dan soms wel
probleem met versnellingsbak? zoja, wat precies? of bougies?
MarkGS
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2014, 01:02
Woonplaats: Linter

Re: Klak

Bericht door MarkGS »

Probeer eens in plaats van hem van z'n één onmiddellijk door te trekken naar z'n twee even een fractie van een seconde in neutraal te blijven hangen. Dus van 1 over neutraal naar 2. Zou dan veel smoother moeten gaan.
Mvg,
Mark
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: Klak

Bericht door pat__ »

hallo,
Ik had last dat mijn r1150rt(van 2001) soms van 1ste naar 2de moeilijk schakelde en soms in neutraal bleef hangen. Nu gebeurde het tijdens een ritje dat ie van 1ste naar 2de helemaal niet meer schakelde. Terug in eerste geschopt en zo lukte het om soms naar tweede en zo verder. Of hij sprong uit tweede en terug naar neutraal.
Terug thuis gesukkeld. Bij een nazicht van het schakelpedaal kwam ik tot de vaststelling dat het klemmend gedeelte dat net achter de boite zit met het getande gedeelte los zat.
Op zijn plaats gezet en het inbus boutje vastgezet. Een testritje gedaan en alles is nu oké.
Plaats reactie