Dashboard R1200RT uitwisselen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Dashboard R1200RT uitwisselen

Bericht door PHILIP »

Mijn collega heeft een probleem met het instrumentenbord van zijn 2005 1200RT, en zou het mijne graag een tijdje willen lenen om een en ander te testen.
Kan een dashboard van een 2006 RT1200 zomaar van de ene op de andere motor overgeplaatst worden?
Indien overplaatsen zou gaan zonder actie van de dealer,gaat mijn exemplaar niet geblokkeerd, of besmet worden met zijn unieke gegevens, de sleutelcode en de kilometerstand?
Hij heeft een probleem met de klok die voorloopt en met het contrast bij zonlicht...
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Dashboard R1200RT uitwisselen

Bericht door willy »

Heeft hij, wat betreft het contrast bij zonlicht, al eens onder dezelfde omstandigheden op uw
of andermans display gekeken? De klachten van die aard komen vaak van mensen die met
gepolariseerde zonnebrillen rijden en aangezien een LCD display van polarisatie gebruik maakt
kan het gebeuren dat je met zo'n zonnebril niet veel meer van het display ziet.
Voor een foute of defekte klok lijkt me een wissel een nogal drastische maatregel.
't Kan ook subjectief zijn, zo ervaar ik dat de klok (meestal) trager loopt op werkdagen :shock:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Dashboard R1200RT uitwisselen

Bericht door Harald »

Ik heb een model 2008 en kan soms ook de klok niet lezen op de RT.
En dat komt dan ook meestal als ik een zonnebril draag.
Je kan dat oplossen door een waterdicht digitaal klokje te kopen om op het dashboard te plakken.
Of zoals ik, ik kijk naar de klok van de GPS ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Re: Dashboard R1200RT uitwisselen

Bericht door PHILIP »

Het LCD gedeelte flikkert snel, vooral als er zonlicht opstaat, alsof de 12V voeding wisselspanning geworden is. De klok loopt voor...

Mijn vraag was of iemand ooit een dashboard heeft overgeplaatst van de ene naar de andere motor.
Wat je dan te wachten staat van errors en voertuigspecifieke data die al dan niet overschreven wordt. Ik wil mijn dashboard uiteraard terug met mijn sleutelcode en kilometerstand. Maw, wordt deze voertuigspecifieke data in het dashboard, of in een andere module bewaard?
Plaats reactie