droogkuis motorpak

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
erikvc
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
Woonplaats: Groot Gent
Locatie: waar "Zij" is
Contacteer:

droogkuis motorpak

Bericht door erikvc »

Hallo,

het valt me op, dat veel mensen bezig zijn met opzoekingen om een motorpak proper te maken.
Is er eigenlijk nergens een droogkuis, die een goede reputatie hebben op het vlak van motorpakken kuisen? Er moet toch ( statistisch gezien ) wel 1 motorrijder zijn in de droogkuiswereld die bedacht heeft, dat het een gat in de markt kan zijn. Ik ben van omgeving Gent, dus als je een firma kent...shoot!
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: droogkuis motorpak

Bericht door Dirk Pauwels »

als je de was instructies op het etiketje in je pak bekijkt zal je zien dat droogkuis niet toegelaten is. Droogkuis is nl niet "droog", maar met solvent en daar zou de goretex wel eens problemen mee kunnen krijgen. Gewoon bescherming eruit, met speciaal goretex wasmiddel (geen detergent) in de machine en op fijne was zetten. Mijn pak is ondertussen 2 maal gewassen en nog altijd waterdicht (niet extra behandeld). Doe dat eigenlijk meer voor de voering (niet verwijderbaar), want voor de buitenkant moet je het niet doen, die ziet na een paar regenritten al terug vuil....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: droogkuis motorpak

Bericht door Mil »

Volgens de site van Gore Tex kan het wel

Stomen (drycleaning) van GORE-TEX® stof is mogelijk. Lees eerst het ingenaaide label van de fabrikant , en controleer of drycleaning mogelijk is. Als u besluit om uw kledingstuk professioneel te laten reinigen, moet u vragen om een behandeling met een heldere, gedestilleerde koolwaterstofoplossing en een nabehandeling met een waterafstotende spray, of een wasbehandeling met een waterafstotend middel.
Leven is het meervoud van lef...
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: droogkuis motorpak

Bericht door Relax »

Tot die gasten je dure pak verneuken en jij je schade wil verhalen op hen....

The old fashioned way, zoals Dirk zegt, is voor mij goed genoeg.
I respect your opinion. But I don't give shit.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: droogkuis motorpak

Bericht door alfa »

Ons madam haar motorvest gaat elk jaar naar droogkuis + waterafstotend product kostprijs 12 euro.
De vest is nog 100% in orde en waterdicht als nieuw.(12 jaar oud)
Die zaken zullen wel weten wat kan en niet( de betere)
BMW R1100R zonder KFR
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: droogkuis motorpak

Bericht door Lukas »

alfa schreef:...Die zaken zullen wel weten wat kan en niet( de betere)
En dat brengt ons weer bij de aanvangsvraag: welke firma weet wat kan en wat niet kan :?:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: droogkuis motorpak

Bericht door alfa »

In Berlaar in stationsstraat" presto shop"
BMW R1100R zonder KFR
VDS
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 dec 2009, 16:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: droogkuis motorpak

Bericht door VDS »

Ne goeie raad, was je pak niet!!!!!!!! Heb dit vroeger ook al eens geprobeerd met Nix wax, speciaal voor goretex enz. Je vest is nooit meer zoals tevoren!!! Stijfheid is uit de vest, is als een vod. Waterdicht is ze nog wel maar niet meer zoals tevoren. Is zoals een katoenen tent... imprignatie zoals in het fabriek kan je nooit meer evenaren.
Ik ga het mijne niet meer wassen... is een zwart pak dus vuil zie je er toch niet op. Beter is van eens met een spons en water over te gaan zonder enig produkt of eens in de gietende regen te hangen en dan op het gemakske laten drogen en eens inspuiten met een busje waterdicht (verkopen ze in de Action voor weinig geld en het produkt is ademend)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: droogkuis motorpak

Bericht door willy »

Ik denk niet dat elk motorpak op dezelfde, mogelijk slechte, manier reageert op een wasbeurt.
Zo lees ik van verschillende mensen dat ze hun GTX Pro-Shell pak met succes gewassen hebben.
Maar wat niet gebeurt zal uiteraard geen slecht gevolg hebben, ik ben er ook zo erg niet gerust in.
Mijn Atlantis pak bijvoorbeeld wordt niet gewassen, ook al stinkt het op den duur even erg als in
de stal van het beest waar het van gemaakt is :oops:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: droogkuis motorpak

Bericht door Relax »

Wat niet gebeurt, kan in deze wel een slecht gevolg hebben. Voor zover ik weet gaat vuil de goede werking van GT verstoren, waardoor er wel water doorheen komt en moet het net gewassen worden om dat te vermijden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Alx
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 apr 2008, 21:37
Woonplaats: Wilsele
Locatie: Wilsele

Re: droogkuis motorpak

Bericht door Alx »

Veel ligt inderdaad aan de kwaliteit van het pak. Mijn vorige HG Goretex jas (Nexus ofzo als ik mij niet vergis) was na de eerste wasbeurt het beetje model dat erin zat wel kwijt, het vuil ging er helaas minder gemakkelijk uit. Ze is wel nog een jaar of 3 (dagelijks gebruik) waterdicht gebleven.
De Stadler vest die erop volgde heeft al een wasbeurt of 8 glansrijk doorstaan. Het textiel is misschien wel iets soepeler geworden dan nieuw, maar het is zeker geen zak geworden zoals de HG. De prijs van de laatste was ook 4 keer die van de HG. :pig:
Meestal gebruik ik ook nikwax producten of consoorten uit de outdoorzaak. Eerst wassen met een tech wash, dan impregneren. Naar mijn mening houdt de 'wash-in' impregnering langer dan de spuitbusjes, en - lui als ik ben - vind ik t ook gemakkelijker om het pak gewoon nog eens met dat spul in de wasmachine te laten draaien dan het helemaal in te spuiten als het droog is. ;)
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: droogkuis motorpak

Bericht door willy »

Relax schreef:Wat niet gebeurt, kan in deze wel een slecht gevolg hebben. Voor zover ik weet gaat vuil de goede werking van GT verstoren, waardoor er wel water doorheen komt en moet het net gewassen worden om dat te vermijden.
'k Had het in deze eigenlijk eerder over leder, zoals ik nadien over de Atlantis schreef.
Als ik het goed begrijp dat gaat de werking van GTX mogelijk om zeep als de poriën verstopt geraken.
Dit zou dan niet als gevolg hebben dat het membraan lekt maar wel dat de verluchting niet meer werkt.
Het zou zich kunnen voordoen als de kledij met het verkeerde middel gewassen wordt.
Echt vuil, van buitenuit dan, zie ik niet zo snel tot in de GTX laag geraken.
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: droogkuis motorpak

Bericht door mecapuet »

VDS schreef:Ne goeie raad, was je pak niet!!!!!!!! Heb dit vroeger ook al eens geprobeerd met Nix wax, speciaal voor goretex enz. Je vest is nooit meer zoals tevoren!!! Stijfheid is uit de vest, is als een vod.
Is ook mijn ondervinding.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: droogkuis motorpak

Bericht door Relax »

willy schreef:
Relax schreef:Wat niet gebeurt, kan in deze wel een slecht gevolg hebben. Voor zover ik weet gaat vuil de goede werking van GT verstoren, waardoor er wel water doorheen komt en moet het net gewassen worden om dat te vermijden.
'k Had het in deze eigenlijk eerder over leder, zoals ik nadien over de Atlantis schreef.
Als ik het goed begrijp dat gaat de werking van GTX mogelijk om zeep als de poriën verstopt geraken.
Dit zou dan niet als gevolg hebben dat het membraan lekt maar wel dat de verluchting niet meer werkt.
Het zou zich kunnen voordoen als de kledij met het verkeerde middel gewassen wordt.
Echt vuil, van buitenuit dan, zie ik niet zo snel tot in de GTX laag geraken.
Ok.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie