![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Het is gefrustreerd dat ik hier vandaag een 60/7 heb laten wegrijden met een slechte draaiende ralenti. Ik heb het probleem niet kunnen oplossen en dat zit me dwars.
De motor draait als een klok op de linker cilinder (rechtse bougie kortgesloten). Op de rechter draait hij heel onregelmatig. In regime draait hij perfect.
Ik heb het probleem kunnen herleiden tot het rechtse carburator-lichaam.
Inderdaad, al de rest heb ik uitgesloten. Ik verdacht al snel de rechtse carburator. Heb er eentje geleend van mijn 60/5 en de motor draaide meteen schoon.
Dus rechtse carbu helemaal uit elkaar gehaald en in een ultrasoonbad gestoken. Alles doorgeblazen en alle dichtingen vervangen. Zonder resultaat.
Ik verdacht de startcarburator. Dan heb ik zuiger en stop met de linkse omgewisseld. Geen resultaat.
Voor de zekerheid ook de sproeiers links met rechts vervangen. Zonder effect.
Dus het enige wat niet aan de rechtse kant is vervangen is het carburator-lichaam zelf. Ik zie geen scheuren of barsten... De kanalen van de ralenti sproeier zijn schoon... Het benzineniveau in de vlotterkamer is goed... De vlotternaald sluit goed af...De pakking naar de cilinderkop is gaaf...
Ik had geen remreiniger of start pilot en kon geen deftige "valse lucht" test kunnen doen. Ik heb de carbu wel met benzine besprenkeld. Geen effect.
Ik zie niet wat ik over het hoofd heb kunnen zien en verwacht ook niet meteen de gouden tip.
Maar ik wilde mijn frustratie hier wel even kwijt. Bedankt om dit te lezen en mee te denken.
Bye,