O-ring van Smiths 'Stunt Wheels' als cruise control
Moderator: GVN
Ik heb het ook getest .
Op de invriesrit had ik er ook ééntje opgestoken .
Ik heb hem half over het stuureinde en half over het handvat gestoken .
Inderdaad op die manier moet het altijd passen . Het enige , ge ziet het wel hangen/steken .
Maar verder ging het wel .
Ik heb wel een bedenking , wees voorzichtig met deze ring want uwe gas blijft hangen dus ook bij noodsytuaties
Op de invriesrit had ik er ook ééntje opgestoken .
Ik heb hem half over het stuureinde en half over het handvat gestoken .
Inderdaad op die manier moet het altijd passen . Het enige , ge ziet het wel hangen/steken .
Maar verder ging het wel .
Ik heb wel een bedenking , wees voorzichtig met deze ring want uwe gas blijft hangen dus ook bij noodsytuaties
Hallo,
Hieronder twee pics met de caterpillar ring:
Ik gebruik de caterpillar ring nu ongeveer twee jaar en vind deze beter dan de Smiths ring omdat de cat-ring dikker is en zich beter laat rollen om van positie te veranderen dan de Smiths ring.
Maar ik moet toegeven, de Smiths ring is 1) goedkoper en 2) een goed excuus om nog eens chips te eten
Hieronder twee pics met de caterpillar ring:
Ik gebruik de caterpillar ring nu ongeveer twee jaar en vind deze beter dan de Smiths ring omdat de cat-ring dikker is en zich beter laat rollen om van positie te veranderen dan de Smiths ring.
Maar ik moet toegeven, de Smiths ring is 1) goedkoper en 2) een goed excuus om nog eens chips te eten
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
- Woonplaats: MINDERHOUT
- Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN
@ SilverRt
Merci voor de foto's.
Op mijn moto ziet het handvat er volledig anders uit.
Ik heb niet zulke 'uitsteeksels'.
Ik wurmde die chips-ring tot in de uitsparing tussen m'n handvat en het blokje met de startknop en zo.
Daarvoor is dat ringetje echter niet breed genoeg.
Merci voor de foto's.
Op mijn moto ziet het handvat er volledig anders uit.
Ik heb niet zulke 'uitsteeksels'.
Ik wurmde die chips-ring tot in de uitsparing tussen m'n handvat en het blokje met de startknop en zo.
Daarvoor is dat ringetje echter niet breed genoeg.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Heeft er al iemand bij stilgestaan dat dit een onveilige cruise-control is ? Normaal moet bij het afremmen of ontkoppelen, zo'n ding uitvallen maar hier blijf je eigenlijk maar gasgeven. Als je dan zou vallen hoef ik er helemaal geen uitleg bij te geven zeker ?
Vroeger, en dan spreek ik over de jaren 50, stond er op de gashendels van BMW zelfs iets gelijkaardigs: een klein schroefje waarmee je het gashendel kon vast zetten en het niet vanzelf terugkeerde. Waarom zou men dat weggelaten hebben denk je ?
PS: de chips zijn wel OK natuurlijk .
Vroeger, en dan spreek ik over de jaren 50, stond er op de gashendels van BMW zelfs iets gelijkaardigs: een klein schroefje waarmee je het gashendel kon vast zetten en het niet vanzelf terugkeerde. Waarom zou men dat weggelaten hebben denk je ?
PS: de chips zijn wel OK natuurlijk .
Ik ben er volledig mee akkoord dat de gashendel automatisch zou moeten terugvallen, maar hoe denk je dat deze werken?animal schreef:Heeft er al iemand bij stilgestaan dat dit een onveilige cruise-control is ?
Throttlemeister
Flip a lever
Wrist Rest
En die kosten een pak meer dan een cat-ring of chips-ring.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Animal , in mijn vorig bericht had ik die opmerking ook al gemaakt.
Wat die gashendel met stelschroef betreft , op mijn RT/P heb ik die ook .
Het is een verplichte optie voor ons .
Heb het tot nu toe 2 maal gebruikt en dit tijdens een 200 km lange wielerwedstrijd zodat ik eens eventjes mijn pols kon ontspannen .
Lees wel bij een constante snelheid van 45 KM/hr
Wat die gashendel met stelschroef betreft , op mijn RT/P heb ik die ook .
Het is een verplichte optie voor ons .
Heb het tot nu toe 2 maal gebruikt en dit tijdens een 200 km lange wielerwedstrijd zodat ik eens eventjes mijn pols kon ontspannen .
Lees wel bij een constante snelheid van 45 KM/hr
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:15
- Woonplaats: Wijgmaal
- Locatie: 'T Leuvense
Vijsken
Ik had dat ook staan op mijn vorige RT. Ene keer ooit gebruikt al gezappig rijdend op de E411.
Dan dat vijsken terug willen draaien met mijn air-flows aan. Gevolg, de - hoe noemt dat spul - noodonderbrekingsschakelaar verduwt zonder te beseffen, en patat vlak voor de afrit naar Frankrijk stilvallen. En eerst niet doorhebben wat er was gebeurd. Enfin, ik heb dat nooit meer gebruikt.
Ik betwist niet dat voor lange ritten het een zekere luxe is om de druk op de pols te kunnen ontspannen mbv een vertragend systeem, maar ... in zo'n omstandigheden zijn er vaak ook al andere afleidende factoren (gps, muziek, eventueel telefoon, de eentonigheid van lange ritten op autostrade ...). Anderzijds vrees ik dat mijn concentratie met zoiets te sterk zou verminderen.
Mijn remedie - zo min mogelijk autostrade doen, dan merkt ge daar allemaal niks van...
Dan dat vijsken terug willen draaien met mijn air-flows aan. Gevolg, de - hoe noemt dat spul - noodonderbrekingsschakelaar verduwt zonder te beseffen, en patat vlak voor de afrit naar Frankrijk stilvallen. En eerst niet doorhebben wat er was gebeurd. Enfin, ik heb dat nooit meer gebruikt.
Ik betwist niet dat voor lange ritten het een zekere luxe is om de druk op de pols te kunnen ontspannen mbv een vertragend systeem, maar ... in zo'n omstandigheden zijn er vaak ook al andere afleidende factoren (gps, muziek, eventueel telefoon, de eentonigheid van lange ritten op autostrade ...). Anderzijds vrees ik dat mijn concentratie met zoiets te sterk zou verminderen.
Mijn remedie - zo min mogelijk autostrade doen, dan merkt ge daar allemaal niks van...
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Ik denk eerder dat die stelschroef een kwestie van gewoonte is. Ik heb die dus ook op mijn brommers staan. Sterker nog, ik heb op mijn K100LT ze speciaal op gezet. Door de jaartjes (denk ik ) gaan mijn handen als het wat kouder wordt nogal snel tintelen door een iets mindere bloed-doorstroming. Daar zal dat verstokt roken waarschijnlijk wel voor iets tussenzitten. Maar we dwalen af. Dus die schroef vind ik persoonlijk een luxe, dit maakt het voor mij mogelijk om mijn hand een andere houding te laten aannemen en dat tintelen te laten verdwijnen. Minder veilig? Tot hiertoe geen last van ondervonden.
Hallo gasgevers,
Ik heb de 'throttlemeister' op mijn RT en dat bevalt me best. Op de snelweg draai ik de stelring zo vast dat de gashandle bij loslaten langzaam terugdraait. Dat is voldoende om m'n hand ontspannen (!) aan de gashandle te houden. Dan merk ik pas goed hoe je anders moet knijpen tegen veerkracht van de handle in. Ik vind het trouwens alleen zinvol op lange afstanden op de snelweg. In de stad en op bochtige wegen vind ik het maar niks en draai ik de ring los.
Rudy
Ik heb de 'throttlemeister' op mijn RT en dat bevalt me best. Op de snelweg draai ik de stelring zo vast dat de gashandle bij loslaten langzaam terugdraait. Dat is voldoende om m'n hand ontspannen (!) aan de gashandle te houden. Dan merk ik pas goed hoe je anders moet knijpen tegen veerkracht van de handle in. Ik vind het trouwens alleen zinvol op lange afstanden op de snelweg. In de stad en op bochtige wegen vind ik het maar niks en draai ik de ring los.
Rudy
R1150RT (2001)