Een reisverslag ...

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Een reisverslag ...

Bericht door P-man »

Een reisverslag...

Een betere titel kon ik niet verzinnen.
Nochtans, de trip beloofde ditmaal eentje te worden met een heel idee achter. Zelfs met een klinkende titel. Het draaide evewel wat anders uit.

Al jaar en dag, draag ik een voorliefde mee, voor retro-machines. Echte of reproducties, maakt me niet uit.
Al jaar en dag, maken motorreizen een belangrijk deel uit van mijn leven.
Hoe lang kan je het uitstellen, om beide eens te linken aan elkaar ?
Wel euh ... tot jaar 2013 zeker ? Dan zouden we er eens werk van maken.
Naast de woon-werk motor er nog een 2e bij kopen, is nu niet onmiddellijk het plan waarop de familie een champagnefles wil openen.
Dus laat ik mezelf dan maar eens uitnodigen bij één van de retro-providers. En laat ik maar gelijk gaan voor diegene die in mijn hoofd op plaats n°1 staat : The Scrambler. En laat ik eens polsen bij de kameraden of die ergens eenzelfde kronkel in hun hoofd hebben en te vinden zijn voor het plan.

Een afspraak versieren bij Triumph lukt nog wel, tijdens het motorsalon van 2014. En wonder boven wonder, hebben die gasten interesse in het plan. Een goei 5 Scramblers, een onverharde weg in de bergen (Sommeiller), het neerplanten van een TriumphScrambler-vlag op de top enne tel daarbij nog wat foto-, film- en verslagmateriaal, publicatie in wat tijdschriften en op wat sites en wat reklame. 'Klinkt lekker' voor de retro-providers en nog meer voor mij. Een half dozijn maanden en gesprekken later, loopt het retro-verhaal echter op de klippen. Hoofdzakelijk vanuit praktische en verzekeringsgerelateerde bekomernissen.

Het backup-plan wordt geactiveerd : Dan gaan we toch gewoon met onze eigen machines, niet?

So be it. Het had mooi kunnen zijn. En het had 'ni simpel geweest'. Niet voor ons achterste en ook niet voor de bescherming tegen de weersinvloeden. We hadden onszelf namelijk al een dress-code opgelegd. Enkel retrokleding en helmen.

Enfin, vrijdag na de dagtaak vertrekken we met eigen machines en moderne kledij naar de Alpen. Beetje collekes rijden, klein beetje onverhard, vooral flink genieten.

Vanaf vrijdagavond(nacht) is hier dus weer een vervolgverhaal te lezen.

Grts

de P.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door P-man op 04 sep 2014, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Harald »

we kijken er al naar uit ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Een reisverslag ...

Bericht door costerke »

Zal weer leuk zijn om te volgen. :grin: :grin:

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Koppel!! »

Wou dat ik mee kon :cry: :cry: :cry:

Have fun, keep it safe :thumright:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Chris Wils »

Laat maar komen.
Salu.
Chris.
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Een reisverslag ...

Bericht door P-man »

Dag 1: Leuven tot Metz – 05 sept

6 uur voor vertrek.
Mister Outlook geeft het eerste onrust-signaal. Enkele reisgenoten hadden onderling contact om het bagageprotocol te overlopen. Meer bepaald het gebruik van plastic zakken. Nog concreter, de technieken die kunnen gebruikt worden om plastic zakken te vermijden. Dit door ervoor te zorgen dat de koffers 100% waterdicht zijn. Ah, ik heb eens iets interessants gelezen op internet zegt persoon A. Schitterend, repliceert persoon B. Stuur me die link en we regelen dat wel even. Tec7 siliconenlijm, alle naden siliconeren en een heel fijne extra waterkerring spuiten op de plaats waar koffer en deksel aansluiten. Dan kan er zeker niets meer binnen sijpelen. En dan goed en lang laten opdrogen, zodat de lijm zeker droog is. Makkie, volgens B. We zullen dat eens snel regelen si. Tja, dat is het lot uitdagen zeker? Bon, B volgt de handleiding van heel de opzet en tegen de middag is de klus geklaard. Net na de middag, begint B zich toch wel af te vragen of ie alle stappen correct heeft opgevolgd en een koffer-audit dringt zich op. Vraag één is al onmiddellijk eentje van het hartverwarmende type (= okselzweet): is 5minuten wachten voldoende om de koffers al te mogen sluiten ? Het auditverslag is onherroepelijk. Het is niet voldoende. De koffers zijn toegelijmd. PC terug open, Mister Outlook activeren en via mail de assistentie van alle reisgenoten inroepen. Volgens ons is uitlachen, de betere vorm van assistentie aanbieden. Dus meer als dat doen we ook niet. Misschien op de tweedehandsmarkt wat koffers beginnen zoeken ?

3 uur voor vertrek.
Mister Outlook geeft onrustsignaal n°2. Één van de reisgenoten (een andere als bovenstaand prijsbeest), was met z’n volgeladen machine naar het werk gereden om van daaruit naar de rendez-vous plaats te komen. Maar aangekomen op het werk, merkte hij dat het deksel van een soort zelfgemaakte topkoffer geen deel meer uitmaakt van zijn reisbolide. Vermoedelijk ergens verloren op de autostrade. Balen. Omdat hij met geen inventarislijst werkt, weet hij ook niet of de inhoud nog volledig is. Als oplossing kiezen we werderom, resoluut voor ‘uitlachen’. Dit gaat nog een mooie vakantie worden.

Uur van vertrek.
Niks abnormaals te melden. Iedereen op tijd en de bagage-issues zijn allang opgelost.

30 minuten na vertrek.
We zijn nog niet over de Maas gereden of ik lig al zoals een redbull drinkende headbanger te knikkebollen op mijn motor. Jongens ik heb vaak. En zo moet ik nog 2.5 uur verder rijden. Oftewel ga ik even liggen op een parking om een dutje te doen oftewel ga ik morgen nekpijn hebben. Ik kies dan maar voor 3 uur headbangen en heb zelfs niet in de gaten dat de autobestuurders me heel raar aankijken. Ik ben vooral heel hard bezig met me te focussen om zeker die motard die voor mij rijdt niet uit het oog te verliezen. Nu nog hopen dat het een motard is, die bij ons groepje hoort.

2 uur na vertrek.
We zijn al tot in Luxemburg gesukkeld. Tijd voor de obligate goedkope tankstop en sigaretten/drank kopen. Wat leren we daar: A. dat we exact 14 minuten op de Capellen-parking hebben gestaan en dat we exact 14 minuten gereden hebben op Luxemburgs grondgebied. 2x 14minuten. Conclusie is dus dat Luxemburg evengroot is als de Capellen-parking. Dju dat is een klein landje. Allemaal superinteressant. En zeker het onhouden waard. B. Dat na de Capellen-stop het licht is uitgegaan in Luxemburg. De zon is helemaal weg en straatverlichting kennen ze daar niet. Ieder heeft z’n mening over rijden in het het duister, ik vind het geweldig. Rijden zonder straatverlichting is top. Keerzijde is wel dat ik mijn gele Eddy Wally – bril moet aandoen om beter te zien. Niemand lacht ermee gelukkig. Sympathieke bende…

3 uur na vertrek.
Overnachtingsplaats is snel gevonden en luistert naar de naam Mister Bed. Zeker een dochteronderneming van Mister Outlook. Ergens een knabbelke zoeken, dan nog wat straffe verhalen en even straffe drank aan het hotel nuttigen, en dag één zit erop.
Het was een mooie dag, met veel plezier.
Wel een beetje nekpijn. Ik ben benieuwd voor morgen…

7.5 uur na vertrek . Ik ga proberen te slapen...

BTW : uit eerbied voor de figuren die bagageproblemen hadden, worden hun namen hier niet vrijgegeven. We houden ze anoniem. Ze moeten namelijk niet nog meer uitgelachen worden. En geloof me vrij, dat hebben wij al genoeg gedaan.

Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Harald »

Dat beloofd spannend te worden met uw reisgezellen.
Ik wacht vol ongeduld naar het vervolg. :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Een reisverslag ...

Bericht door SaP »

Schitterend :)
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Een reisverslag ...

Bericht door P-man »

Dag 2: Metz tot Briancon – 06 sept

Gevoelsmatig, heb ik vorige nacht een uur of twee geslapen. Effectief, kan je spreken over drie à vier. En als ik me de dagrit van vandaag terug voor de geest haal, dan denk ik dat ik een nachtje heb doorgedaan. En neen, dat was niet mijn schuld. Neen, ook niet teveel gedronken. Mijn bedpartner van vorige nacht is de boosdoener. Welgeteld 6 seconden nadat zijn hoofd, vriendschap had gesloten met zijn hoofdkussen-voor-één-nacht, was het al van dat. Ik was nog vrolijk een verslag aan het schrijven van dag 1 en achter mij had de Tec7-man zowel heel het bed ingepalmd, als een snurkoffensief ingezet. M’n welgemikte motorlaars (er stond niets anders in mijn buurt. Het was een laars of m’n PC. Wat zou jij zelf doen ?) bracht rust in de kamer gedurende 10seconden. Miljaar… even tellen hoeveel laarzen er in de kamer stonden. Vier denk ik. En ééntje is al opgebruikt. Dat geeft nog 30seconden rust. Die zal ik heel bewust moeten gebruiken. Of ik moet heel bewust en gericht mikken. Volgens mij bestaan er zeker drukpunten op een menselijk lichaam, waardoor gesnurk kan gestopt worden. Morgen eens navragen bij de makkers : Waar is dat drukpunt en mag je accupunctuurnaalden zomaar vervangen door motorlaarzen, zonder vrees voor neveneffecten.
Ik wist op dat moment nog niet dat laarzen meermaals voor hetzelfde doel mogen gebruikt worden. Gewoon op goed geluk in iemands richting gooien. Altijd raak. Maar geen blijvend efftect. Slechte nacht voor mij dus. Zeker nadat ik laars n° 3 op mijn achterhoofd terugkreeg. En dat tijdens het geconcentreerd typen. Ik voel het gespje nog altijd…

De dagrit dan, wat is me daar van bijgebleven?

Om 07u30 verlaten we Mister Bed. En rond 17u00 komen we aan in Briancon. Onze uitvalbasis voor de komende dagen. Franse autostrades, een zonnetje en een lekkere 28 graden. De tjoepkes zitten in mijn oren, het zadel staat in z’n hoogste stand, er is geen kat op de baan en de machine draait zoet onder mij. Wat kan een mens nog meer wensen?
Ja natuurlijk, een goede nachtrust. Want het eerste stuk autostrade na Metz is kortgewiekt op 110km/u. En dat is moordend voor een slaperige motard. Dan maar enkele slaapverdrijvende technieken toepassen. Beetje prullen met de GPS. Maar man, dat zijn klein letterkes in al die menu’s. Iedereen weet nu toch dat de motorbevolking aan het vergrijzen is en dat die knarren geen goei ogen meer hebben. Wel TomTomGarmin, doe daar dan iets aan. Wat kunnen we nog doen ? Beetje prullen in mijn neus. Altijd plezant. Ik zie dat ’s morgen in de ochtendspits ook veel mensen doen, als ze moe zijn. En dit had dan weer meer succes, want ik ben zeker 20 minuten bezig geweest om de wijsvinger van mijn zomerhandschoen terug uit mijn linkerneusgat te krijgen. Die zat goed vast. Kaartlezen ? Neen ook niet goed. Motorbevolking, leeftijd, weet je nog. Ah, nog een idee. Bij de eerste stop eens vragen of er iemand van motor wil wisselen. Dat zal me wel wakker houden. Een GSA’ke ziet wel iemand zitten en voor ik weet zet twee man me op een volkuipte BMW. Voila se, ik ben gerust voor een vol uur en half. Na vijf minuten ben ik echter volledig gaar gebakken onder de stralende zon en achter de grote kuip. En natuurlijk … nog meer moe. Uit puur miserie steek ik m’n handschoen weer in mijn neus. Nu laat ik ze gewoon zitten tot aan de volgende stop.

Halverwege de namiddag krijg ik hulp vanuit een onverwachte hoek : het roadbook. De redder in nood, met een ultieme reddingsactie. Deze van vandaag schrijft namelijk voor dat we op een of andere super interessante Franse autostrade, bij een bord met het cijfer 28 erop, een afrit moeten nemen. Het is gedaan met dommelen, het is tijd voor fijner werk. De handschoen mag terug richting hand en de GSA naar z’n eigenaar. Tussen de afrit en ons hotel ligt de Telegraphe en de Galibier. Twee leuke cols om de spits af te bijten.

Ondertussen is het hotel van ons, is het avondeten achter de rug en hebben we een doorgedreven interne audit uitgevoerd op enkele ongekende flessen, met vloeibare substantie in. Armagnac heeft hierdoor geen geheimen meer voor ons.

Morgen starten we met Strada del la Assietta (of zoiets…).

Slaap ze. Tot morgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Een reisverslag ...

Bericht door p@rick »

Leuk geschreven. Aan je schrijfstijl te oordelen moet jij toch eens heel dicht tegen SaPje gelegen hebben :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Een reisverslag ...

Bericht door costerke »

Spijtig dat ik er niet bij ben, :-(
Mooi verslag, kijk al uit naar het vervolg. :thumleft: :thumright:

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Harald »

Weeral top verhaal uit uw pen gerold.
En geillustreerd met mooie plaatjes.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Een reisverslag ...

Bericht door YOwan »

costerke schreef:Spijtig dat ik er niet bij ben, :-(
Dat zullen er wel meer denken (ikke inbegrepen)
Vorig jaar reed ik ook in die streek rond, love it there...
Kijk ook uit naar het vervolg en de bijbehorende fotookes !
Have fun daar hé !
Grtz, Johan
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Een reisverslag ...

Bericht door WernerVS »

Toch leuk zo je eigen Motoren & Toerisme hier .
R1150GSA
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Een reisverslag ...

Bericht door WernerVS »

Toch leuk zo je eigen Motoren & Toerisme hier .
R1150GSA
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Een reisverslag ...

Bericht door SaP »

Nop p@trick nog niet tegen P-man gelegen. Ging bijna zeggen: 'wat niet is kan nog komen' maar dan is mijn reputatie naar de haaien :D
Laat ik t houden bij het lezen van P-man zijn schitterende verslagen.
P-man... The floor is yours. Keep writing!
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Een reisverslag ...

Bericht door P-man »

Dag 3: Briancon tot Briancon – 07 sept

Het belooft een mooie dag te worden. Geweldig goed geslapen. Alle motorlaarzen staan dus nog op dezelfde plaats waar ze gisterenavond gezet zijn. Vandaag gaan we geen handschoenen in neusgaten moeten steken. Goed zo. Want de gaatjes in het reukorgaan zijn nog wat gevoelig. Het ontbijt is ook al goed. En als we buiten kijken is zelfs het weer goed. Volgens de waardin zal het stijgen tot een dikke 30°. Pffffff, lekker. En hoe is het daar in België op dit moment ?

Rustig en traag de dag starten. Geen haast bij het ontbijten en bij het aanvatten van het motorprotocol (kleding, tanktas, vizierkuisen,…). Naast een mooie dag, belooft het ook een trage dag te worden. Alle tijd. Piano-piano.

Later op de dag komt ook nog de topkofferdeksel-man aan. Die zou tegen een 05u in Beveren vertrekken om een kleine 1000km af te haspelen. En omdat die brave man met een roadster rijdt, gaan we vandaag voor de offroad rit. Dan kunnen we voor de rest van onze dagen en ritten zoveel mogelijk samenblijven. Deze vakantie, maar één enkele offroad-rit. De Strada Della Assiettta. Dat is zo’n beetje le moment suprème van vandaag.

Maar die verbroedering is voor later op de dag. Eerst effe doorjakkeren naar Sussa. Daar een terraske doen en van daaruit naar de Finestre. Enkele jaren geleden heb ik die eens onder de wielen van mijn toemalige 1200LT gekregen en die was zeker te doen voor alle mogelijke motortypes. Zelfs voor de 75RT en 1100S die mee op stap zijn. Maar ammehoela, dat was even een vergissing. Dit stukje schwierige strecke ligt er erbarmelijk bij. Maar we raken toch op de top. Schitterende locatie trouwens om ons middageten te nuttigen. Stokbrood, kaas, saucissons en plat water. En een gesprek over het volgende traject : de Assietta. Conclusie is dat de 1100S-rijder blijft verhard rijden en de 75RT-rijder gaat mee onverhard de Assietta op .

Awel, de Assietta is een verdomd lekker stukje. Goed te doen voor onervaren off-road motards zoals wij. Veel GS’en op het traject, Tenere’s en natuurlijk ook een serieuze delegatie full metal crossers. Oh ja, en één 75RT natuurlijk. Mijn tijdelijke en slaapverwekkende volkuipte BMW van gisteren. Maar vandaag zat de juiste persoon achter het stuur van die RT. En die was klaarwakker. Onze GS’en konden ‘m zelfs niet volgen. Laat ons hopen dat de RT-mechaniek ertegen bestand is. Wel even ontnuchterend voor de GS rijders eigenlijk…. De krasse RT-man heeft zelfs enkele crossers moeten helpen om hun machines terug uit het slijk te halen. Enkele daarvan waren waarachtig onderuit gegaan op het ergste stuk modder. Wijselijk heeft Fons (de RT-man) zelf die 50meter modder niet door gereden, zonder te wachten op ons. Hilariteit alom om daardoor te raken. Slippende wielen, trappelende voeten en versnelde hartritmes. Maar we hebben niemand moeten ‘oprapen’. Enfin, toch niet op het moddertraject. Enige kanttekening tijdens dit onverharde stuk: Mijn fijne motorriek gaat erop achteruit. Meermaals als ik in mijn tanktas grabbel om het fototoestel eruit te snuffelen en het ding probeer te activeren met motorhandschoenen aan, geef ik eveneens een draai aan het wieltje om de instellingen te selecteren. Dus verschillende foto’s zijn rijp voor de komposthoop. Sneu.

Oh ja. Het is eigenlijk ook ne schmierige weg. Na een dikke twee uur stof te hebben verzameld op de kammen van de bergen, komen we terug onder de boomgrens en stuiteren we door plassen en modder. Schoon combinatie. De machines, kleding en gezichten zijn … euh … een GS waardig.

Nadien nog een verkwikkend biertje in Sestriere, waar we hadden afgesproken met de 1100S-man. Chance dat die niet mee op den berg gegaan is. Een ‘RT’ was al een avontuur, met een ‘S’ erbij had het een echte expeditie geweest. Op het terras kregen we bericht dat de laatste nakomer is aangekomen in ons hotelleke. Er was er namelijk eentje die pas vandaag kon vertrekken. Even (heel) snel terugrijden naar Briancon om zijn aankomst te vieren. De champagne stond al koud in de ijskast. Ik weet bij god niet welke dorpen of streek we gepasseerd zijn, want ik want ik zag alleen maar lijnen en apexen en schimmen van decor dat met lichtsnelheid weer verdween op mijn netvlies. Maar het was mooi. Enfin, dat denk ik toch.
De rest is standaard motorreis protocol. Eten, wat drinken, wat babbelen. En vooral laaaang blijven plakken op ons terras.

Morgen terug wat motorrijden

Terug wat verhard rijden.

BTW : SaPje...wat is reputatie dan wel ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Een reisverslag ...

Bericht door WernerVS »

Wow , prachtige foto's .
Een mens zou zo zijn spullen direct terug beginnen pakken en tot daar komen .
R1150GSA
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Een reisverslag ...

Bericht door tweecilinderke »

Haha had ook al z'on gevoel van P-man versus Sap !
Weeral een schoon verslag .
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Een reisverslag ...

Bericht door mecapuet »

Dat is voor donderdagnacht op het werk...leesvoer en wegdromen. :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Een reisverslag ...

Bericht door tweecilinderke »

vergeet niet te werken he meca!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
JohanDeBoer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2014, 20:29
Woonplaats: Heverlee

Re: Een reisverslag ...

Bericht door JohanDeBoer »

Jullie zoeken wel de moeilijkste weg uit. veel rijplezier
Spotnic
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2014, 12:41
Woonplaats: Bierbeek

Re: Een reisverslag ...

Bericht door Spotnic »

Jaloers ? ik ? neen.....helemààl niet.

nenee. ©echt niet.

:-)

blijf schrijven en Enjoy !
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Een reisverslag ...

Bericht door P-man »

Dag 4: Briancon tot Briancon – 08 sept

Laat ons hopen dat de RT-mechaniek ertegen bestand is ?

Waarom in Godsnaam, vroeg ik me dit gisteren af. Waarom in Godsnaam, tartte ik het lot door het te durven neerschrijven in het verslag van gisteren. We hebben net 1 col gereden. De col de la tourette godverdomme. Immanuel en ik blijven wat achter om foto’s te trekken en zijn dan aan een posse begonnen om de ander 4 kloefkappers in te halen. Een 10minuten later, in een vallei net voor een brug over een bergrivier, zien we een mansfiguur aan de kant van de weg gebaren naar ons. We persen de remmen samen zodat onze ogen de binnenkant van het vizier raken en sluiten aan bij het team motards die aan de kant van de weg staan. Oesje, het is ons eigen team…

De RT-rijder zijn RT-kuip staat op een andere plaats, dan die waar ie ooit in Duitsland is geassembleerd. Alle steunpunten met het frame zijn afgebroken. Allemaal. Het ding was flexibel aan het dansen tijdens het rijden, zoals zo’n hondje dat met z’n hoofd aan het schudden is op het dashbord van sommige auto’s. Je weet wel wat ik bedoel hé ? Die hondjes op een dashbord of op een hoedenplank vind ik gewoonweg geweldig. Maar een kuip hoort echter vast te zitten. Nou moe… De lijst wordt groter : vastgelijmde koffers, weg-getoverde topkofferdeksels en nu een op hol geslagen kuip. En de roadtrip is nog maar net halverwege. De spanriemen worden bovengehaald, ideeën worden geëvalueerd en de groepsbanden aangehaald. Niets zo goed als een teambuilding-sessie, dan samen een RT-kuip proberen vast te sjorren. Maar het lijkt alsof we er in slagen. De rest van de dag danst de kuip al heel wat minder. Het dansen is nu meer van het niveau van Eddy Wally z’n dochter. Kortom, vol goede wil, maar iets houteriger en minder soepel. Later op de dag zoeken/vinden we nog een motorgarage, maar die vrolijkerds sturen ons wandelen : Een RT-kuip herstellen? Mmmneen toch niet. Fijne rit nog verder. Volgende klant graag…

Waar waren we weer? Oh ja, bij de dansmoves van Marina.

Dus de RT-kuip is verder mee op pad mogen gaan. We hebben ‘m niet in een vuilbak gedeponeerd. En minstens zo belangrijk, de RT-rijder ziet het helemaal zitten om de rest van de vakantie met Marina verder te rijden.

Een heel mooie rit trouwens vandaag. Van Briancon, via de Col de La Tourette godverdomme, naar het noorden, dan even westelijk om via Col de la Croix de Fer en Alpes–d’Huez terug te komen. Zoveel mogelijk klein baantjes opgezocht. Plezant. Daar is echter één groot nadeel aan: je hebt nood aan gedetailleerde kaarten. En die hadden we hoor, daar ligt het probleem niet. Je moet echter die kaarten constant omkeren in het doorzichtige ‘ding’ van je tanktas. En dat ‘ding’ is niet echt op maat van de standaard plooien van een Michelin-kaart. Welke BMW medewerker heeft dat ooit kunnen verzinnen? De Deutsche BMW grundlichkeit gaat hier even totaal de mist in. Begrijp me nu niet verkeerd hé, ik ben helemaal voorstander van het integreren van gehandicapten in het reguliere werkproces. Maar een blinde verantwoordelijke maken voor het maken van tanktas kaartvakken, is volgens mij niet de meest doordachte zet.

Bon, dus geregeld een stop aan de kant om de kaarten te herschikken, sigaretje te roken, fotos te trekken van een 30-tal vale gieren, schapen te tellen of andere levensnoodzakelijke rituelen uit te voeren. Nog zo’n levensnoodzakelijk ritueel vindt plaats bij de motorgarage: Tijdens de onderhandelingen met de garagist, gaan de meest vuile teamleden naar de carwash. Enfin, eigenlijk naar de selfservice spuitcabine. Iedereen op een rijtje gaan staan en dan even met de hoge druk reiniger hun pakken laten kuisen. We zijn dus terug heel proper en netjes. De motoren doen we misschien later nog eens. Tot zover de rij-avonturen van Marina in Briancon.

Vandaag krijgen we eten vanuit de net afgewerkte keuken van het hotel. En met ‘net afgewerkt’ bedoel ik : vandaag. De werken zijn net achter de rug. Om 21u30 gaat de eerste zijn licht uit. De RT-man gaat vandaag vroeg in afzondering om te bezinnen. De rest haakt mondjesmaat af, als de wijn op is.

En mijn licht gaat binnen 5 minuten ook uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Een reisverslag ...

Bericht door WernerVS »

Geweldig .
In 1 pennestreek van een motorkuip naar Marina overgaan .
Het is niet iedereen gegund .

Ik hoop alvast dat de rest van de route jullie bespaart blijven van verdere ongemakken .
Ik heb alvast weer genoten van dit mooi stukje proza met bijbehorende foto's .
R1150GSA
Gesloten