een K1100 LT vanaf welk jaar?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
menno lesterhuis

een K1100 LT vanaf welk jaar?

Bericht door menno lesterhuis »

Luitjes,
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag van gisteren. Het lijkt (ik zeg het heel voorzichtig) dat de LT er beter uitkomt qua rijcomfort en (kosten) betrouwbaarheid. Ik heb niet de centjes voor een nieuwe fiets dus het wordt een okaazie. (het liefs een hele mooie fiets voor weinig, ik blijf een ollander hé)
Zijn er nog bijzondere dingen om op te letten bij het zoeken? Bijv. voor 1992 heeft de motor nog geen ABS of bij 110.000 km komt er een hele dure reparatie aan etc.

Graag jullie adviezen.
alvast bedankt voor het meedenken,

Menno
Danny

Bericht door Danny »

als je een beetje uitkijkt dan vind je prachtige LT's aan superprijzen... dat hoeft niet eens een 92tiger te zijn, kan ook jonger met veel minder km's ...
de km's leveren niet eens zoveel sleet op aan motor maar wel aan bijhorende dingen zoals remschijven, koppeling, veerpoot etc... allemaal dingen die toch vrij prijzig zijn en waar je beter goed kan op letten.
cis

Re: een K1100 LT vanaf welk jaar?

Bericht door cis »

menno lesterhuis schreef:Luitjes,
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag van gisteren. Het lijkt (ik zeg het heel voorzichtig) dat de LT er beter uitkomt qua rijcomfort en (kosten) betrouwbaarheid. Ik heb niet de centjes voor een nieuwe fiets dus het wordt een okaazie. (het liefs een hele mooie fiets voor weinig, ik blijf een ollander hé)
Zijn er nog bijzondere dingen om op te letten bij het zoeken? Bijv. voor 1992 heeft de motor nog geen ABS of bij 110.000 km komt er een hele dure reparatie aan etc.

Graag jullie adviezen.
alvast bedankt voor het meedenken,

Menno
Beste Menno,
Een nieuwe K1100LT kun je helaas niet meer kopen (de K1200LT kan moeilijk de opvolger van de K1100LT genoemd worden, hé...).
De beste K1100LT's werden gemaakt vanaf bouwjaar 1996. En zoek naar een 'special edition'!
Veel geluk in je zoektocht en vooral : veel rijplezier (ik kan ervan meespreken)!!
:wink: Cis
'73 R75/5 --> '91 R100RT --> '96 K1100LTse --> 11/2006 niets meer... Afbeelding
Erik

Bericht door Erik »

aansluitend op Cis :wink: : ook mijn mening, hoe jonger hoe beter is i.h.a. waar.

Een ongebruikelijk voorbeeld van een pechvogel: RalfH_NE heeft met zijn '96-er K1100LT/SE (occasie van 65.000 km) ervaren dat het aardig kan tegenvallen..Balans een jaar/20.000 km later: spanner distributieketting gebroken, vooras vervangen, boite en koppeling vervangen....

'k zou vanaf productiemaand september '93 gaan zoeken omdat vanaf 09/93 het ABS systeem is vervangen door het fijngevoeliger ABS2.
Op een andere positie van de ruitschakelaar en wat optische kenmerken na zijn er geen grote verschillen tussen de bouwjaren.
Zie ook Modellpflege
Productiemaand is te controleren met de BMW VIN Decoder
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Ne K natuurlijk !
Zonder gekheid, het is iets dat je persoonlijk moet afwegen denk ik.
Nu heb ik vorige week de hand kunnen leggen op een oud nummer van Motoren & Toerisme met daarin een vergelijkingstest ,tussen de K, de R een Pan en de Triumph Trophy, van oktober 1996.
Voor de journalisten die de test toen deden waren de motoren aardig verschillend van elkaar. Het kwam er op neer dat de R zich het best voelt op kronkelende Alpenbaantjes terwijl de K volgens hen zich zowel op de snelweg als op de secundaire wegen goed voelt, zolang er maar niet om de honderd meter een haarspeld aankomt.
Verder vonden de heren de zitpositie op de K niet ideaal. Zelf heb ik hier, 1m85, absoluut geen probleem mee. Ook het in rubbers opgehangen stuur van de K vonden ze maar niets.

Als je dit artikel leest is de R de superieure fiets. En toch, ik rij veel liever met een K.
Daarnaast heeft de K ook nog eens een reputatie van onverslijtbaar te zijn.

:D :D
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
tjennen

Bericht door tjennen »

Ik heb een K1100LT te koop van 96,91000km gebold , ABS, verw. handgrepen , top-en zijkoffers met originele binnentassen erin, mooie fiets
jennen.tommy@pandora.be 0495/512429
5500euro
The sky is the limit, everything between is possible
Plaats reactie