fm radio sena20s

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
ivangtl
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 okt 2012, 14:18
Woonplaats: beervelde
Locatie: oost vlaanderen

fm radio sena20s

Bericht door ivangtl »

Ik heb sinds deze week de nieuwe sena 20s.
Over het algemeen tevreden behalve over de fm radio.
Na het scannen van de volledige bandbreedte zijn er maar 2 radioposten beschikbaar, en dan nog van bedenkelijke kwaliteit (ruis e.d.).
Uit of inklappen van de antenne geeft weinig of geen verschil.
Iemand reeds dezelfde ervaringen, of werkt de radio goed bij jullie. Dan mag ik hem al terugdoen in garantie :-(

groeten ivan
petervdc
Berichten: 193
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:40

Re: fm radio sena20s

Bericht door petervdc »

Idem bij mij, fm radio is niét goed...
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: fm radio sena20s

Bericht door Man in Black »

De uitklapbare antenne is enkel voor bike to bike, de draad naar de rechtse speaker blijkt ook de antenne voor de radio te zijn.
De radio is inderdaad niet op punt
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: fm radio sena20s

Bericht door panneman.be »

Ik heb ook nog steeds geen oplossing gevonden voor de koppeling met een Nokia Windowsphone. :roll:

Leverancier van Sena heeft zich al de pleuris gezocht om de Sena 20S te koppelen met de Nokia Windowsphone via de BMW Navigator V maar blijkt hopeloos te zijn :-( :-(

Andere telefoon geen probleem, andere GPS geen probleem :shock: Het blijk de combinatie Nokia-Navigator V te zijn :-?
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
kulens
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2010, 12:50

Re: fm radio sena20s

Bericht door kulens »

Ik plaatste dit bericht in een ander draadje (sorry dus voor de dubbele post), maar misschien handig om eens uit te proberen zoals beschreven in het filmpje:
Leuke review te vinden van RevZilla.com
Handige tip wordt hier beschreven voor mensen die last hebben met het ontvangst van de fm-radio, laat de draad van de speakers (dient ook als antenne) langs boven lopen in de helm ipv langs de zijkant.
petervdc
Berichten: 193
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:40

Re: fm radio sena20s

Bericht door petervdc »

kulens schreef:Ik plaatste dit bericht in een ander draadje (sorry dus voor de dubbele post), maar misschien handig om eens uit te proberen zoals beschreven in het filmpje:
Leuke review te vinden van RevZilla.com
Handige tip wordt hier beschreven voor mensen die last hebben met het ontvangst van de fm-radio, laat de draad van de speakers (dient ook als antenne) langs boven lopen in de helm ipv langs de zijkant.
Wow, dan moet je ganse helm demonteren om het draadje tussen de buitenschaal & de isomo te laten lopen ?
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: fm radio sena20s

Bericht door Man in Black »

tuurlijk niet, de bekleding eruit nemen, dan zitten waarschijnlijk groeven in de isomo-schaal waar je de kabel in kan leggen.
Bij mijne helm was dat vrij simpel te installeren.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie