IXS / MADOX

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

IXS / MADOX

Bericht door janneman »

Beste mensen,
na een kleine 3 jaar mijn DAINESE GORE-TEX gadragen te hebben (die vorige zomer lekten als een zeef in de Alpen) ben ik toe aan een paar nieuwe botten.
Even opgezocht hier en zag dat HARALD er ooit gekocht heeft, content van Harald ?

Iemand anders die deze botten heeft en er content van is ?
Staan nu bij RAD aan 189 Euro.

Afbeelding
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: IXS / MADOX

Bericht door Ralph »

toch wel al positieve dingen over gehoord!
zeker qua waterdichtheid en draagcomfort.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: IXS / MADOX

Bericht door roadster »

ik heb deze madoxen nu al een jaar of 2.
perfect waterdicht, beetje stijve botten in het begin maar dat betert snel, zeer tevreden van
de zool is wat sletig, maar bon 't zijn motorlaarzen, die dienen in principe niet om de dodentocht mee te lopen
ze zijn nog lang niet versleten maar moest ik nieuwe botten nodig hebben, dan zou ik niet twijfelen en opnieuw voor dezelfde gaan :drunken:
R1200GS LC
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: IXS / MADOX

Bericht door Harald »

Zeer tevreden over.
Draag ze dagelijks zomer en winter om te gaan werken.
Nog nooit natte voeten gehad. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: IXS / MADOX

Bericht door janneman »

Bedankt voor de reacties mensen, denk dat mijn beslissing genomen is.
Heb er ook al veel goeds over gelezen ondertussen op 'tinternet' ...
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: IXS / MADOX

Bericht door dikkejos »

heb deze ook in april gekocht, nu een zomer mee gereden, ik moet eerlijk zeggen, SUPER qua draagcomfort, zitten zalig, niet te warm...
Over waterdichtheid kan ik niets zeggen, heb er nog niet mee in de regen gereden, maar aangezien ze Goretex hebben heb ik er nie veel schrik van.
Of ze warm genoeg gaan zijn in de winter, weet ik ook niet... maar minder belangrijk want in de winter rij ik nie veel...

Eerlijk gezegd durfde ik ze niet kopen eerst omdat ze zo (relatief) goedkoop zijn en mijn instelling is altijd "goedkoop is duurkoop" maar heb het me in dit geval nog niet beklaagd...

Aanrader !
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: IXS / MADOX

Bericht door p@rick »

Ik heb sinds enkele maanden mijn tweede paar Madox in gebruik. Draag ze winter en zomer, superkontent van...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: IXS / MADOX

Bericht door stefke2 »

Goed als zomerbotjes. Eerste paar toch onder garantie vervangen wegens lekken. In de winter wel koude voeten.
Prijs kwaliteit zeer goede laarzen.
Niet te vergelijken met mijn Daytona Trans open GTX.
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: IXS / MADOX

Bericht door dikkejos »

Die Daytona's kosten dan ook het dubbele... en zo zie je maar dat alles persoonlijk is, die daytona's heb ik 1000 keer geprobeerd maar zo'n stijve ondingen.... same as die Sidi Adventures waar de gebruikers zo vol lof over zijn, da's nog erger, daar kan je geen 100 meter mee stappen....
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: IXS / MADOX

Bericht door janneman »

UPDATE

Mijn MADOX lekten na nog geen jaar als een zeef. Maar echt drijfnat hé. Onder garantie teruggegeven, ze gingen ze herstellen?!?
Na enkele weken terug gecontacteerd geweest dat ze niet meer te herstellen waren, duh!?! Tuurlijk nie.

Dus ik mocht mij een ander paar nemen of mijn geld terug vragen. Vind ik correct. Maar heb voor geld gekozen, omdat mijn vertrouwen (ondanks de positieve ervaringen die ik hier las) er niet meer was in dit soort laarzen. Met een opleg van het teruggekregen laarzen dan toch maar voor de DAYTONAS gegaan. En inderdaad, in het begin dacht ik ook, wat een stijve botten zijn mij da ... Maar geloof me, na enkele keren gedragen te hebben gaat dat gevoel weg en ze zitten zeer comfortabel (al een geluk, want als ik les geef moet ik soms ook wat afstappen op het oefenterrein).

Nu nog afwachten hoe ze het gaan doen na een jaar ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: IXS / MADOX

Bericht door p@rick »

janneman schreef:UPDATE

Mijn MADOX lekten na nog geen jaar als een zeef. Maar echt drijfnat hé. Onder garantie teruggegeven, ze gingen ze herstellen?!?
Na enkele weken terug gecontacteerd geweest dat ze niet meer te herstellen waren, duh!?! Tuurlijk nie.

Dus ik mocht mij een ander paar nemen of mijn geld terug vragen. Vind ik correct. Maar heb voor geld gekozen, omdat mijn vertrouwen (ondanks de positieve ervaringen die ik hier las) er niet meer was in dit soort laarzen. Met een opleg van het teruggekregen laarzen dan toch maar voor de DAYTONAS gegaan. En inderdaad, in het begin dacht ik ook, wat een stijve botten zijn mij da ... Maar geloof me, na enkele keren gedragen te hebben gaat dat gevoel weg en ze zitten zeer comfortabel (al een geluk, want als ik les geef moet ik soms ook wat afstappen op het oefenterrein).

Nu nog afwachten hoe ze het gaan doen na een jaar ...
Met mijn eerste paar Madox, ongeveer 90000 km mee gereden, zowel bij stralende zon als wanneer de regen met bakken uit de lucht valt, zowel bij 35° als bij 0°, nooit natte, koude of oververhitte voeten in gehad. Draag er zelfs nooit thermische kousen in, nergens voor nodig.
Voor zijn prijs zijn dat - voor mij althans - prima laarzen, ik zou bij wijze van spreken nu al een paar op reserve durven kopen tegen dat mijn huidige laarzen aan vervanging toe zijn.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: IXS / MADOX

Bericht door janneman »

Zo zie je maar p@trick dat alles relatief is.
Ik had waarschijnlijk gewoon pech.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: IXS / MADOX

Bericht door p@rick »

janneman schreef:Zo zie je maar p@trick dat alles relatief is.
Ik had waarschijnlijk gewoon pech.
Of ik veel chanse :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie