Benzineverbruik.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Benzineverbruik.

Bericht door Relax »

Je vraag is al beantwoord, zie ik. Meestal zijn dealers véél duurder dan een bandenboer. En er zijn meer goeie dan andere.

Maar een algemene vaststelling doen op basis van ervaringen 'van horen zeggen' is niet echt correct, toch?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Benzineverbruik.

Bericht door Bart Vercaemer »

Geldt dat ook niet in de andere richting?
Zonder enige uitleg zeggen dat ik geen band moet kopen bij een dealer? Met als uitleg achteraf: 'dealers zijn te duur'
:clown: :lol:
R 1200 GS (2006)
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Benzineverbruik.

Bericht door Relax »

Nee. Ik ken geen enkele dealer die goedkoper is dan een bandenboer. Proefondervindelijk. Dus geen blabla.
I respect your opinion. But I don't give shit.
props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Benzineverbruik.

Bericht door props-n-blades »

Back on topic:

Net terug van Denemarken en gemiddeld 6,3 l verbruikt volgens BC van mijn GS 1200 ADV van 2007 (55000 km).
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
GS-Walter
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2013, 18:07
Woonplaats: 2360

Re: Benzineverbruik.

Bericht door GS-Walter »

9700 km met de GSA LC, zo goed als altijd in Dynamic mode en steeds met de 3 koffers, totaal gemiddeld verbruik van 5l !!!

:grin:
R1200GS Adventure LC
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: Benzineverbruik.

Bericht door Walter Gaas »

Terug even naar je verbruik: ik vermoed dat je vele korte afstanden woon-werk al héél veel verklaren.
Je zou je verbruik eens moeten meten tijdens een toerrit waarbij je een volle tank leeg rijdt. Als je dan nog boven de 6,5l zit, heb je ergens een probleem.
Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Benzineverbruik.

Bericht door Bart Vercaemer »

Dinsdag richting Ardennen gereden.
Thuis vertrokken met volle tank, eerst 10 km tot de oprit E17 Kruishoutem.
Van Kruishoutem non stop autosnelweg tot tankstation van Total in Wanlin.

Getankt en gerekend: gemiddeld verbruik van 5,5 l/100 km.

Da's al een liter minder natuurlijk.

Wat woon/werk betreft: inderdaad telkens 7 km heen en terug, waarbij de motor niet echt warm kan lopen, en waar veel stoppen en optrekken bij zit.
Komt mijn verbruik niet ten goede, hé
R 1200 GS (2006)
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Benzineverbruik.

Bericht door RBee »

Tegen de wind in of ni. :-)
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Benzineverbruik.

Bericht door maxie »

Wat ik mij afvraag is of die boordcomputer wel het juiste verbruik geeft. :shock:
Een volle tank van een gs lc 2014 is 20l, juist?
Als ik dan een 5tal km gereden hebt en ik ga op de BC zien welke afstand je nog kunt rijden, staat daar gemiddeld 370km.
Ik zou toch denken dat je 20l tankt en uw verbruik zou 5l/100km zijn, er toch 400km zou moeten staan. :roll:
Trouwens mijn gemiddeld verbruik is ongeveer een 4.8l op de boordcomputer.
Afgelopen zomer in Spanje, dagelijks ongeveer een 500km gaf hij wel bij een volle tank 420km :?:
United we conquer
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Benzineverbruik.

Bericht door Dirk Pauwels »

maxie schreef:Wat ik mij afvraag is of die boordcomputer wel het juiste verbruik geeft. :shock:
Een volle tank van een gs lc 2014 is 20l, juist?
Als ik dan een 5tal km gereden hebt en ik ga op de BC zien welke afstand je nog kunt rijden, staat daar gemiddeld 370km.
Ik zou toch denken dat je 20l tankt en uw verbruik zou 5l/100km zijn, er toch 400km zou moeten staan. :roll:
Trouwens mijn gemiddeld verbruik is ongeveer een 4.8l op de boordcomputer.
Afgelopen zomer in Spanje, dagelijks ongeveer een 500km gaf hij wel bij een volle tank 420km :?:
Kzou hem wegdoen, ghebt een kat in een zak gekocht...... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
JoeGS
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2014, 11:28
Woonplaats: Asse

Re: Benzineverbruik.

Bericht door JoeGS »

Rij met een GS 1200 lc van 2014 verbruik volgens boordcomputer 6,1 L

:-)
No Risk.....No Fun.......
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Benzineverbruik.

Bericht door maxie »

Dirk Pauwels schreef:
maxie schreef:Wat ik mij afvraag is of die boordcomputer wel het juiste verbruik geeft. :shock:
Een volle tank van een gs lc 2014 is 20l, juist?
Als ik dan een 5tal km gereden hebt en ik ga op de BC zien welke afstand je nog kunt rijden, staat daar gemiddeld 370km.
Ik zou toch denken dat je 20l tankt en uw verbruik zou 5l/100km zijn, er toch 400km zou moeten staan. :roll:
Trouwens mijn gemiddeld verbruik is ongeveer een 4.8l op de boordcomputer.
Afgelopen zomer in Spanje, dagelijks ongeveer een 500km gaf hij wel bij een volle tank 420km :?:
Kzou hem wegdoen, ghebt een kat in een zak gekocht...... :lol:
Mij hoort ge ni klagen ze, alee toch niet van het verbruik. :lol:
United we conquer
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Benzineverbruik.

Bericht door st1100 »

Dat is een gevolg van de onjuiste meetstrip die bmw gebruikt om het resterende benzinepeil te meten. Mijn tip nog eens op info duwen , dan ziet ge het niet meer :-)

Ik kan ook nog ongeveer 50 km rijden als er ----- (bij de actieradius) op mijn display verschijnt , in totaal gaat de gele driehoekje en fuel! aan als ik nog 100 km kan rijden. En omdat ik weet dat ik er niet moet op letten heeft het nu zelfs het averechtse effect.Afbeelding
Charlemagne
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2014, 18:07
Woonplaats: Ronse

Re: Benzineverbruik.

Bericht door Charlemagne »

Bart Vercaemer schreef:
Walter Gaas schreef:GS 2009: gemiddeld verbruik van 5,9l.

De motor doet inderdaad elke dag 2x 7 km woon-werk (wat eigenlijk vooral 'stads'verkeer is).
Nee nee, tijdens het optrekken natuurlijk niet. Als is in de bebouwde kom optrekken tegen 7.000 rpm verre van altijd een mogelijkheid.

En waarom niet bij een dealer/garagist kopen?
Als je elke dag 2x 7km woon werk verkeer doet, rij je vrijwel altijd met een koude motor, … verbruik verbaast me niks dan.
ik rij ook met 2006 GS en kom op 5,3 - 5,5 l uit, en vind dat al vrij veel na m'n 650 GS, die steevast op 4 l bleef.
ludwig
Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Benzineverbruik.

Bericht door Bart Vercaemer »

Ludwig? Afkomstig van Dentergem veronderstel ik?

Met mijn 650GS kwam ik nooit onder de 4,5 of 4,6.
R 1200 GS (2006)
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: Benzineverbruik.

Bericht door the riding man »

willy schreef: Da's geen minne beschuldiging, zeker het "meestal". Zo veel (slechte) ervaring met zo veel bandencentrales?
't Is mij in ieder geval nog nooit overkomen, waar ik banden koop worden de bouten met een momentsleutel op de correcte spanning aangetrokken.
In de bandencentrales waar ik tot hiertoe geweest ben (voor de auto) heb ik nog nooit iemand een momentsleutel zien gebruiken. Tenzij hun pneumatische slagmoersleutels op moment zijn ingesteld, wat ik ten zeerste betwijfel, en dan nog zou dit niet kloppen voor de verschillende soorten autowielen. Voor de moto ging ik tot hiertoe altijd bij dezelfde en deze gebruikte die wel, op mijn uitdrukkelijke vraag! (net zoals ik steeds moest vragen om de as in te vetten, anders zouden ze die er gewoon droog weer insteken.)
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
Plaats reactie