Nolan N-com B1 system

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gerard L
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 18:55
Woonplaats: Maaseik
Locatie: Limburg

Nolan N-com B1 system

Bericht door Gerard L »

Sedert een jaar gebruik ik de Nolan N104 met het N-com B1 audio systeem, en dit zonder enig probleem.
Enkele dagen geleden merkte ik dat de lichtintensiteit van de leds sterk verminderd was. Na wat opzoeken op het net las ik dat deze bug opgelost zou zijn bij de laatste firmware update.
En toen begonnen mijn problemen :
1. Ik installeerde de N-com manager op de PC, sloot de helm aan (is zichtbaar in de manager), en begon met de update. Het bestand werd gedownload, maar zodra de manager begon met de eigenlijke update gaf hij de melding dat de B1 niet gevonden werd. Na 10x proberen lukte het me op een stapje verder te raken.... maar toen kreeg ik de fout " could not initialize the file". Dan maar de juiste update manueel gedownload en via de manager deze file willen installeren...... met hetzelfde resultaat.
2. Nolan heeft ook een APP voor android. Deze APP heb ik op 3 verschillende toestellen geïnstalleerd.... De N-com werkt perfect samen met deze toestellen, maar zodra ik de APP start, zegt deze dat er geen Bluetooth N-com in de buurt is..... maar toch werkt de B1 perfect samen met de toestellen.

Heeft er nog iemand deze problemen met het N-com systeem ???
Indien ja...... is er een oplossing gevonden ?

Toevoeging : Nu blijkt het dat er een probleem is met de driver bij de N-com manager. Van Windows 7 krijg ik bij de installatie van de driver de melding "There has been a problem with the driver. Driver not installed".
Is hier iemand die deze manager en de driver met succes heeft geïnstalleerd ?
Mijn motor verliest geen olie..... hij markeert zijn territorium.
Gerard L
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 18:55
Woonplaats: Maaseik
Locatie: Limburg

Re: Nolan N-com B1 system

Bericht door Gerard L »

Het PC probleem met de driver lijkt opgelost.
Voor diegenen die hetzelfde probleem zouden hebben :
PC opstarten in het bootmenu (F8).
In dat menu kies je voor opstarten met uitschakeling van de driver ondertekenings controle.
Zodra de PC is gestart, sluit je de N-com aan op de PC.
Ga dan naar het app beheer in het configuratiescherm.
Installeer de driver NIET bij de "bluetooth radio" in app beheer, zoals Nolan voorschrijft.
Beneden in app beheer zie je ook nog een onbekende universal USB controller. Die moet de driver krijgen.
Update van de firmware van de N-com B1 verliep nu met succes.

Wat het probleem met de Android app betreft las ik in enkele forums dat de N-com al moest uitgerust zijn met de laatste firmware. Mogelijk dat dit nu ook is opgelost.
Mijn motor verliest geen olie..... hij markeert zijn territorium.
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Nolan N-com B1 system

Bericht door jantje beton »

Hoy ik heb deze week het setje van N-Com gekocht B4+ en krijg er niks mee verbonden en dien update krijg ik ook niet geinstallerd ben zo al een beetje einde raad met diene bazaar :roll:
BEN WEER EENS ONLINE
Gerard L
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 18:55
Woonplaats: Maaseik
Locatie: Limburg

Re: Nolan N-com B1 system

Bericht door Gerard L »

Jantje,
Om de N-com te updaten via de N-com manager, moet je eerst de DFU drivers installeren.
Omdat de drivers niet digitaal ondertekend zijn, dien je alvorens deze te installeren je PC (Win7) op te starten in de Bootselect mode (bij het opstarten op F8 drukken). In dat menu kies je beneden voor opstarten zonder driver controle. Zodra de opstart is gebeurd, sluit je de N-com aan via de micro USB kabel. In je apparaatbeheer zie je nu een bluetooth radio en eventueel een onbekend USB apparaat.
Update de driver van de USB radio met de driver die in de installatiedirectory van de manager staat. Nolan schrijft dat je de bluetooth radio dient te updaten. Bij mij lukte dit niet. Het lukte wel prima met dat onbekend USB device.
Zodra dit gebeurd is zou de update moeten lukken. Deze driver is een DFU driver (data overdracht), en heeft eigenlijk niets met bluetooth te maken. Daarom vraag ik me eigenlijk af waarom Nolan ons de bluetooth radio wil laten updaten.
Zonder de update naar de nieuwste versie van firmware is het onnodig te proberen om de android of I-Phone APP aan de praat te krijgen.

Welk operating system gebruik jij ?

Als je zeker bent dat je in bluetooth mode ingeschakeld is, en je kan hem op geen ander toestel zien, dan zou ik eerder denken aan één of ander mankement. Daar hij nog nieuw is ga je dan best terug naar de winkel, en laat ze dat daar even nazien. Neem best je GPS of smartphone mee zodat ze daar kunnen aantonen of er iets aan mankeert of niet.

Wat GPS betreft : een Tomtom auto GPS laat zich niet pairen met een headset. Tomtom heeft de bluetooth protocollen naar headphones geblokkeerd uit commeciële overwegingen. Daar ben ik na dagen zoeken achter gekomen door het antwoord van Tomtom op mijn mail.
Mijn motor verliest geen olie..... hij markeert zijn territorium.
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Nolan N-com B1 system

Bericht door jantje beton »

Hoy Gerard ik ben eigenlijk niet zo pc neut en alles is zowat chinees maar ik ben ook van de glimburg anders kan misschien afspreken met je langs PM :roll:
BEN WEER EENS ONLINE
Plaats reactie