ESA

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

ESA

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: ESA

Bericht door costerke »

Is zijn geld waard voor mij, rij dikwijls met wederhelft en dan is het maar op het knopje duwen voor de juiste instellingen. Nadeel is dat het ook kan kapot gaan.

Groeten Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: ESA

Bericht door Den Dirk »

ik denk dat het (rij)comfort sterk verbetert daarmee , tijdens de testrit was dat het enige dat veel beter was dan bij mijne GS '07... :wink:
I like my bike!!
Flat Twin Power

Re: ESA

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb het niet en mis het ook niet. Ik heb wel al gereden met motoren met ESA en ik vind het zijn geld niet waard. Het kan ook stuk gaan en is dan een grote kost om te herstellen.
Nu, ik rij niet zo veel met duo en als er dan al iemand meegaat dan is het mijn dochter en die weegt amper 50 kg, die voel je dus niet zitten op een GT :mrgreen:
Misschien voor mensen die veel gepakt en gezakt en met duo op reis gaan dat het een meerwaarde kan zijn, maar voor mij persoonlijk niet.
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: ESA

Bericht door melis luc »

Op mijn GS LC staat het ook niet op ,wat er niet op staat kan ook niet kapot gaan !!
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: ESA

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: ESA

Bericht door Man in Black »

Ik denk dat het voor zo'n type motor minder nuttig is als bv op een GS met veel langere veerwegen.
Het effect van duo of belading is hierbij ook groter. Ik ben er in ieder geval blij mee op mijn GS en gebruik het vaak.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: ESA

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: ESA

Bericht door Koppel!! »

Léon schreef:Ik ben nu overtuigd dat ik het niet bestel en voor dat geld 2 goede BMW helmen ga kopen.
Thanks voor de reacties!
Ik zou voor dat geld gewoon een set Wilbers veren & dempers kopen, die standaard demperkes die BMW aankoopt zijn ook maar limit zulle :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
niko
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2013, 08:16
Locatie: zwijnaarde

Re: ESA

Bericht door niko »

kan ook helpen denk ik bij eventuele verkoop laters ? met esa of zonder maar dan nog moet jij uitmaken of het de meerkost het waard is
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Flat Twin Power

Re: ESA

Bericht door Flat Twin Power »

niko schreef:kan ook helpen denk ik bij eventuele verkoop laters ? met esa of zonder maar dan nog moet jij uitmaken of het de meerkost het waard is
Dit moet ik ten stelligste tegenspreken. Ik heb mijn RT 1200 zonder ESA overgelaten aan de dealer. Die heeft daar hoegenaamd geen probleem van gemaakt.
De dealer heeft de motor in zijn showroom gezet en binnen de week was ie verkocht. Dealer heel content en ik ook content.
niko
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2013, 08:16
Locatie: zwijnaarde

Re: ESA

Bericht door niko »

Flat Twin Power schreef:
niko schreef:kan ook helpen denk ik bij eventuele verkoop laters ? met esa of zonder maar dan nog moet jij uitmaken of het de meerkost het waard is
Dit moet ik ten stelligste tegenspreken. Ik heb mijn RT 1200 zonder ESA overgelaten aan de dealer. Die heeft daar hoegenaamd geen probleem van gemaakt.
De dealer heeft de motor in zijn showroom gezet en binnen de week was ie verkocht. Dealer heel content en ik ook content.

denk toch als mensen een 2dehands motor zoeken dat 1 met esa voor mss een kleine meerprijs de voorkeur zal krijgen , dat is toch mijn ondervinding geweest bij de verkoop van een k1200r .
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: ESA

Bericht door Man in Black »

die met de meeste opties zijn normaal het meest gezocht tweedehands
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie