Iemand enige ervaring / feedback qua tuning met:
- Power Commander III of V?
- Memjet?
- Rapid Bike module?
Project is een R1200S.
Thx & fijn weekend ,
Joeri
Tuning boxerblok
Moderator: GVN
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 25 jul 2005, 22:15
- Woonplaats: Antwerpenl
- Locatie: Antwerpen
Tuning boxerblok
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
Re: Tuning boxerblok
yep rapid bike een circa 5 pk meer wel 10% meer koppel in middengebied en veel soepelder blok en daar was het mij om te doen
gs1200 van 2008
ook K&N filter maar dit eerder vanwege makkelijk reinigbaar en herbruikbaar doe veel kilometers dus haal dat er snel uit
ne keer contact nemen met Tovami in Goes heeft al veel boxers gedaan
gs1200 van 2008
ook K&N filter maar dit eerder vanwege makkelijk reinigbaar en herbruikbaar doe veel kilometers dus haal dat er snel uit
ne keer contact nemen met Tovami in Goes heeft al veel boxers gedaan
Re: Tuning boxerblok
just my 2cents,
waarom investeren in een tuning van een blok dat gemaakt is om te tuffen?
Veel geld voor weinig pk. Ieder doet wat hij wil natuurlijk, maar als je meer pk wil, zoek dan beter naar een andere motor.
Ik heb ooit met een HP2 gereden (geleend, niet eigen moto), dat was zowat het meeste dat ze uit zo'n blok konden krijgen. Nadeel, revisie op 20K km omdat dit blok dan geheel doorgedraaid is.
Trouwens zo'n oude vliegermoteur R blok is niet gemaakt om snel te rijden. ik kan het weten, heb er zo'n eentje versleten op 80K km en na enkele revisies.
Ik moet zo gene vliegermoteur meer hebben zolang ik blijf rijden zoals nu. Veel te veel sleet.
als je pk wil hebben, best een pk machien kopen, bij bmw hebben ze er genoeg.
J
waarom investeren in een tuning van een blok dat gemaakt is om te tuffen?
Veel geld voor weinig pk. Ieder doet wat hij wil natuurlijk, maar als je meer pk wil, zoek dan beter naar een andere motor.
Ik heb ooit met een HP2 gereden (geleend, niet eigen moto), dat was zowat het meeste dat ze uit zo'n blok konden krijgen. Nadeel, revisie op 20K km omdat dit blok dan geheel doorgedraaid is.
Trouwens zo'n oude vliegermoteur R blok is niet gemaakt om snel te rijden. ik kan het weten, heb er zo'n eentje versleten op 80K km en na enkele revisies.
Ik moet zo gene vliegermoteur meer hebben zolang ik blijf rijden zoals nu. Veel te veel sleet.
als je pk wil hebben, best een pk machien kopen, bij bmw hebben ze er genoeg.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 25 jul 2005, 22:15
- Woonplaats: Antwerpenl
- Locatie: Antwerpen
Re: Tuning boxerblok
Thx voor de input Gianni.gianni schreef:yep rapid bike een circa 5 pk meer wel 10% meer koppel in middengebied en veel soepelder blok en daar was het mij om te doen
gs1200 van 2008
ook K&N filter maar dit eerder vanwege makkelijk reinigbaar en herbruikbaar doe veel kilometers dus haal dat er snel uit
ne keer contact nemen met Tovami in Goes heeft al veel boxers gedaan
Ondertussen is er een tweedehandse Power Commander geïnstalleerd, nu nog naar de tuning bank.
Geniet van je weekend.
Grtz,
Joeri
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Tuning boxerblok
domste wat ik ooit al gehoord heb, mensen die geen gevoel en respect voor mechaniek hebben rijden alles kapot, ook uw pk kanon......J schreef:....
Trouwens zo'n oude vliegermoteur R blok is niet gemaakt om snel te rijden. ik kan het weten, heb er zo'n eentje versleten op 80K km en na enkele revisies.
Ik moet zo gene vliegermoteur meer hebben zolang ik blijf rijden zoals nu. Veel te veel sleet.
J
Van deze GP coureur uit Guuk gaan we nog veel horen denk ik, ik hou eurosport in de gaten
1200s is een hele fijne motor, met een sportief blok, hoeft weinig aan te veranderen, de pk's die erin zitten ten volle benutten zal al moeillijk genoeg zijn.
ik zou het bij een ander uitlaatje, andere filter houden en eventueel die Power commander es goed laten afstellen, maar zonder die PC lukt het ook wel....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
- Woonplaats: Gentbrugge
- Locatie: Gentbrugge
Re: Tuning boxerblok
Waarom geen accelerator-module? Kost bijna niks ....
En eventueel de veren vervangen door Hyperpro-exemplaren....gaat de wegligging op vooruit...
En eventueel de veren vervangen door Hyperpro-exemplaren....gaat de wegligging op vooruit...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Re: Tuning boxerblok
+1fronteradriver schreef:Waarom geen accelerator-module? Kost bijna niks ....
En eventueel de veren vervangen door Hyperpro-exemplaren....gaat de wegligging op vooruit...