Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Danny »

Ik rijd er altijd mee, eigenlijk is elk pak te warm in de zomer maar zonder de voering vind ik het best oke.
Er zijn betere zomerpakken -uiteraard- maar waar trek je de lijn he... :mrgreen:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Relax »

Marc, koop voor in de zomer een echte zomerjas. Je weet niet hoe aangenaam dat is tot je er effectief mee gereden hebt. En in de topcase een windstopperke voor vroeg of laat als 't wa frisser wordt en een regenvestje.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Man in Black »

Yep goede raad Relax zo doe ik het ook, vanaf +-24 graden zeer fijn om te rijden met echte zomerjas.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Danny »

Voor die echt hete dagen is een "echt" zomerfrakske altijd welkom... een regenjaske kan dan een eventuele koudere avond/ochtend perfect opvangen... :mrgreen:
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door GSMax »

Relax schreef:Marc, koop voor in de zomer een echte zomerjas. Je weet niet hoe aangenaam dat is tot je er effectief mee gereden hebt. En in de topcase een windstopperke voor vroeg of laat als 't wa frisser wordt en een regenvestje.
Zal me effe verduidelijken Dirk; voor mij begint de zomer is tussen de 15 en 20 gr, nog niet echt warm voor een zomerpak, maar toch te warm voor mijn huidig Rev'It goretex pak. Ik heb al een echt zomerpak voor de echt warmere temperaturen 8-) Het liefste rij ik in leder, alleen is dat niet echt waterdicht en zie er dan ook tegenop om telkens te stoppen om er een regenoverall over te trekken. Maar als t droog is en +5gr dan rij ik in leder.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door RBee »

Atlantis 4 is waterdicht :idea:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door GSMax »

Ja heb ik ook al aan gedacht.... :-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Geert_GS »

De kogel is door de kerk.
Broek en vest van KLim badlands Pro aangeschaft.
Mercikes aan Philip (Koppel) voor de bondige informatie desbetreffende het merk,de protectie, de gebruikte stoffen alsook de demonstratie
van deze kledij.

Alsook bedankt voor Uw vertrouwen :thumleft:

Voor diegenen die denken dat ik hier promotie maak voor "Moto Adventure Store" &Philip aka Koppel mogen snel iets anders denken.
In tegenstelling,hij heeft +/- 1,5 jaar geleden eerst iets bij mij gekocht vooraleer ik nu dit motorpak bij hem heb aangeschaft
en dat is bijna het tienvoudige bedrag dat hij heeft uitgegeven t.o.v. het motorpak dat ik net heb aangeschaft.

Ik ga niet beweren dat Revit slechte kledij maakt maar zowel het Sand II pak als het Defender GTX pak voldoet niet
aan mijn eisen en zeker niet wat betreft waterdichtheid.

Had ik het merk al eerder gekend had ik het waarschijnlijk al eerder aangeschaft.
Velen zullen hier weeral op zeggen : "amai,de aanschafprijs is zo hoog".

Yeps,dat klopt.

Maar als m'n in een tijdspanne van 3,5 jaren twee pakken (Sand II en Defender GTX) hebt aangeschaft dan weet ik nu
dat ik toch liever eenmalig een degelijke investering maak in een motorpak dat meer zal aanleunen aan
mijn vereisten.

Misschien als enig tegenargument is het feit dat je twee voornoemde Revit pakken hebt aan dezelfde prijs voor
één Klim Badlands Pro pak.

Doch,dit is geheel mijn eigen keuze.

Grtz,Geert
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door GSMax »

Geert_GS schreef:Philip aka Koppel mogen snel iets anders denken.
In tegenstelling,hij heeft +/- 1,5 jaar geleden eerst iets bij mij gekocht vooraleer ik nu dit motorpak bij hem heb aangeschaft
en dat is bijna het tienvoudige bedrag dat hij heeft uitgegeven t.o.v. het motorpak dat ik net heb aangeschaft.
Grtz,Geert
Een paard, ne pony :mrgreen: :?:

Volledig eens met uw analyse Geert :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Geert_GS »

GSMax schreef:
Een paard, ne pony :mrgreen: :?:

Volledig eens met uw analyse Geert :wink:
Noop, 165 paardjes :grin: 8-)

Grtz,Geert
only for you
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:22
Locatie: Atom (belgie)oost-vlaanderen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door only for you »

En wie heeft er al ervaringen met IXS ???
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Relax »

SaP. Ik meen goede.
I respect your opinion. But I don't give shit.
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door janl »

Ter info: terug gegaan naar Eko met de broek, zeer vriendelijk geholpen (niet door meneer, maar door een van de dames), direct het voorstel gekregen om de regenlaag te vervangen door een nieuwe.

Nieuwe regenlaag zit intussen in de broek, nu hopen dat ie het langer houdt dan de vorige.

http://jeanlemotard.wordpress.com/2013/ ... er-lekken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door janl »

Bon, intussen kan ik wel stellen dat de Sand 2 broek toch niet echt waterdicht blijft. Als je zelden in de regen rijdt, zal het wel lukken, maar ik rijd veel, ook als het regent. Regenlaag is een paar keer lek geslagen. Telkens bij Eko zonder problemen een nieuwe regenlaag gekregen, maar eigenlijk was dat geen oplossing.
Contact opgenomen met Rev'it, die me een mooie ruildeal voorstelden. Nu heb ik een Neptune GTX broek van Rev'it. Met Goretex.
Over de Sand 2 jas nog steeds geen enkele klacht trouwens.

Voor de geïnteresseerden heb ik het ook in een blogje gegoten: https://jeanlemotard.wordpress.com/2015 ... ptune-gtx/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Plaats reactie