Handschoenen Gore-Tex

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Handschoenen Gore-Tex

Bericht door lekkerweg »

Ik heb o.a.een paar Dainese Travelguard handschoenen. Bewust een ruime overmaat genomen, vooral omdat in nat weer bij het uittrekken de vochtige binnenvoering mee naar buiten wil komen, ondanks het vasthouden van de toppen.
Na plm 2mnd gebruik zijn de bindingen vingertoppen losgekomen en trok ik de hele voering mee terug. Kost veel zelfbeheersing bij aantrekken de vingers met voering terug aan te trekken.
De boel opgestuurd naar Dainese met argument dat de Gore-Tex layer doorlaat van buiten naar binnen, danwel onvoldoende ventileert naar buiten, en de binnenvingertoppern ondeugdelijk verbonden zijn.
Claim afwezen door het Gore-Tex lab.
Afgezien dat ik niet begrijp waarom fabrikanten geen andere binnenvoering gebruiken, vraag ik mij af of er producten zijn die beter presteren dan Gore-Tex , want "keep you dry" is beperkt tot droog weer, voorzover het handschoenen betreft.
Ik heb dezelfde negatieve ervaring met Dane, Gerbinger en Held, hoewel Dane het wat langer uithoudt (alléén de winterhandschoen).
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door Koppel!! »

Je moet begrijpen dat Gore-Tex de garantie biedt op hun membraam, niet op de manier dat Dainese hun membraam verwerkt in hun handschoenen. Indien het een lek is aan een naad kan Gore-Tex hier inderdaad niet aan verhelpen aangezien het lek een resultaat is van de blijkbaar incorrect verwerking van het membraam bij de constructie v.d handschoenen.
De tijd dat Gore-Tex alles in garantie accepteerde is inderdaad voorbij, het heeft hen een pak geld gekost want Gore-Tex gaf garantie, claimde de garantie bij de fabrikant en die deed dat hij van niks wist. Zo zijn verschillende fabrikanten hun contract met Gore-Tex verloren, omdat ze hun productieproces niet voldoende onder controle hebben/hadden.

In elk geval, 't zou niet mogen gebeuren, maar daar ben je nu niks mee. Weet wel dat 't echter niet aan het membraam ligt, daar blijf ik heilig van overtuigd. Gore-Tex blijft de enige keuze om droog te blijven :wink:

Grtz, Philip.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door jovdt »

Het enige wat echt helpt is ...je handschoenen als ze van leer zijn elke week inwrijven met een leerbalsem dit is ook waterafstotend.Indien niet van leer inspuiten met en waterafstotend onderhoudsproduct....Kost bijna :wink: niets alleen wat tijd en dan kan je bij de keuze van handschoenen alleen rekening houden met pasvorm en bescherming wat ik nog steeds het belangrijkste vind.Wat niet wegneemt dat je als kant in de regen blijft staan met je klachten....en dat kan niet!
Laatst gewijzigd door jovdt op 21 jan 2015, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door willy »

Waar zijn die gratis waterafstotende onderhoudsproducten te verkrijgen?
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door jovdt »

[quote="willy"]Waar zijn die gratis waterafstotende onderhoudsproducten te verkrijgen?[/quote
Aangepast ...
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door willy »

Ik heb in mijn Atlantis handschoenen nog geen natte handen gehad.
Dat heeft mogelijk zowel met de behandeling van het leder als met het GTX membraan te maken.
Weliswaar rijd ik geen dagenlange ritten. De windbescherming zal ook wel een rol spelen, ik neem
aan dat bijvoorbeeld een GS met handkappen op dat vlak beter is dan een naked waar de handen volop in de wind zitten.
Voor zover ik weet heeft Philip gelijk met zijn mening over GTX.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door RBee »

BMW Atlantis en Pro summer zijn toch al enkele jaartjes (+/- 50.000 km)waterdicht.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door willy »

Het kan dus blijkbaar toch 8-)
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door aantzeetje »

Heb ooit eens Goretex handschoenen van BMW gekocht. Slechtste koop ooit ondanks de zeer hoge prijs. Heb daar nooit droge handen in gehad.

Nu rij ik al 5 jaar rond met waterdichte handschoenen van Probiker voor de prijs van 20€, aangeschaft bij Louis in Duitsland bij wijze van testje. Nog nooit hebben deze me natte handen bezorgd. Voor mij geen BMW handschoenen meer.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door willy »

Ik heb ook de reflex om na een teleurstelling het bewuste merk te schrappen.
Maar erg rationeel is dat wellicht niet, elk product staat staat los van de andere.
Reputaties zijn gebaseerd op het verleden, ze vertellen vaak weinig over het heden (zowel in de goede als in de slechte zin).
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik rij altijd met dunne handschoenen, Nu iets van IXS, ook waterdicht. Steek wel altijd schacht onder mouw als het regent.
Van die ondingen waar de voering mee komt als je de hanschoen uittrekt heb ik ook al gehad, iets van Hein Gericke, absoluut miserie, je staat daar dan nog te prutsen terwijl iedereen al weg is....
Dainese vind ik absoluut niet meer de kwaliteit van vroeger, maar dat geld ook voor Richa tegenwoordig...Productie zal wel uit china komen zeker...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door J@n »

Mijn Dane winterhandschoenen zijn aan hun 5e winter bezig, en verre van versleten. Mijn BMW Summer handschoenen daarentegen zijn na 4 zomers voor de vuilbak ... :roll:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Handschoenen Gore-Tex

Bericht door Koppel!! »

Ook ergens logisch als je de uren en km's van gebruik is zou vergelijken, Summer Pro's doe je gedurende 9 maanden per jaar aan, die Winters pas als 't echt koud wordt.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie