Condens OP pinlock

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Condens OP pinlock

Bericht door GSMax »

Nieuwe helm Shoei Neotec met pinlock, en vanaf dag 1 heb ik met gesloten vizier, open kinventilatie, condens OP de pinlock en dus niet tussen pinlock en vizier. Kleine waterdruppels over gans de onderzijde van de pinlock, zo'n 3cm hoog tot net onder mijn neus. Ik behoud dus een goed zicht, doch vind het niet normaal dat er condens op die pinlock komt. Dacht eerst dat het met het neusstuk van de Shoei te maken had, dus dat eraf gehaald, maar probleem blijft. Ik rij met een windstopper halskraag van Rev'IT welke ik tot over mijn kin trek, dus mond en neus zijn vrij. Zijn er nog mensen die dit probleem gehad hebben met hun pinlock?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Condens OP pinlock

Bericht door V »

Pinlock zal niet goed aansluiten, heb ook de shoei neotec en geen condens.
Grtz V
Afbeelding
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Condens OP pinlock

Bericht door GSMax »

Toch wel want tussen pinlock en vizier is er geen condens, het is echt condensvorming OP de pinlock welke ik wel met een doekje na elke rit kan wegvagen, maar is toch redelijk irritant.... :-(
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Condens OP pinlock

Bericht door V »

Sorry had niet goed gelezen. Daar heb ik ook geen last van. Op het Nederlands GS forum zijn er wel veel met water infiltratie.
Grtz V
Afbeelding
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Condens OP pinlock

Bericht door stefke2 »

Heb ik ook regelmatig. De laatste dagen zeker op mijn C3. Kinverluchting dicht, boven open en na een halfuur begint de pinlock aan te slaan. Dus ik denk dat het binnenin de helm echt te vochtig wordt door toch een tekort aan circulatie.
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Condens OP pinlock

Bericht door jovdt »

Heb ik ook bij BMW syst6 Het hangt af van de buitentemp. verluchting en je snelheid...De onderste rand beslaat ongeveer 1cm. niet echt hinderlijk .Is ondertussen reeds tweede scherm het eerste dampte aan tussen de twee lagen(gelukkig garantie) Bij mijn vorige helm na een 4-tal jaar was de binnenkant aangevreten en werd de zichtbaarheid zeer slecht,heb het vervangen door een gewoon dat ik inwrijf met een druppeltje dreft en ook geen aandamping meer. Je moet het wel regelmatig vernieuwen.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Condens OP pinlock

Bericht door Relax »

Denk dat de uitleg van Stef de enig mogelijke kan zijn.
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Condens OP pinlock

Bericht door GSMax »

Ja denk ik ook...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Condens OP pinlock

Bericht door Harald »

Of ik met een BMW helm, een Schuberth of een Shoei rij, een gesloten of open helm, ik heb er altijd last van.
Wanneer ik op de Rt het windscherm nar beneden zet en dus vol in de wind rij, is de condens meteen weg.
Conclusie: helm heeft rijwind nodig.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Condens OP pinlock

Bericht door JohanDB »

De beschermfolie aan de binnenkant heb je er toch af gedaan (nieuwe helm...zou de eerste niet zijn...) ?
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Condens OP pinlock

Bericht door wooter »

Yep yep, heb het ook. Pinlock kan niet toveren waarschijnlijk? Is echt condens op de pinlock aan de binnenkant.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Condens OP pinlock

Bericht door willy »

Harald schreef:Of ik met een BMW helm, een Schuberth of een Shoei rij, een gesloten of open helm, ik heb er altijd last van.
Wanneer ik op de Rt het windscherm nar beneden zet en dus vol in de wind rij, is de condens meteen weg.
Conclusie: helm heeft rijwind nodig.
Met mijn Schuberth J1 heb ik geen last van condensatie, 't is een geweldig goeie helm!
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Condens OP pinlock

Bericht door moh_fan »

Condensatie.
Bij bepaalde temperaturen icm luchtvochtigheidsgraad kan de waterdamp uit je uitademingslucht nu eenmaal aanslaan op je vizier.
Ik heb er ook 'last' van.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Condens OP pinlock

Bericht door GSMax »

Had ondertussen RAD al gecontacteerd en die verkoper beweert dat dit eigenlijk niet zou mogen :-? Wel condens aanslag rond de pinlock op het vizier, maar op de pinlock zelf zou dit niet mogen. Hij stelde voor om een nieuwe pinlock te steken.... Bezoekske RAD dus 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Condens OP pinlock

Bericht door Harald »

Was vandaag bij Van den Broeck in Dilbeek.
terwijl ik moest wachten, hebben ze mijn scherm van mijn BMW sys. 6 behandeld.
In het naar huis rijden, had ik niets van condens.
Was met een klein grijs flesje van BMW ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Condens OP pinlock

Bericht door jovdt »

Een druppeltje dreft doet hetzelfde maar je moet het dagelijks herhalen....Weet niet hoelang dat product van BMW het uithoudt...Het aandampen heeft met een aantal factoren te maken waar je moeilijk onderuit kan .Vraag me nog steeds af waarom BMW gestopt is met zijn verwarmde vizieren ....Maar pinlock blijft wel een serieuze verbetering voor doorrijders.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Condens OP pinlock

Bericht door Relax »

Ik heb daar helemaal geen last van, maar de helmverluchting staat bovenaan altijd open, kinverluchting ook, en het vizier meestal (en indien niet toch op een miniem spleetje, wat mogelijk is bij Shoei) en ik krijg nogal wat lucht binnen langs onder de helm, dus waarschijnlijk ventilatie genoeg om dat te vermijden. Alles dicht en evenmin condens.
Bril wil wel 'ns bedampen, maar dan rij ik op 't gevoel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie