Ferry Denemarken Noorwegen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door LucVB »

Deze zomer plannen we een reis naar Noorwegen.
Rond half Augustus zouden we de boot van Hirtshals naar Kristiansand willen nemen.
We zouden eerst wat willen rond kijken in Denemarken. Dus een vaste overzet datum hebben we niet. Is er in die periode altijd plaats voor een motor op die ferry's? Of moet er toch gereserveerd worden ? Zo ja , hoelang op voorhand?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes

LucVB
Bruvex01
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 okt 2011, 20:46
Locatie: Lovendegem

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door Bruvex01 »

Begin juni vorig jaar ben ik naar Noorwegen geweest. Ik nam dezelfde route als u zou doen met een ferry van Colorline.
Ik had op voorhand gereserveerd en ik moet zeggen dat er toch veel moto's op de boot gingen. Veel plaatsen waren bezet ook al vaarde ik op een woensdagochtend en een donderdagavond.
Als je niet precies wenst te reserveren zou ik bij aankomst in Hirtshals toch eerst eens bij het ferrydepot gaan horen.
Veel plezier alvast


Groeten,
Bruvex
MVG
Bruvex

GS'09 Mat Grijs, ESA
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door jovdt »

Ander alternatief zonder reservatie is via Denemarken-Zweden en dan een stuk door Zweden naar Noorwegen . Overzet Helsinborg kost niet zoveel.
petervdc
Berichten: 193
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:40

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door petervdc »

Ik ben 2 keer via Kiel naar Oslo gevaren met Colorline, mss doen ze ook Denemarken ?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door p@rick »

jovdt schreef:Ander alternatief zonder reservatie is via Denemarken-Zweden en dan een stuk door Zweden naar Noorwegen . Overzet Helsinborg kost niet zoveel.

Je zou ook via Kopenhagen -> Malmö -> Helsinborg kunnen rijden, is een goeie 30 km langer dan wanneer je de ferry Helsingor-Helsinborg zou nemen, maar wel een kwartiertje sneller (de wachttijden aan de ferry niet meegerekend). Tussen Kopenhagen en Malmö kan je dan genieten van de machtige Oresund-verbinding, niet onbekend voor de liefhebbers van de Deens-Zweedse tv-serie "The Bridge"...

Afbeelding

(foto genomen vanuit Zweden)
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door janeman »

van Hirtshals naar Kristiansand is een catamaran een snelle en vrij goedkope overzet, deed het eerder al.
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door LucVB »

Ja over die catamaran gaat het. Zou je die op voorhand moeten reserveren?
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door janeman »

ik zou dat doen om lange wachttijden te vermijden, toen bij ons zat hij goed vol. Afbeelding
cobaard
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2014, 10:46
Woonplaats: Drunen (NLD)
Locatie: Noord Brabant

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door cobaard »

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat boeken per internet aanzienlijk goedkoper is dat boeken aan de balie (en je bent verzekerd van een plaats )
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door GertH »

LucVB schreef:[...]We zouden eerst wat willen rond kijken in Denemarken. [...]

Groetjes

LucVB
beste Luc,

ben afgelopen zomer geweest met Colorline HIrtshals <> Kristiansand: het was toch vollen bak hoor in het motorgedeelte in de ferry, zowel bij heen- als terugvaart. Ik zou aan Denemarken geen tijd verliezen als je naar een prachtig land als Noorwegen met vakantie gaat, maar da's persoonlijk natuurlijk. In alle eerlijkheid moet ik er wel bij vertellen dat ik Denemarken enkel vanuit de auto en vanop de autostrade heb gezien :lol: (moto's op remorque - auto+moto achtergelaten in camping Tornby)

Prettige vakantie alvast!!!! :thumbleft:

mvg,
G
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door ronnyb »

Is het waar dat men er( Noorwegen) geweldig streng is op snelheidsovertredingen en dat er ook veel controles zijn ?
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door RBee »

Ja(vooral "grote" wegen), maar het is er zo mooi dat je je automatisch aanpast en van het uitzicht geniet.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Pollt
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:27
Locatie: Eksaarde

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door Pollt »

Ik ben er al een paar keer dwars door gereden , er is daar weinig verkeer ,en als je normaal doet heb je daar geen last van
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door GVN »

ronnyb schreef:Is het waar dat men er( Noorwegen) geweldig streng is op snelheidsovertredingen en dat er ook veel controles zijn ?
toch beter maar wat cash op zak hebben :grin:
http://noorwegen.placement.nl/?menu=137&id=3790" onclick="window.open(this.href);return false;
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door GVN »

Het wordt precies druk in Noorwegen deze zomer.
Ik neem de ferry in Travemünde naar Helsinki (Finland). Daar dan de autotrein naar Kolari (Finland). Vervolgens al rijdend naar de Noordkaap. In Hammerfest dan de Hurtigruten postboot naar de Lofoten. Daar wat rondcrossen. Dan de Hurtigruten naar Trondheim. De klassiekers bezoeken in Zuid-Noorwegen (Atlanterhavsveien, Alesund, Trollstigen, Geiranger-met-boottocht, Sognefjord, Preikestolen, ...). In Oslo dan met de Colorline naar Kiel und wieder nach Hause.
:reindeer:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door ronnyb »

GVN schreef:Het wordt precies druk in Noorwegen deze zomer.
Ik neem de ferry in Travemünde naar Helsinki (Finland). Daar dan de autotrein naar Kolari (Finland). Vervolgens al rijdend naar de Noordkaap. In Hammerfest dan de Hurtigruten postboot naar de Lofoten. Daar wat rondcrossen. Dan de Hurtigruten naar Trondheim. De klassiekers bezoeken in Zuid-Noorwegen (Atlanterhavsveien, Alesund, Trollstigen, Geiranger-met-boottocht, Sognefjord, Preikestolen, ...). In Oslo dan met de Colorline naar Kiel und wieder nach Hause.
:reindeer:
zal genieten worden, maar niet te snel rijden is blijkbaar de boodschap.
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door GVN »

p@rick schreef: Oresund-verbinding, niet onbekend voor de liefhebbers van de Deens-Zweedse tv-serie "The Bridge"...
Ja, dát was nog eens spannende televisie! Beter maken ze niet. Daar kan al die Amerikaanse rommel nog iets van leren.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Ferry Denemarken Noorwegen

Bericht door janeman »

ronnyb schreef:Is het waar dat men er( Noorwegen) geweldig streng is op snelheidsovertredingen en dat er ook veel controles zijn ?
valt best mee, ze staan er soms met speedgun, eenmaal boven Trondheim zie van snelheidscontrole niets meer.
Plaats reactie