Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door maxie »

Weet iemand waar ik deze kan kopen omgeving Antwerpen.
http://www.hyperkewl.nl/hyperkewl-verda ... sport.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Ik kan ze daar bestellen in Nederland maar 13€ verzendkosten vind ik persoonlijk nogal veel.
Heb hun dat verteld en gaven mij een adres http://www.techniche.be/" onclick="window.open(this.href);return false; wel in 9970 Kaprijke.
Niemand nergens dichter een adres?
United we conquer
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door Bob »

Een zekere Patrick Pauwels uit Antwerpen heeft blijkbaar een webshop met Hyperkewl koelvesten op 2dehands.be. Vraag aan hem misschien eens prijs en info (en hou ons op de hoogte :wink: ).
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door maxie »

Bob schreef:Een zekere Patrick Pauwels uit Antwerpen heeft blijkbaar een webshop met Hyperkewl koelvesten op 2dehands.be. Vraag aan hem misschien eens prijs en info (en hou ons op de hoogte :wink: ).
Mail naar hem verzonden, hou jullie op de hoogte :grin:
United we conquer
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door maxie »

Al antwoord gekregen van hem, zie hieronder, hij geeft -10% is dan nog 65.25€
Misschien dat er nog hier zijn die dat willen bestellen, krijgen we misschien meer korting? :grin:


http://www.hyperkewl.nl/hyperkewl-verda ... sport.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan U 10% korting hierop geven.
En naar gelang de maat en kleur zijn ze vlug leverbaar binnen de 3 dagen of binnen de 4 weken.
Heb geen stock van deze wel van de ultra sport in zwart ben ik niet zeker en fluo geel.
Maar normaal zijn die er redelijk snel.
En ofwel stuur ik ze op, Kiala is niet zo duur en tracking.
Ofwel ophaling in Borsbeek na afspraak.
United we conquer
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door PeterGT »

Heb deze 2 jaar terug bij EKO gekocht. Volgens hun website nog altijd verkrijgbaar : http://www.eko-motorwear.com/nl/item/10 ... /02/01/01/" onclick="window.open(this.href);return false;
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door BéRTke »

Ik heb er een paar weken geleden eentje gekocht via http://www.outdooraccessoires.nl." onclick="window.open(this.href);return false;. Net geen 65,- € (promo nog steeds geldig) en gratis verzending.... Tevreden !
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door the riding man »

Werkt dat ook onder een motorpak? Ik bedoel, die zweetdampen moeten toch weg kunnen, want anders haalt het niet veel uit. Bij het sporten (waarvoor deze blijkbaar gemaakt zijn) kan ik me er wel iets bij voorstellen. Maar onder een motorpak heb ik precies mijn twijfels over de werking. Iemand daar persoonlijk ervaring mee?
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door BéRTke »

.. dat werkt natuurlijk alleen als ge een zgn. doorwaaivest draagt... als alles rond dat koelvest potdicht zit gaat ge inderdaad nie veel effect hebben... :grin:
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door Man in Black »

Ervaring met deze niet, maar wel met het koelvest van Macna, die moet je niet nat maken maar 0,5l water inschudden.
Is dus niet nat en gaat bijna ganse dag mee, en dus gemakkelijk bij te vullen.
Eerste gebruik was bij 30+ graden tijdens een motorcursus, van 9u tot 16u plezier van gehad, vanaf toen was het beste eraf.
Bijna de hele dag mijn motorjas zelfs gewoon dicht gelaten tijdens de uitlegpauzes.
Er was toen iemand die zo'n kewlvest aan had, tijdens de middagpauze was zijn al uitgewerkt.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door Wiedewa »

Heb ook zo'n vest, werkt goed zolang je de motorjas maar dicht houdt.
Doe je bij stilstand je motorjas uit verdamt het water vrij snel.
De werking wordt dan 'n heel stuk minder.

En ja, de eerste keer 'n dag in 'n emmer met water leggen.
Lichtjes uitknijpen een aandoen, kan eventueel meteen op de blanke huid :shock:
MG Breva 850
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door maxie »

BéRTke schreef:.. dat werkt natuurlijk alleen als ge een zgn. doorwaaivest draagt... als alles rond dat koelvest potdicht zit gaat ge inderdaad nie veel effect hebben... :grin:
Ben op internet wat op zoek gegaan of je wel een doorwaaivest moest aandoen, dit heb ik gevonden op een site bij mannen die circuit rijden. Blijkbaar niet
"Ik heb met dit hete weer 2 circuitdagen gedaan met een 'hyperkewl' vest onder mijn leren pak & rugbeschermer. Ik vond het goed werken; het is toch merkbaar een stuk frisser."

Het gaatjesonderpak, wat wel top werkt voor warmte-afvoer, had ik op mijn lijf, daarboven Hyperkewl vest, dan rugprotector en dan leren pak[/b
Op Zolder heb ik de 1e training het vest niet aan gehad.....en daar had ik direct spijt van.
Door het vochtige vest, koel je meer af of heb je een koeler gevoel.
Zo werkt het: nat maken, licht uitwringen, aantrekken, trainen/racen en uittrekken....en daarna herhalen.
Met hardlopen heb ik het vest zoals van de week ook aan gehad, maar op die manier verdampt het te snel.
Met motorracen werkt het prima.
Ik heb het vest zelfs vorige week zondag met de straat motor aan gehad.....lekker fris.
United we conquer
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door BéRTke »

.. Blijkbaar wel... Heb het nu gekocht maar met dit weer nog nie aangehad natuurlijk.... Had voordien alleen wat info opgezocht waarbij de meesten de nodige ventilatie aanhaalden... De afkoeling werkt door het verdampen van het water in het vest (onttrekken van warmte voor de verdamping).. Teveel verdamping is dan waarschijnlijk te koud en te snel uitgewerkt zoals hierboven al aangegeven... Wacht nog een maand of 4 en ik weet het u wel te vertellen :-?
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door the riding man »

We zijn hier toch niet 2 verschillende soorten koelvesten door elkaar aan het halen he? Want ik krijg dat vermoeden. Een vest dat je moet nat maken, licht uitwringen en aantrekken, heb ik zelf ook nog nooit gehad maar dit al meermaals tijdens cursussen gezien van andere motards, en dit zelfs al enkele jaren geleden. Bij deze hyperkewl vest staat het echter niet vermeld dat deze moet nat gemaakt worden, dus het lijkt dat deze een andere soort werking geeft? Dus ik dacht dat deze vest op de één of andere manier de eigenschap heeft om de warmte van je lichaam makkelijker op te nemen en vervolgens weer te verdampen naar de buitenlucht en als dat zo is, dan zou het logisch zijn dat het beter werkt als je er zo weinig mogelijk bovenaan trekt. In tegenstelling tot een vest die je moet nat maken, die net beter werkt als je de buitenlucht gaat afsluiten door je jas dicht te houden zodat het isolerende laagje water langer aanwezig blijft.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door BéRTke »

.. Ik heb de hyperkewl die hierboven staat aangegeven bij me liggen... Moet je even in water leggen en dan uitknijpen, niet wringen om de celstructuur niet te beschadigen... Werkt dan volgens verdampingsprincipe... Maar dat vocht moet toch wegkunnen ?
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
Renzo
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 aug 2007, 19:37

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door Renzo »

Mannen, ik gebruik dit vest al zo'n 5 jaar. Vooral op de reizen naar Zuid Italië. Gaat zowel onder de gesloten jas als met doorwaai kleding. Je krijgt het dan zelfs koud bij temperaturen boven de 25 Gr. Dus de jas licht ventileren is het beste en dan houd het vest het prima uren achtereen vol. Ik vind het een van de beste aankopen binnen mijn motorhobby. Zeker omdat ik een mooi en warm weer rijder ben !
Renzo,
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door GSMax »

Rij ook al een jaar of 4 met dit hyperkewl vestje rond onder mijn lederen vest, werkt perfect!
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Verdampings Koelvest Ultra Sport Merk: HyperKewl™

Bericht door maxie »

BéRTke schreef:Ik heb er een paar weken geleden eentje gekocht via http://www.outdooraccessoires.nl." onclick="window.open(this.href);return false;. Net geen 65,- € (promo nog steeds geldig) en gratis verzending.... Tevreden !
Thx voor de link, daar gekocht aan 65€ geen verzendkosten, vandaag aangekomen :-) Laat de zon maar komen nu
United we conquer
Plaats reactie