Banden plaatsen

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Banden plaatsen

Bericht door Jan1954 »

Dank voor uw moeite en adviezen.
Ik denk dat ik veel geld in mijn zak kan houden door zelf ergens tegen de laagste prijs banden te kopen en dan zelf monteren en balanceren.
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
Kilometervreter(s)
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 aug 2007, 11:53
Locatie: Sint pieters leeuw

Re: Banden plaatsen

Bericht door Kilometervreter(s) »

Hoi,
Een x en bestelling gedaan vorige lente,en alles goed verlopen.
Interessant op vlak van prijs,gewoon je locatie ingeven en zij geven de adressen van de plaatsers (op kaart)
hier de link.
http://www.banden-pneus-online.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
comeback and stay
Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Banden plaatsen

Bericht door Bart Vercaemer »

Het verschil in prijs voor een band lijkt me nu echt niet zo groot om het te gaan bestellen en zelf te doen.
Voor een Trailmax (voor of achter, maakt geen verschil) betaal ik ocharme 25 of 30 euro meer dan op laatst geposte link (pneus online), maar voor die prijs is ie dan wel geplaatst en uitgebalanceerd.

Trouwens banden online kopen en om daarna iemand te zoeken die ze (waarschijnlijk ook het liefst zo goedkoop mogelijk) wil op de velgen leggen en uitbalanceren... Iemand die zèlf banden verkoopt zal zoiets niet zo graag hebben, vrees ik.

Korte rekensom:
Dunlop Trailmax TR91 150/70 R17 kost bij Pneus-Online precies 131,36 euro, verzendingskosten inbegrepen.
Laat deze plaatsen door iemand en je bent eerlijk om die mens daar voor te betalen (tijd, gebruik materiaal) dan zit je ook al snel aan 20 of 25 euro.Wat neerkomt op een totaal van 151,36 à 156,36 euro'tjes.

En laat dat nu geen euro meer zijn dan wat ik betaal bij mijn garagist...
R 1200 GS (2006)
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Banden plaatsen

Bericht door dikkejos »

inderdaad, da's ook mijn opinie... En als je miserie hebt met je band (onregelmatige slijtage, trillingen, whatever) dan wil ik nog wel eens zien wat uw "goedkoop oplegadresje" gaat zeggen, niets meer en niets minder dan "a meneer, dienen band is nie bij mij gekocht dus garantie tot aan de deur, salut"... :grin: begin dan maar ne keer met contact op te nemen met Pneus Online om garantie te claimen... :roll:

trouwens, ge gaat toch ook niet met uwen zelfgekochten biefstuk van uwen beenhouwer naar een restaurant om dan te vragen aan de kok "bak em es, saignant aub" , de kok zal u graag zien komen :roll:
Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Banden plaatsen

Bericht door Bart Vercaemer »

Trouwens, de meesten hier op het forum hebben een auto (soms zelfs een auto voor meneer en een auto voor mevrouw) en kopen er motor bij... Al dan niet nieuw.
Maar zelfs een degelijke 2de hands kost al snel enkele duizenden euro's. Om dan te gaan beknibbelen op een setje banden, alles bij elkaar gerekend een paar tiental euro'tjes...
Banden... Het enige contact tussen de motor en het asfalt. En in tegenstelling tot een auto heb je er maar 2.

Ik ga nu niet beweren dat iedereen naar een officiële BMW-dealer moet voor een nieuwe band. Maar ga gewoon naar een vakman. Het kleine beetje extra in prijs, vertaalt zich ook naar het kleine beetje meer service en zekerheid.
R 1200 GS (2006)
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Banden plaatsen

Bericht door stefke2 »

Bart Vercaemer schreef:Ik ga nu niet beweren dat iedereen naar een officiële BMW-dealer moet voor een nieuwe band. Maar ga gewoon naar een vakman. Het kleine beetje extra in prijs, vertaalt zich ook naar het kleine beetje meer service en zekerheid.
Ach, iedereen beslist toch voor zichzelf of die 25 euro veel geld is of niet, zoals ook iedereen zelf graag knutselt of juist niet. ik sta er in elk geval steeds van te kijken hoe wansmakelijk duur auto/motorijden is/kan zijn. :shock:
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Banden plaatsen

Bericht door Wiedewa »

stefke2 schreef:Ach, iedereen beslist toch voor zichzelf of die 25 euro veel geld is of niet, zoals ook iedereen zelf graag knutselt of juist niet. ik sta er in elk geval steeds van te kijken hoe wansmakelijk duur auto/motorijden is/kan zijn. :shock:
Ben het helemaal met je eens, veiligheid voor alles.
Hier in den Hollander nog zo'n probleem met de tax op naft.
Mijn God, kom ik bij jullie tanken voor 1.26 hier kost datzelfde spul 1.47.
Daar moet ik toch vriendelijk gebruik van maken vindt ik

Tja die banden, denk toch terug te gaan naar de Ronny in Hamm, die is erg goed.
MG Breva 850
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Banden plaatsen

Bericht door maxie »

http://www.tirendo.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Werken samen met:
http://www.tirendo.be/montagepartner/" onclick="window.open(this.href);return false;
United we conquer
red king
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2014, 07:45
Woonplaats: stekene

Re: Banden plaatsen

Bericht door red king »

Er zullen wel particulieren zijn die het voor u in "het zwart" kunnen fiksen. Aan een bandenboer zou ik het niet durven vragen. Als ik naar de frituur ga, dan doe ik mijn patatten niet mee. :grin:
Plaats reactie