Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Koppel!! »

Damn, ge houdt 't niet voor mogelijk :shock: :thumbdown:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Man in Black »

Zet die kerel in Bornem een helm op en neem hem mee achterop
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door tweecilinderke »

pakt die man van bornem achter op uwe bike en ga gaan rijden jong !
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Dirk Pauwels »

man man man, wat een miserie.....
Ze maken producten die ze zelf niet kunnen troubleshooten....En altijd maar verantwoordelijkheid ontlopen....triestig. En ondertussen maar uit de hoogte doen want zij zijn god....
Als je al nokkenastiming moet gaan verzetten.....redelijk wanhopig dan.... dat impliceert dat die timing 1.5 jaar verkeerd gestaan heeft of dat iemand bij Mabbe eraan gewerkt heeft, bv als de kop er al eens is afgeweest....
Een tandje verschil voel je direct: slecht starten, niet oppakken, geen vermogen..... Maar dat is dan altijd en niet af en toe.
Op die DOHC kan je volgens mij de nokkenas tandwielen idd verdraaien, zit geen "arret" op, en een heel klein verschil zou je mss niet direct voelen, maar je zou veronderstellen dat BMW dat wel kan afstellen....
Volgens mij is er nog een ander oorzaak.
Maar dat helpt Relax niet verder. Dat ze bij BMW blijkbaar niet willen toegeven dat ze het niet vinden en dat ze beter al een jaar geleden een andere motor hadden gegeven snap ik niet, wat een onredelijke koppigaards zijn dat zeg....
Marsje op Bornem???? :grin:
Of die gast vd CS zijn distributie ketting verzetten zodat hij ook een paar tandjes mist? :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door the riding man »

@Relax,

Je bent het natuurlijk beu en bent de periode van oplossingen zoeken al lang voorbij. Maar test nu nog eens 1 super simpel ding. Kan je de gs starten met ingetrokken koppeling als deze in vitesse staat? Als het antwoord nee is, is er misschien een lichtpuntje. Maar zal wel niet, maar tis zo simpel en vlug te proberen dat je het gewoon even moet doen.
Ik ben namelijk een verhaal aan het lezen zowel op het Nederlandse RT forum, die ook verwijzen naar ADV-riders met problemen die heel hard lijken op de jouwe. En daar lag telkens een defecte micro switch aan de oorzaak, of de bedrading ervan. Typisch daarvoor is dat je dus stilvalt, de ene na een uur als hij warm staat, de andere op onregelmatige en onvoorspelbare tijdstippen. Allen kunnen ze niet meer starten met ingetrokken koppeling als hij in versnelling staat, dat is dus de ultieme test om te zien of dat je probleem is of niet.

http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopi ... 34&t=10324" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=376181" onclick="window.open(this.href);return false;
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Werner Von C. »

't Zal niet de eerste keer zijn dat zo'n "pruts" de oorzaak is van veel ellende...interessante info toch...kan me best inbeelden dat noch de dealer noch Bornem de schakelaars zijn gaan testen specifiek op kabelbreuk etc...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

@ the riding man: kan dat niet meer testen, hij staat weer bij de dealer. Wat ik intussen daar wel zag: ze (Dirk Peleman) test er zowat alles wat te testen valt. Ik kon zelf meevolgen op de pc, in het dossier, maar het is duidelijk, en dat zegden zij mij met evenveel woorden, dat ze er op dit ogenblik geen idee van hadden wat de oorzaak kan zijn.

@ Dirk: intussen geven ze wel toe dat ze geen idee hebben en is het enkel Cust Service dat zich niet correct gedraagt (compensatie).

Uit mijn infofile:

19/03:
’s Nachts maak ik nog een mail aan Mabbe & Bornem, waarin ik duidelijk stel dat:
- ik de motor niet meer wil, dus terugkopen (en inwisselen dus) of een hoop geld
- ik wél nog naar Belux rij om het te laten ervaren wat het probleem is
- ik geen contact meer wil met CS (houden hun woord niet ivm compensatie)

20/03
Ik word op ’t werk gecontacteerd door CS om mij te vragen langs te komen. Was ik toch al zinnens…
Afspraak om 14 uur.
Gesprek met verantwoorwoordelijke van de ateliers Belux.
Dan naar buiten voor testen. Bij vertrek aan hoofdgebouw valt de motor stil bij het afdraaien. Natuurlijk niemand aanwezig.
Aanwezig bij test: Antoon Sabbe, Dirk Peleman en de verantwoordelijke.
Ik rij, zowel op terreinen BMW als op de straat, een 15-tal keer heen en weer, telkens met stilleggen van de motor en wachten tot canbus alles heeft stilgelegd (1 minuut) wat ik kan horen aan m’n intercom, waarbij de ruistoon wegvalt.
Geen enkele keer valt de motor stil... Balen.
Uit gesprekken nadien blijkt dat men niet wist dat de motor moest afgelegd worden én men moest wachten tot canbus alles in slaapmodus heeft gezet alvorens opnieuw te starten. Dat is dus de reden dat zij nooit stilvielen, op één keer na, waarbij de motor gewoon uitviel, maar niet zoals in mijn beschrijving.
Ik ben er nu wel van overtuigd dat Belux iets wil doen aan het probleem, maar zij hebben nog geen enkel idee wat de motor doet bij stilvallen, gezien het hen nog niet overkwam, dus voor hen is er nog niets tastbaars om aan te werken. Blijven zoeken dus.
Ik blijf erbij dat dit einde oefening is, maar als BMW wil, kunnen ze nog 14 dagen verder zoeken. Ik vertrek 14 dagen in verlof en zij kunnen de motor in de tussentijd wel hebben. Tip: laat iemand gewoon rijden, stoppen, afleggen, starten, rijden,...
Persoonlijk contact in Belux: dik ok. Verantwoordelijke en Dirk P zijn betrokken mensen.
Afspraak: ik rij zaterdag naar Mabbe, laat de motor achter en rij met een vervangmotor terug.

21/03:
Motor afgeleverd, R1100RT als vervanger. Had zelf aangegeven dat het eender wat mocht zijn, gezien het toch was om in de garage te zetten.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

Een randbemerking, maar voor mij niet onbelangrijk: goed gevoel overgehouden aan het contact in Bornem, met écht betrokken mensen, die moeite (willen) doen. Geen enkele twijfel over wat ik hen vertel of op papier toon. Deze mensen kennen klappen van de zweep (en Murphy). Zij hebben bij al hun tests én de vervangingen die er gebeurden, niets gevonden, noch rijdend, noch mechanisch, noch anderszins. Logisch dan dat de motor terug gaat als ok... Maar ze weten (en begrijpen) ook dat dit de ultieme kans is.
I respect your opinion. But I don't give shit.
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door tweecilinderke »

goed gevoel overgehouden aan het contact in Bornem, met écht betrokken mensen, die moeite (willen) doen
licht aan het einde van de tunnel :thumbright:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door jovdt »

tweecilinderke schreef:
goed gevoel overgehouden aan het contact in Bornem, met écht betrokken mensen, die moeite (willen) doen
licht aan het einde van de tunnel :thumbright:
En hop naar de volgende tunnel.......
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Bob »

jovdt schreef:En hop naar de volgende tunnel.......
:roll:
Dat hoeft niet zo te zijn hé. Ok, wat gebeurd is zou niet mogen en het zou vooral niet zo lang mogen aanslepen. Maar dat wil niet zeggen dat er uiteindelijk toch geen oplossing uit de bus kan komen.

Ik kocht vele jaren geleden eens een Mercedes Vito, de eerste die met CDI-motor geleverd werd. Die was destijds goedkoper dan andere Europese merken en beter uitgerust dan de diverse Aziatische lichte vrachtauto's die met dubbele cabine verkrijgbaar waren. Bovendien had Mercedes best een goede reputatie. Kortom : een beetje een vergelijkbare situatie met Dirk's BMW R1200GSA.

Na een maand viel het ding plots stil, tijdens de avondspits in centrum Antwerpen. Vervolgens was hij niet meer aan de praat te krijgen. Om een lang verhaal kort te maken : ik heb ruim twee maanden pissed-off rondgereden met een aftandse Mercedes-camionette waar in het groot "Mercedes Service" op stond en aan mijn eigen Vito werd stuk na stuk zowat de hele motor vervangen want men kon niet vinden wat er mis was met het ding.

Dat had allemaal niet zo mogen zijn, die oude vervangkrel deed me ook huiveren en bood me niet de mogelijkheden of de luxe van mijn eigen kar, maar een goede negen weken later reed de Vito toch terug en hij heeft dat nog vele jaren goed gedaan. Van en volgende tunnel is nooit meer sprake geweest. Ik hoop dat het voor Relax ook op één of andere manier zo uitdraait.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Wiedewa »

Netjes van je Bob, ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Je kan toch niet iedereen met zo'n probleem opzadelen als bedrijf zijnde.
Vindt ook dat Relax volledige schadeloos-stelling moet krijgen, anders was het z'n laatste BMW neem ik aan ?
MG Breva 850
patrick vanolst
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:49
Woonplaats: 3450
Locatie: brabant Nieuwdorpstraat 39 3450 Geetbets

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door patrick vanolst »

Hé beste Relax
dat moet in orde komen haal anders VTM 40 40 nieuws dienst er bij
dat is dan reclame voor BMW niet te braaf zijn het is uw zuur verdiende geld :bshelp:
groetjes uit Geetbets Patrick
patrick vanolst
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:49
Woonplaats: 3450
Locatie: brabant Nieuwdorpstraat 39 3450 Geetbets

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door patrick vanolst »

beste moto rijders
wie kan mij Relax zijn gsm nr bezorgen ik vind dat wij onze vriend BMW rijder het maakt niet uit
welkmerk of model wij moeten hulp bieden en het mag hem geen geld kosten de bal ligtnu bij de rijke bmw maar
ik vind dat Relax aangetekend contact op nemen met Gouverneur Oost-Vlaanderen
Jan Briers Gouvernenen straat 1 9000 Gent tel 09/2678025 het is zijn werk !!!
Relax is al veel te hart gestraft als dat niet helpt de krant en nieuws dienst !!
onze hobby kost al veel te veel en dan nog de stres van de superrijke ik vind het niet kunnen :bshelp:
dat is geen hobby meer daar word je ziek van wij moeten onze vriend helpen en het moet in orde
nu het mooi weer begint ik hoop dat Relax de steun krijgt van al motorijders maakt ni uit welk merk of model
er moet iemand zij die kan helpen ik ben maar tot 15 jaar naar school geweest iemand hier moet dit werk
verder zeten en afmaken :bshelp: :bshelp: :bshelp:
Patrick
Laatst gewijzigd door patrick vanolst op 24 mar 2015, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Lukas »

De gouverneur?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door J@n »

Doing :shock:
patrick vanolst
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:49
Woonplaats: 3450
Locatie: brabant Nieuwdorpstraat 39 3450 Geetbets

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door patrick vanolst »

Ja Lukas
de gouverneur van de provincie waar je woont is er om de mensen te helpen met klachten en dat is gratis en veel beter
dan advocaten en Andre zakkenvullers wie niet waagt wind ni
ik vind dit geval ernstig ik zou het ni willen voor hebben ik woon in Brabant ik zou het zo aan pakken
groetjes Patrick
JGA
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 mei 2009, 22:32
Locatie: Sint-Amands

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door JGA »

He moto broeders,
Ik ben ook voorstander om iets te doen, alvast gaan we daar in Bornem met zen alle voor de deur staan en bellen de TV op. :bshelp:
Waar een wil is, is een weg, of niet soms.
Ik hoor het wel.
Mvg
JGA
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door tweecilinderke »

Zouden we daar ondertussen onze bbq mogen aansteken tijdens ons bezoek :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Dirk Pauwels »

tweecilinderke schreef:Zouden we daar ondertussen onze bbq mogen aansteken tijdens ons bezoek :mrgreen:
Ge moogt nen 1200GSA aansteken..... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Dirk Pauwels »

Relax schreef:Een randbemerking, maar voor mij niet onbelangrijk: goed gevoel overgehouden aan het contact in Bornem, met écht betrokken mensen, die moeite (willen) doen. Geen enkele twijfel over wat ik hen vertel of op papier toon. Deze mensen kennen klappen van de zweep (en Murphy). Zij hebben bij al hun tests én de vervangingen die er gebeurden, niets gevonden, noch rijdend, noch mechanisch, noch anderszins. Logisch dan dat de motor terug gaat als ok... Maar ze weten (en begrijpen) ook dat dit de ultieme kans is.
Peleman is goe genoeg, volgens mij werkt die er al 120 jaar :grin: , die gaat slapen en staat op met BMW.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

:-) 'k Zal dat in brand steken zelf wel doen.

Iedereen bedankt voor de steun en raad, maar laat ons vooral de rust ende kalmte bewaren.
Ik ben nu in verlof en men weet dat de motor nu voor het laatst bij hen staat voor nazicht. Gezien mijn ervaring in Bornem vond ik dit wel het minste wat ik nog kon doen, zeker omdat ik er vaststelde dat zij niet wisten wat zij moeten weten. Wat dan wel weer aan iemand binnen de BMW-ketting ligt, maar alle, ik heb m nu toch niet nodig.

Dirk Peleman zal zowat top zijn in BMW-land, maar als je geen houvast hebt... En ik kan ook niet blijven geduld uitoefenen, iets wat zij ook begrijpen.

Maar een gouverneur die zich met een bedrijf gaat bemoeien? Nee, ik denk het niet.
I respect your opinion. But I don't give shit.
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door demito »

+1 voor Briers! :lol:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

:grin:

Daar zat ik nog op te wachten.
I respect your opinion. But I don't give shit.
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door demito »

Blij dat ge nog kunt lachen :wink: Wat een verhaal...
Succes!
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Plaats reactie